Az Arevo nevű startup demonstrációs céllal különleges, szénszálas vázra épülő biciklit mutatott be, melynek további érdekessége, hogy a vázat 3D nyomtató állítja elő.
Az Arevo élén álló Jim Miller meggyőző karriert épített eddig. Dolgozott a Google adatközpontjainak fejlesztésén, és tevékeny részt vállalt az Amazon csomagszállító rendszerének kialakításában is. Nem csoda, hogy saját vállalkozásába ömlik a befektetői pénz.
Korábban egy kockázati tőkebefektető 7 millió, majd egy japán nagybefektető leányvállalata 12,5 millió dollárt invesztált a cégébe.
Érdekesség, hogy a befektetői körben ott találni egy olyan amerikai alapkezelőt is, mely mögött a CIA áll.
Az amerikai Központi Hírszerző Ügynökség partnerétől érkező támogatási összeg nagyságát nem hozták nyilvánosságra.
A vállalkozás célja azonban nem csupán az, hogy eddig még sosem volt kerékpáron lehessen tekerni. A bicikli lényegében demonstrációs célokat szolgál, Miller és csapata azon dolgozik, hogy a kezükben lévő technológiával később a repülés, illetve az űrrepülés számára gyárthassanak alkatrészeket.
Az úgynevezett kompozit szénszálas technológiákra rendkívül nagy szükség van a légigközlekedéshez kapcsolódó alkatrészgyártásban és más felhasználási területeken is. A könnyű, de mégis erős, tartós anyagok előállítása azonban rendkívül drága és munkaigényes folyamat. Ezeket utána speciális „kemencében" kell készre olvasztani.
A hagyományos szénszálas vázú kerékpárok például azért drágák, mert azok rétegeit külön kell bedolgozni a keretbe, mégpedig emberi munkavállalónak. A startup ezzel szemben egy különleges 3D nyomtatóval dolgozik, mely
emberi beavatkozás nélkül, egy fázisban végez el minden felmerülő munkafolyamatot.
Az Arevo-nál azt mondják,
ezzel a megoldással egyetlen bicikliváz kijön 300 dollárból (kb. 80 ezer forint), ami drágának – az alkalmazott technológia miatt – semmiképp sem nevezhető.
A teljesen automatizált folyamat révén pedig az élőmunka költségén is sokat lehet spórolni.
A cégvezető elmondta, máris több kerékpárgyártóval tárgyalnak az együttműködés lehetőségeiről. Miller ugyanakkor hozzátette, azt szeretné, ha a technológiára az űrrepülés is felfigyelne. Úgy véli ugyanis, hogy a cégével kifejlesztett megoldással bármilyen méretben tudnának alkatrészeket nyomtatni, és akár még egy teljes repülőgépszárny előállítására is képesek lennének.