A kormány jóváhagyta a Jedlik Ányos Tervet és a hozzá kapcsolódó Jedlik Cselekvési Tervet is - emelte ki Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a főváros legújabb elektromos töltőállomásának átadásán, ami a Szemere utca és az Alkotmány utca sarkán épült.
Varga emlékeztetett arra, hogy a széndioxid-kvóta értékesítéséből származó bevételek közel 25 százalékát az elektromobilitás infrastruktúrájának kialakítására fogja felhasználni a kormány. Erre a célra az idei költségvetésben közel hétmilliárd forint áll rendelkezésre.
A tervek szerint első körben 150 gyorstöltő berendezés létesül, elsősorban az autópályák mentén és a megyei jogú városokban, hogy az ország minél előbb beautózhatóvá váljon. Idén év elején az NGM tájékoztatása szerint összesen 60 nyilvános töltőpont működött az országban, zömében a fővárosban, így a vidéki utakon minden tulajdonos aggódhatott a hatótáv miatt.
A miniszter a Jedlik Ányos Terv első eredményei között megemlítette, hogy 2015 július 1-jével, a magyar szabályozás esetében először került be a magyar jogrendbe a környezetbarát jármű fogalma. A Nemzetgazdasági Minisztérium még idén, az őszi ülésszak során benyújtja azt a javaslatcsomagot, amely adókedvezményekkel is segíti az elektromos járművekhez költségeinek csökkentését.
Előrelépés a zöld rendszám bevezetése, amit már most is lehet igényelni, a tervezett kedvezmények között pedig többek között a kijelölt buszsávok használata is szerepel. A konnektorról tölthető hibridek tulajdonosai is élhetnek az előnyökkel.
Ma még az országban gyerekcipőben jár a lokális emisszió nélküli közlekedés, az Elektromobilitás Szövetség képviselője év elején 50-100-ra tette a Magyarországon futó villanyautók számát. A Jedlik Ányos terv a töltőhálózat kiépítésével és a kedvezményekkel 2020-ra 30 ezerre akarja emelni a számukat.