Bár Európában csak a jövő márciusi Genfi Autószalonon mutatkozik be a legújabb Toyota Yaris, Japánban már karácsony előtt megtartották az ott Vitz néven forgalmazott modell premierjét. A harmadik generációs Yarisról korábban már számos kémfotó és kiszivárgott katalóguskép megjelent, így a szögletesebb dizájn nem okozott meglepetést. A Toyota nem titkolt célja, hogy a hegyesebbre rajzolt kisautóval az erősebbik nemet is megcélozzák, ami a gömbölyded előddel nem igazán sikerült.
Az új Yaris kerek tíz centiméterrel hosszabb a jelenlegi változatnál, míg a tengelytáv öt centivel nőtt, így vélhetően a hátsó helykínálat is nagyobb lett. A kisautó szélessége nem, a magassága viszont változott: két centivel lett alacsonyabb az új modell, ami elhanyagolható különbség, az viszont bíztató adat, hogy a méretnövekedés ellenére mintegy harminc kilóval sikerült csökkentetni az össztömeget.
Tíz centit nőtt a hossz, ötöt a tengelytáv, csökkent a súly
Két új benzinmotort is kapott a Yaris: a belépő modell egyliteres 70 lóerős, míg a nagyobbik 95 lóerős, amelyhez start-stop-rendszert is fejlesztettek, amellyel állítólag 3,8 literes átlagfogyasztás érhető el. Japánban fokozat nélküli automata, Európában viszont egy ötfokozatú kézi váltó jár alapesetben a Yarishoz, amelynek forgalmazása jövő nyáron kezdődik az öreg kontinensen. Lesz dízel és hibrid változat is, ám ezekre még legalább 2012-ig kell várni. Japánban piacra dobnak egy sportos, RS jelölésű változatot is 110 lóerővel és 16 colos felnikkel, ám ennek a típusnak az európai megjelenéséről egyelőre nincs hír.
Kezdetben két benzinmotorral lesz kapható, jövő nyártól