Jövőre is a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) állítja össze a vállalkozási tevékenységet nem végző magánszemélyek személyijövedelemadó-bevallási tervezetét, a rendelkezésre álló munkáltatói, kifizetői adatok alapján. Az elkészített adóbevallási tervezet az Ügyfélkapun keresztül gyorsan, kényelmesen megtekinthető.
Az Ügyfélkapuval számtalan dolog intézhető az interneten keresztül, például lekérdezhető az adófolyószámla, ellenőrizhető a biztosítási jogviszony, kiváltható a vállalkozói igazolvány, értesítést küld a hivatalos okmányok (személyi igazolvány, jogosítvány, útlevél) lejárati idejéről, sőt még a forgalmi engedéllyel és egyéb gépjárművel kapcsolatos ügyek is egyszerűbben intézhetők.
Regisztrálni személyesen az okmányirodákban, a kormányhivatalokba, a NAV ügyfélszolgálatain, valamint a külképviseleteken is lehet.
Ha valaki már rendelkezik Ügyfélkapuval, de nem tud belépni fiókjába, annak több oka is lehet. Ha az aktiválás öt napon belül nem történt meg, a jelszó lejárt vagy az ügyfél elfelejtette a felhasználónevét, akkor személyesen kell felkeresni valamelyik regisztrációs szervet. Ha valaki csak a jelszavát felejtette el, az Ügyfélkapu honlapján újat igényelhet.