A Kia Rio már közel két éve az utcakép szerves része, ezért ma már észre sem vesszük, hogy milyen jól rajzolták meg a formáját a koreai formatervezők. Ehhez az autóhoz még nem volt köze Kovács Miklósnak, mint a Cee'd-hez, mégis arányos és tetszetős formaterv született. Talán a Sorentót leszámítva ez az első olyan Kia, amit már nem fanyalogva néznek az európai vásárlók, különösen az előző generációs, kupé-kombi Rióhoz képest ugrásszerű a fejlődés. Ízlés dolga, hogy kinek mennyire tetszik a tesztautónkon is megtalálható optikai csomag, mindenestre így sokkal többen bámulták meg a Riót az utcán, így feltűnési viszketegségben szenvedőknek mindenképpen ajánlatos a beszerzése. A készlet tartalmazza az első szoknyát, a "tyúkrácsos", márkajelzés nélküli hűtőmaszkot, a tetőspoilert, az oldalsó szélterelőket, az első-hátsó szoknyát, és természetesen tesztautónk legfeltűnőbb elemét is, a középen kivezetett dupla kipufogót. Véleményem szerint ez utóbbi elem már kissé túlzás egy racionális és funkcionális koreai kisautóra, de legalább zavaró hangoktól nem kell tartanunk, ugyanis szinte teljesen hangtalan a rendszer. Ugyancsak felesleges volt az S kivitelű sport Audiktól elcsenni a krómozott külső tükrök ötletét, különösen azért, mert a Kia csak két ezüstszínű műanyagot ragasztott a külső tükrökre. Ráadásul ezeket elég hanyag módon rögzítették, a jobb oldali ragasztása a teszt során elengedett, így jobbnak láttam levenni a csicsás díszítést. Sokkal többet dobott volna a megjelenésen, ha küszöbidomokkal és 15 vagy 16 colos könnyűfém keréktárcsákkal is ellátták volna a Riót, így viszont kissé fura felspoilerezett tuning Rio látványa a pici, 14 colos, dísztárcsás kerekekkel.