A harmadik szabadedzésig kellett várni az idénynyitó Osztrák Nagydíjon az első komolyabb balesetre, és ennek következtében a szezon első piros zászlójára: A Williams újonca, Nicholas Latifi az 1-es kanyarban csúszott meg, és csapódott a védősávnak, összetörve a sereghajtó istálló autójának orrát nem sokkal a 60 perces tréning első fele után.
Ez kissé felborította a csapatok programját, mivel a mezőny komótosan kezdett, csak az első negyedóra után kezdtek szállingózni a köridők. Úgy tűnt, az élmezőnyben ezúttal kiegyenlítettebb a küzdelem, de a kép továbbra is csalóka volt, mivel a Mercedesek sokáig csak a sárga jelzésű, közepes keverékű abroncsokkal futottak, még az újraindítás után is.
A Ferrarik a péntekkel ellentétben villogtak, Latifi balesete előtt még Lewis Hamilton vezetett, utána viszont először Sebastian Vettel, majd Charles Leclerc állt az élre 1:04.703-mal, ami még bő 0,8 másodperccel elmaradt a monacói pilóta tavalyi, abszolút leggyorsabb körétől a harmadik szabadedzésen.
Ebből már lehetett sejteni, hogy a Mercedes nem hagyja annyiban, az utolsó bő negyedórára a fekete autókra is felkerültek a piros jelzésű abroncsok, és az eredmények nem is okoztak meglepetést.
Valtteri Bottas 1:04.277-tel, majd Hamilton 1:04.130-cal átvette a vezetését, így a Ferrari hátránya ismét bő fél másodpercre növekedett, ami egy ilyen rövid pályán jelentős különbségként értelmezhető.
Sokáig nem okozott nagy feltűnést az egykörös tempó terén a Red Bull, Max Verstappen viszont 10 perccel a leintés előtt 0,283 másodperces hátránnyal feljött a két Mercedes mögé és a Ferrarik elé. A csapat a pályán kívül is aktív volt, a múlt éjszaka elutasították az óvásukat a Mercedes DAS-kormányműve ellen, és az is kiderült, hogy a Verstappen által pénteken tönkretett első szárnyból csak 2 db állt rendelkezésre, ezért a megmaradó elemet levették Alexander Albon autójáról.
Azt kívülről nem lehet megállapítani, hogy a régebbi specifikáció használata mennyivel vetette vissza a thai pilótát, de a különbség kettejük között 0,3 másodperc, ellentétben a Renault pilótáival, hiszen Esteban Ocon és Daniel Ricciardo között mindössze 0,051 másodperces eltérés alakult ki, de végül ezzel nem tudtak beférni a legjobb 10 közé.
A Racing Pointok a végére hagyták az éles köröket, Lance Stroll ismét a Ferrarik nyakára ért, Vetteltől alig maradt le, Sergio Pérez pedig meg is előzte az olaszok autóit, 0,475 másodperces lemaradással feljött a két gyári Mercedes és Verstappen mögé. Pérez motorja továbbra is füstfelhőket eregetett, de úgy tűnik, a Racing Pointot ez még mindig nem aggasztja.
Latifi balesete mellett ismét előfordultak kisebb kicsúszások is: Romain Grosjean megjárta a kavicságyat és Bottas is alaposan elfékezte magát, ezért az edzés végén lemaradt egy javítási lehetőségről. Az ilyen hibák elkerülése kulcsfontosságúnak ígérkezik a délutáni időmérőn, mivel a két Mercedes között és a középmezőnyben is nagyon szoros küzdelem várható.
Percről percre tudósításunkat az eredménytáblázat alatt olvashatja!
2024.10.18. - 19:30United States Grand Prix - 1st Practice |
2024.10.18. - 23:30United States Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.10.19. - 20:00United States Grand Prix - Sprint |
2024.10.20. - 00:00United States Grand Prix - Qualification |
2024.10.20. - 21:00United States Grand Prix - Race |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Forma-1-es Osztrák Nagydíj harmadik szabadedzésének élő közvetítésében, bő tíz perc múlva kezdetét veszi az időmérő edzés előtti utolsó gyakorlás, tehát már csak 60 perc áll a csapatok és pilóták rendelkezésére a beállítások tökéletesítésére. Addig is tekintsék meg képgalériánkat a tegnapi eseményekről!
