Fabrizio Meoni januári tragédiája után a KTM vezetői még azt fontolgatták, hogy az osztrák gyár búcsút int a Dakar-ralinak, ám a versenyzés oly' mértékben hozzátartozik a márkához és annyi sikert köszönhet neki, hogy a menedzsment a maradás mellett döntött. A KTM [origo]-hoz eljuttatott közleménye szerint 2006-ban három gyári csapatot indítanak a Dakar-ralin az alábbi összeállításokban:
A versenyben való részvétel feltétele volt, hogy változtassanak a szabályokon, ezért a KTM a Dakar-rali szervezőivel közösen egy biztonsági tervet dolgozott ki, hogy csökkentsék a motoros versenyzőkre leselkedő veszélyeket. Ebben egyebek között 150 km/órás maximált sebesség és a motorosok nyakvédőkkel való ellátása szerepel.
Ugyancsak fontos változtatás, hogy rövidebbek lesznek a tankolások közötti szakaszok is: 2006-tól 350-ről 250 kilométerre csökkentették a töltőállomások távolságát. Erre azért volt szükség, mert az elmúlt versenyeken akár 50 liternyi üzemanyagot is elhasználhattak a motorosok egy-egy etapon, ami folyamatosan változó vezetési stílust és nagyfokú koncentrációt követelt. Az év elején induló viadalnak ismét számos magyar motoros résztvevője lesz: Varga Ákos, Kátai Péter, Hermann Henrik, Szilvási Péter mind KTM 660 Rallye Factory Replicával vágnak neki a sivatagnak.