A Mexikói Nagydíj utolsó edzésének első háromnegyedén szinte semmi sem történt, mert vizes pálya fogadta a mezőnyt szombaton, és
a hűvös időben a gyér forgalom mellett csak nagyon lassan száradt fel az aszfalt annyira, hogy slick gumival lehessen körözni rajta,
használható adatokat gyűjtve.
Ezalatt jobbára csak tapogatózó köröket tettek meg a pilóták, vigyázva az autó épségére és várva, hogy eljöjjön a száraz pályás gumik ideje.
Azokat Kimi Räikkönen kapta meg először, és rögtön világossá vált, hogy az egybefüggő száraz íven el lehet kezdeni a tervezett programot. Az első etapokat követően a Red Bullok álltak az élre, Max Verstappen mintegy fél másodperccel előzte meg Alexander Albont, de nem tudták megtartani az első két helyet, mivel az utolsó gyors körükben mindketten forgalomba ütköztek.
A hollandot az egyik Alfa Romeo tartotta fel, erre dühös kézjelekkel reagált.
Az utolsó másodpercekben a Ferrarik foglalták el az első két helyet a rangsorban, Charles Leclerc 27 ezreddel ment jobb kört Sebastian Vettelnél, de a 3-4. Mercedesek közelebb férkőztek hozzájuk (Valtteri Bottas-Lewis Hamilton sorrendben), mint pénteken, a hátrányuk 3 tizedmásodperc alatti volt.
Jól szerepelt a mclarenes Carlos Sainz, néhány percig az 1. helyet is birtokolta az utolsó rohamok előtt. Egy darabig kérdéses volt, hogy Pierre Gasly képes lesz-e vezetni, mert gyomorrontással küszködött – tudósítók szerint több mint 50 F1-es csapattagot érint a probléma péntek óta –, de volán mögé ült és a 7. helyen zárt.
A Renault-nál ellenben egyik versenyző sem jegyzett eredményt, mivel az istálló felfedezett egy olyan problémát a hidraulikarendszerben, ami veszélyezteti a megbízhatóságot, és az elhárításig inkább nem küldték pályára az autókat.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.10.18. - 19:30United States Grand Prix - 1st Practice |
2024.10.18. - 23:30United States Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.10.19. - 20:00United States Grand Prix - Sprint |
2024.10.20. - 00:00United States Grand Prix - Qualification |
2024.10.20. - 21:00United States Grand Prix - Race |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Üdvözöljük kedves Olvasóinkat! 17 órakor kezdődik a Mexikói Nagydíj harmadik edzése. Pénteken nem unatkoztunk, és ajánljuk figyelmükbe esélyatolgatásunkat is, ami alapján érdekes versenyre van kilátás. Ma viszont még csak az időmérőt rendezik este 20-tól, amelyen a Ferrari tűnik esélyesnek.
A tudósítók szerint 50-150 főt érintett valamilyen formában a probléma tegnap óta, állítólag a McLaren, a Renault és a Toro Rosso a leginkább érintett, sok csapattagot visszarendeltek a szállodába.
Neki is kavarog a gyomra, amire úgy reagált Helmut Marko az Auto Motor und Sport tudósítójának, hogy meglátják, hogy érzi magát, "aztán ha romlik az állapota, pelenkát kell viselnie."
A levegő csupán 14, a pálya 17 fokos, ráadásul tegnap óta sokat esett az eső, ami lemosta a gumiréteget. Vélhetően sok csúszkálást fogunk látni e kedvezőtlen kombináció miatt, amit csak tetéz a ritka levegőből adódó kis leszorítóerő.
A reggeli felvételen látszik, hogy vizes volt az aszfalt.
A Renault pilótája egy méhészborzot (spanyolul El Ratel) ábrázoló figurát hord a lábbelijén a hétvégén. A cipőmintákra nem vonatkoznak olyan szigorú előírások, mint a sisakokra, ami többeket bosszant, például Hamiltont is.
És most egy kellemetlen hír az ausztrálnak az iménti bejegyzés után: a Renault-jában szivárog a hidraulikafolyadék, késve fogja elkezdeni a munkát a gyakorláson.
De nem sietnek a versenyzők a pályára, Ricciardo még mindig a garázsban állva beszélget néhány kollégájával. A körülmények nem ismeretlenek a mezőny tagjainak, tegnap is vizes foltokkal indult a legelső edzés.
Nem jó kifejezést használtunk a "vizes foltok"-kal, az aszfalt szinte mindenhol nedves. A zöld intermediate, azaz köztes esőgumikkal jöttek ki az első fecskék, az első és egyben jelenleg egyetlen értelmesnek tűnő programpont a rendszerellenőrzés.
