Az 5-ös BMW 2016-ben bemutatott, aktuális, G30-as generációjából világszerte eddig több mint 600 ezer darab talált gazdára, ezzel
a felső-középkategóriás üzleti limuzinok kategóriájában piacvezetőnek számít.
A felfrissített változatot szerdán reggel online prezentációval mutatta be a BMW, a piaci bevezetés júliusban kezdődik az európai piacokon.
A vese alakú hűtőrácsot mindkét irányban szélesebbre rajzolták, mélyebben a lökhárító felé húzták és egyetlen kerettel látták el.
Széria a LED-es fényszóró adaptív kanyarfénnyel,
az opcionális világítástechnológiák közé a mátrix funkcióval dolgozó, elvakítás-mentes távfény-asszisztens és a 600 méterre elvilágító lézeres távfény tartozik.
Belül is csak apró változások történtek, újratervezték a multifunkciós sportkormányt és a középkonzolt, az M5 fejtámlával egybeépített sportüléseit a gyengébb modellekbe is rendelhetővé tették. Persze a legnagyobb előrelépés a szoftveres oldalon, a hálózatba kapcsolt szolgáltatásokban és az infotainment területén történt.
Alapáron jár a 10,25 colos iDrive képernyő, a digitális műszerfal és a digitális személyi asszisztens, a feláras, felhő-alapú új BMW Maps navigáció állítólag a legjobb okostelefonos alkalmazásokkal is felveszi a versenyt.
A sávtartó asszisztens már aktív navigációra is képes:
a BMW Maps adataiból képes előre látni az úti célba vezető szükséges sávváltásokat, amelyeket végre is tud hajtani. Az 5-ös BMW az egyik első autó, amiben az Apple Car Play mellett az Android Auto vezeték nélkül is működik, az okostelefontól nyert képet a műszerfalra és a nagyméretű HUD-ra is ki lehet vetíteni.
A 184-530 lóerőig tartó skálát felölelő hajtásláncoknál folytatódott a hibrid technológia terjedése, nyáron még csak kettő, de ősztől már ötféle zöld rendszámos, konnektorról tölthető változatot kínálnak majd. Ezek közül a
394 lóerős, hathengeres 545e xDrive
a legerősebb, ami 4,7 másodperc alatt gyorsul fel 0-100 km/órára. A plug-in hibridekhez alapáron jár az eDrive Zones funkció, amely egyes nagyvárosokban automatikusan átállítja a hajtásláncot tisztán elektromos üzemre, ha az autó az emissziómentes „zöld zónába" érkezik.
A hagyományos, belső égésű motoros verziókat (kivéve M550i) is ellátták egy 48 V-os lágy hibrid rendszerrel, ami
átlagosan közel 0,4 literrel csökkentette a fogyasztást.
Az indítómotor-generátor nem csak a fékenergiát termeli vissza, és a start-stop rendszer működését teszi hatékonyabbá, de ideiglenesen 11 lóerővel képes fokozni teljesítményt is, amitől az előzések könnyebbé válnak.
A hathengeres dízelek teljesítménye ezen felül is 21 lóerővel nőtt az új, 2700 bar nyomású piezo-injektoroknak és az átdolgozott, kétlépcsős feltöltésnek köszönhetően. Így
az 530d már hibrid rásegítés nélkül is 286 lóerős,
a dupla turbós 540d pedig 340 lóerős lett. A több mint 600 lóerős, frissített M5 érkezése év végére várható.
Kézi váltó nincs, minden motorhoz alapfelszereltségként jár a nyolcfokozatú ZF automata, a belépő benzinmotoron (520i) kívül pedig mindhez alapáron vagy extraként elérhető az xDrive összkerékhajtás is. A futóműbe erősebb fékrendszer, adaptív lengéscsillapítás, sportos hangolás/ültetés, valamint aktív borulásgátló rendszerrel felszerelt összkerék-kormányzás is kérhető.
Megérkezett a más BMW-kből már ismert tolatássegéd, amely a parkolást megelőző 50 méteren megtett összes kormánymozdulatot eltárolja, hogy tolatáskor pontosan ugyanazt a mozdulatsort ismételje meg visszafelé. A 3D-s élőképalkotás a központi kijelzőre helyezi és digitálisan körbenézhetővé teszi az autó 360⁰-os környezetét, amellyel a vezető áttekintheti a pillanatnyi forgalmi szituációt, illetve a vezetéstámogató rendszerek javaslatait. Újdonság, hogy
az utasok már fel is vehetik a fedélzeti kamerák képét,
ami zűrös környékeken, szép tájakon vagy versenypályán lehet hasznos.