A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
3
Ezüstérem
3
Bronzérem
2
Vágólapra másolva!
Az autók zajkibocsátásának csökkentésével védené az uniós polgárok egészségét az Európai Unió. A Parlamentben szerdán elfogadott jogszabálytervezet szerint az új gépkocsik zajszintjét is címkékkel jelölnék.
Vágólapra másolva!

Az Unió szerint azért kell csendesebbé tenni az autókat, mert a folyamatos zajkitettség kimeríti a szervezet tartalékait, megzavarja a szervek rendes működését, valamint szív- és érrendszeri panaszok kialakulásához vezet. Az unió lakosságának a fele kénytelen folyamatosan 55 decibel feletti zajterhelést elviselni a forgalom miatt. A Bizottság javaslata kizárólag a motorok keltette zajra koncentrál, de később más tényezőkkel - az útburkolat minőségével, a gumiabroncsokkal és aerodinamikai hatásokkal - is foglalkoznak majd.

Forrás: Európai Parlament

Az új szabályok életbe lépésétől kezdve a gyártók hat-nyolc évet kapnának arra, hogy a határértékeken belül teljesítő járműveket tervezzenek. A legtöbb autó esetében jelenleg alkalmazott 74 decibeles határ 68 decibelre csökken, a legnagyobb teherautók (12 tonna felett) maximálisan megengedett 81 decibeles zajszintjén ugyanakkor nem változtattak a képviselők.

A vásárlókat a jármű üzemanyag-fogyasztása, a gumiabroncsai által keltett zaj és szén-dioxid-kibocsátása mellett az általános zajszintről is egy grafikus címke tájékoztatná. A zajszintet a hirdetésekben és az autószalonokban is fel kell majd tüntetni. Az EU szerint nemcsak a túl zajos, hanem a túl csendes járművek is veszélyesek, az elektromos és hibrid autókba ezért a jövőben hanggenerátort kellene kötelezően beépíteni.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!