Az első kanyarkombinációban, illetve a 8-as kanyarnál kicsúszó pilótáknak meghatározott protokoll szerint kell visszatérniük a pályára, nem kormányozhatnak vissza egyből az ideális ívre, meg kell kerülniük bizonyos kerékvetőket.
Az egyik gyors kanyart nem tudta bevenni a nedves pályán. Albon 1:28-as időt jegyzett, ez természetesen nem mérvadó.
A Ferrarik, Mercedesek, Red Bullok is megjelentek, intermediate gumin. Gasly viszont nem, úgy tűnik, tényleg nincs jól.
Mivel további csapadék egyelőre nem érkezett – a nap folyamán azonban még várható utánpótlás, kérdés, hogy az időmérőt érinti-e. Változatlanul az inter gumiké a főszerep, Albon vezet Hamilton, Verstappen és Leclerc előtt.
Ha nem javul az állapota az időmérőre, kérdés, kit vet be a Red Bull, már amennyiben egyáltalán bevet valakit a Toro Rossóban. Lehet, hogy egy másik csapat tartalékját kell kölcsön kérniük. Nem lenne elég szuperlicensz-pontja az induláshoz, de érdekesség, hogy nemrég még a Red Bull kötelékébe tartozott egy mexikói tehetség, Patricio O'Ward, akit elengedtek a saját karrierje érdekében.
A körülmények még mindig nem elég jók az elfogadható adatgyűjtéshez, perpillanat csak Räikkönen tartózkodik a pályán.
A fedélzeti kamerán látszik, hogy hiányos a tapadás, néhány kanyarban csúszkált. Változó, hogy hol mennyire szárították fel az autók az aszfaltot, de egy darabig még lesznek vizes részek, főleg ilyen gyér forgalom mellett.
Még mindig nincs sok jelentősége, de Verstappen 1:26.1-es idővel az élre állt, eddig 7-en futottak mért kört. Az előbb Leclerc is kidugta az orrát egy kicsit a garázsból.
Kedélyesen beszélgetnek Toto Wolffal a garázsban, láthatóan nem a következő percekben tér vissza a pályára a brit.
A gyors kanyarok egyikében. Mivel nincs sok esemény, jobb híján ilyen érdekességekkel kell beérni. Elérkeztünk az edzés feléhez.
De a Ferrari azóta megjavította, szerencséjükre nem vesztettek semmit a hibával. A pályán néhol egész szépen kezd megjelenni az egybefüggő száraz ív.
Dobpergés...Nagyjából semmi. A vizes pálya miatt csak egy-két körre jött ki a mezőny nagy része. Sainz megint intermediate gumin vizsgálja a körülményeket.
Az utolsó negyedóra mozgalmas lehet, úgy látszik, javulnak a feltételek és a csapatok hamarosan bevetik a száraz pályás abroncsokat.
A gyomorbántalmakkal küszködő francia overallban beszélget a Toro Rossónál a mérnökökkel, ez jó hír. Többen az autóban ülnek és várják a jelzést a gyakorlás folytatására.
Az első, aki száraz pályás (lágy) gumival hajt pályára a mai edzésen. Bottas még intereket használ.
És rögtön be is tér a depóba slickekért. Räikkönen elindította a dominót, kezd megtelni a pálya.
A mclarenes Norrishoz hasonlóan, a többiek a lágy keveréken mennek. Bottas 1:19.101-gyel az élre állt, Sainz 2.
Három lila szektor után ez nem volt kérdés a lágy keveréken, 1,3 mp-cel gyorsabb Bottasnál. Gasly is kijött a pályára.
Majdnem 4 tizeddel, Leclerc a 3. helyre sorolt be. A rövid pályán gond lehet a forgalommal, ne lepődjünk meg néhány feltartáson és mérges rádióüzeneten.
Közel fél másodpercet vert csapattársára, aki mögött a Ferrarik és Bottas csatáznak a pozíciókért és lökdösik ide-oda egymást a rangsorban.
Kicsúszott a fűre az első kanyarkombinációnál, ezért jelent meg későn a tabellán, de aztán megelőzte a Ferrarikat és pillanatnyilag a 3. a közepes gumin.
Sainz 1:16.638-cal az élre állt, hoppá! Ez látványos, bár valószínűleg nem lesz tartós. Néhány perc maradt csak.
Az első két hely a Mercedesé Bottas-Hamilton sorrendben, a különbség 122 ezred közöttük.
Jó eredményt jegyezhettek volna, de forgalomba kerültek. Verstappent az egyik Alfa Romeo akadályozta, a holland kézlegyintéssel jelezte elégedetlenségét.
Az utolsó pillanatban Leclerc az élre állt Vettelt 27 ezreddel megelőzve, a 3-4. helyen a Mercedesek végeztek viszonylag kis lemaradással. Köszönjük a figyelmet, 20 órától várjuk Önöket az időmérővel!