Szabadfi Árpád, az Országos Baleset-megelőzési Bizottság elnökéknek ismertetése szerint a sebességkontroll berendezés lényege, hogy az autópálya bizonyos szakaszain mérik az autósok átlagsebességét, és ha a sofőr az adott szakaszon gyorsabban hajt, mint az a sebességhatárok alapján "teljesíthető" lenne, ugyanúgy büntetésre számíthat, mintha egy traffipax fotózná le.
A szakember ugyanakkor hozzátette: ez egy távlati terv, hiszen ennek a jogszabályi hátterét is meg kell teremteni. Az ilyen berendezéseknek hasonló pszichés hatása van, mint az M1-es autópályára kihelyezett sebességmérő dobozoknak, amelyekről az autósok nem tudják, hogy éppen melyikben van kamera.
Az elnök arról is szólt, hogy szeretnék növelni a traffipaxok számát az országban. Mint mondta, Magyarországon összesen 120 ilyen berendezést használnak, míg a szomszédos Ausztriában több mint ezer működik.