---- separator ----gallery-content-type:743b2f0c-92bf-4bef-a89c-2dbb85725065---- separator ----A tegnapi nap alapján egyelőre nem tűnik túl valószínűnek, hogy hacsak nem történik valami váratlan esemény, bárki képes lesz megszorongatni a Mercedeseket. Alább megszokott esélylatolgatásunkat olvashatják, amelyből az is kiderül, ki lehet a legveszélyesenn a Red Bullra és a Ferrarira nézve.
Az FIA mindenkit rendszeresen tesztel azok közül, akik elutazhattak a versenyhétvégére, mai közleményükből pedig kiderül, hogy a június 26. és július 2. között elvégzett teszteken 4032 pilóta, csapattag és a cirkusszal utazó személy tesztje lett negatív, míg pozitív esetet nem regisztráltak. A közlemény hangsúlyozza, hogy ezt az adatot az átláthatóság érdekében hozták nyilvánosságra, mostantól hétnaponta közlik a teszteredményeket, csapatokról vagy személyelről pedig nem közölnek részletes információt.
Nem mindenki olyan szerencsés azonban, mint az F1-es pilóták, a napokban a Sauber korábbi versenyzőjéről, Felipe Nasr-ről, valamint a hétszeres NASCAR-bajnok Jimmie Johnsonról is kiderült, hogy elkapta a vírust.
Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója megerősítette az ORF-nek, hogy mindössze két darab áll a rendelkezésükre a holland által tegnap megrongált első szárnyból, a megmaradt példányt így elveszik Alex Albontól és Verstappen kapja azt meg. Sokakban felsejlhet a 2010-es Brit Nagydíj, amelynek szombati napján hasonló eset történt a Red Bullnál, akkor Sebastian Vettel kapta meg az egyetlen új szárnyat, miután az övé megrongálódott a harmadik szabadedzésen.
Zöldre váltott a lámpa a bokszutca végén, Lando Norris hajtott ki elsőként a McLarennel.
Az előrejelzések szerint 0% az esély az esőre a harmadik edzés alatt, a nap is süt, a pálya jelenleg 43, a levegő 21 fokos.
Jean Todt, a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke is ellátogatott Spielberge, a szezon első nagydíjhétvégéjére, és ha már ott van, váltott néhány szót Sebastian Vettellel a harmadik szabadedzés előtt.
Mindössze öten tettek meg installációs kört eddig, Norris mellett Magnussen, Kvjat, Grosjean és Gasy járt a pályán, de mért kört egyikük sem teljesített. Jelenleg senki nincs kint.
Helmut Marko szerint nem, az ORF-nek a tanácsadó elmondta, megtalálták az okát az autóik tegnapi instabil viselkedésének. Pénteken mindkét pilóta megforgott az első kanyarban, Verstappen pedig később a második szektor végén a kavicságyat is meglátogatta.
Méghozzá Carlos Sainz szolgáltatta, aki közepes gumikon 1:06.307-es időt autózott, amivel kerek 1 másodperccel maradt el a második szabadedzésen futott legjobbjától.
Egy töltőkör után nekivágott még egy gyorskörnek a spanyol, majd lila első és harmadik szektor után 4 századot faragott le előző idejéből. Még mindig ő az egyetlen, akinek van mért köre, sőt, jelenleg más nincs is a pályán.
Miközben Sainz egy újabb töltőkör után ismét ment egy gyorskört, amivel ezúttal nem javított, a többiek is elkezdtek kiszállingózni a pályára, többek között a két Renault, a két Mercedes és a két Ferrari is megjelent.
Negyedik mért körével 1:05.885-re faragta le a lécet a McLaren versenyzője, mögé jött be néhány századdal a francia.
Előbb Bottas taszította le az időközben élre álló Ricciardót 1:05.448-as körrel, majd Hamilton is feliratkozott a harmadik helyre, két és fél tizeddel csapattársa mögé. Mindketten közepes gumit használnak.
1:05.159-es körrel lenyomta Bottast közel 3 tizeddel, igaz, a Ferrarin már a lágy abroncsok vannak, ellentétben a Mercedes által használt közepesekkel. Verstappen szintén közepessel 5 tizeddel lemaradva bejött Hamilton elé a negyedik helyre, Leclerc a hatodik lágyakon.
