Előtte
Több mint érdekes motor- és kipufogóhanggal vadított kis hirdetésre kaptuk fel nemrég a fejünket, de hiszen ez egy Suzuki, egy Ignis, ne már. Annyi, hogy Sport kivitel, 109 ló, 8.9-es gyorsulás, "különleges" futómű, sportos kiegészítők. Lázba, izgalomba nem sikeredett jönni, gondolja az ember fia, legalább pozitíve fog csalódni.
Mellette
Nos, külsőre még mindig nem az igazi, sőt csúnyán messze van tőle, de a jellegtelen arccal és a virsli gumistul, fehér felnistül "nem könnyű hova tenni" profillal szemben a hátsó már mond valamit. Kis túlzással ordibál. Nem a szárnyacskájával vagy a kipufogójával, de még nem is az Ignis Sport büszke felirattal, ám a masszív egészével, meg, hogy sugallja, ezt a részét szokik majd bámulni a közlekedők többsége, hiszen ez a kis golyó megyen, nem is akárhogyan, s lőn.
Benne
De - bár rövidke a próba - nem szaladunk előre, szép sorban haladva becsücsülünk, s az jó. Jó, mert tényleg sport(szerű) Recaro ölel körül. És ezzel ennyi, érjük be, esetleg még a pakolórekeszeket és az alap Ignis pirosához képest remek, kékes műszerfalvilágítást dicsérjük. A többinél pedig vegyük figyelembe, hogy bár zárkózik már a Suzuki a riválisokhoz, sőt néha előz is, fő a takarékosság, az olcsóság, az egyszerűség és a jó értelemben vett igénytelenség. Mondjuk a ralifílinges-utánérzéses-szúnyoghálós sárga fejtámla-belső és a karbonos vagy milyen középkonzol-borítás helyett lehetett volna akár fémpedálokat vagy sportos-sokpontos biztonsági övet beletenni - de tuti van, akinek előbbiek bejönnek. Ja, a kormány az jó fogású, a magas építésből adódó bő fejtér meg ellensúlyozza a szűkös lábhelyet (meg följebb, vállilag is, hátul). Üléspozíció állításostul is magas, az Ignis ilyen és kész, meg kell szokni.
Bizony a balos a sportos - elölről nem egyértelmű... |
Vele
Kulcs elfordít, motor állítólag bepöccen, semmit se nem hallani, csak érezni (félelmetes semmilyen az alapjárat). Milyen sportkocsi ez vagy mi van már? És akkor gázadás, és emlékezés a reklámra, jé, pont ilyen volt... Szigorú, feszes, morci kis hangolás mind futóműileg, mind akusztikailag, s az gyorsan tiszta, hogy utazásra, hosszú távra csak "nagy zenével", a motorzúgást és a kipufogórobajt túlharsogva érdemes indulni. Már ha az állandó rázást, dobálást és ütlegelést bírjuk - rosszabb burkolaton (és ilyenből akad egy kevés kis hazánkban) bekapcsolódik a teljes műanyagarzenál, a volánt fogni kell, legalább nem unalmas, ugye. Egy kis sportolás, testmozgás, mini adrenalin, rali light. Gyorsul, a fékek sem régi suzukisok, meg is lehet vele állni, nem hátrány. Szeret kanyarodni is, no azért vigyázat, nem egy Super1600-os versenygépet terelgetünk (kár).
Helyette?
Utána
Szóval ha valakinek nincs családja, nem lételeme huzamosabban sztrádázni, vagy ha mégis, hát jó hangosan szereti hallgatni a muzsikát, sportos, mégis megfizethető kisgépet akar, nosza, az Ignis Sporttal jól meglesz. Főleg, ha hozza a márka megszokott megbízhatóságát, megymást.