A sportosra hangolt, nem éppen visszafogott fogyasztásáról ismert, nagy lökettérfogatú benzines Infiniti-motorokkal a Nissan luxusmárkája nem tudott igazán labdába rúgni az európai piacon. Pedig az Infiniti kinőtte gyermekbetegségeit, és modellkínálata is felveszi a versenyt mindegyik prémiummárkáéval. Nagy limuzin? A válaszuk: M! Crossover? EX! Városi "terepjáró"? FX! Középkategória? G! Kabrió? Az is van! Egyedül a dízelmotor hiányzott, mint egy falat kenyér.
A cégcsoporton belül először a Renault Mégane GT-ben bemutatkozó motort a Nissan, a Renault és az Infiniti szakemberei közös erőfeszítéssel dolgozták ki. Az 550 newtonméteres nyomatékú, 238 lóerős motor hangtalanul és vibrációmentesen kel életre. Erős kigyorsításoknál már hallatja a hangját, de V6-os elrendezése miatt közel sem olyan zakatoló, mint több középkategóriás autóban. A 2,2 tonnás monstrumot kellő lendülettel mozgatja, de nem száguldozásra hangolták. Akkor van leginkább elemében, amikor nyugodtan hátradőlve suhanunk, és élvezzük a bőséges nyomatékot.
Nézze meg az Infiniti FX dízelről forgatott videónkat!
A motor mellett újdonság még az idei évben minden Infiniti-típusban megjelenő sávelhagyás-figyelő rendszer. Ez, amint észleli, hogy a sávból indexelés nélkül kifelé hajtunk, a kerekek apró fékezésével visszatereli a kocsit a sáv közepére. Általában teljesen észrevehetetlenül teszi a dolgát, egyedül a hangjelzésből tudjuk, éppen aktív.
Körülbelül azonos áron lesz kapható a benzines és a dízel csúcs-FX, mindkettő 19 millió forint körüli összegért vihető haza. Utóbbi a 230 kilométeres tesztút során vegyes használatban, a városkákban sűrűn forgolódva fogyasztott átlagosan 13 liter gázolajat száz kilométerenként - ezzel egyik benzines sem tudja felvenni a versenyt. Nem kérdés, melyik motor lesz a legkelendőbb Magyarországon.