Közepes gumi ide vagy oda, 1:05.140-nel a hatszoros világbajnok feljött az élre, 19 ezreddel megelőzve Vettelt, aki mögé másfél tizeddel lemaradva felzárkózott Leclerc. A negyedik helyen a Ferrarihoz hasonlóna lágy gumikon levő Ricciardo tanyázik.
Nicholas Latifi a falban az első kanyarban, csúnyán összetört a Williams, félbeszakították az edzést.
Az első kanyar kijáratán megcsúszott az autó hátulja, Latifi ellenkormányzott, az autó betapadt, és orral kilőtt a külső fal felé. A bevallottan nehéz anyagi helyzetben levő Williamsnél most bizonyára cseppet sem boldogak.
Elképzelhető, hogy mégsem Latifi hibázott, néhány másodperccel korábban ugyanis Sergio Pérez Racing Pointja füstöt eregetett az egyes kanyar kijáratán, így még az is lehet, hogy olaj került a pályára, és azon csúszott meg a kanadai.
A kényszerszünet és Latifi autójának elszállítása után ismét zöld jelzés van érvényben, Lewis Hamilton jött ki elsőnek, többen követték a példáját.
Hamilton használt közepeseken jött ki, a Ferrarik azonban új lágy gumin, Vettel javított is és bement 1:05 alá, 1:04.851-gyel átvette a vezetést.
148 ezreddel jobbat ment Vettelnél a monacói és már ő vezet. Közben Pérez is ment egy lila első szektort használt közepes gumin, de a második és harmadik szektorban nem tudott javítani.
A négyes kanyarban csúszott le a pályáról a francia és egy kicsit elment ralizni, de minden gond nélkül vissza tudott térni a pályára.
Bottas és Hamilton is kijött friss lágy gumin, előbbi 1:04.277-et, utóbbi 1:04.130-at autózott, azaz fél másodpercet vertek a jobbik Ferrarira.
A topcsapatok közül a Ferrari és a Mercedes tehát letudta időmérő-szimulációját, a két Red Bull azonban még a garázsban van. Közben a két Renault is kijött piros oldalfalú Pirelliken.
Természetesen a mai napról is folyamatosan frissülő képgalériával jelentkezünk, amelyet az alábbi fotóra kattintva tekinthetnek meg.
---- separator ----gallery-content-type:564c49a2-ce6e-43a5-b660-6785a21084ac---- separator ----Ocon fél tizeddel jobb időt futott Ricciardónál, Vetteltől azonban 18 századdal elmaradt. Az ausztrál az utolsó kanyarban veszített némi időt, amikor kicsit szélesre vette a kijáratot.
Hamilton idejéhez nem tudott hozzászagolni a holland, aki végül 283 ezredet kapott a hatszoros világbajnoktól, a Ferrarikat azonban kényelmesen maga mögé utasította.
A Racing Point igazolja a tegnapi formáját, Lance Stroll lágy gumikon 1:04.918-at autózott és valamivel több mint 5 századdal bejött Vettel mögé a hetedik helyre. Közben Albon is megjött és szétválasztotta a két Ferrarit.
Remek kört rakott össze a mexikói és bejött a negyedik helyre, 475 ezreddel elmaradva Hamiltontól. Vettel és Leclerc mellett Albont is sikerült megelőznie a topcsapatok pilótái közül.
A két Mercedes visszatért a pályára használt lágyakon, Bottas pedig egyből el is rontotta az egyes kanyar féktávját és kifutott a bukótérbe.
Ha a Racing Pointot kivesszük a középmezőnyből, Pierre Gasly érte el a legjobb időt, a kilencedik helyre jött be az Alpha Taurival, mögötte Norris, Ocon, Ricciardo, Sainz, Kvjat, Grosjean, Russell, Magnussen, Giovinazzi, Räikkönen és Latifi a sorrend.
Leintették a 60 perces edzést, a pilóták még rajtot gyakorolnak a célegyenesben, utána pedig szusszannak egyet a 15 órakor kezdődő időmérő edzés előtt. Az élen a két Mercedes végzett Hamilton-Bottas sorrendben, mögöttük Verstappen, Pérez, Leclerc, Albon, Vettel, Stroll, Gasly és Norris az első tíz sorrendje. Hamarosan jelentkezünk az edzés szöveges összefoglalójával, 15 órakor pedig az időmérő szöveges közvetítésével. A viszontlátásra!