Reszkess, Toyota Prius! Akár ez is lehetne az üzenete a Hyundai vadonatúj Ioniq modellcsaládjának, amelyből hibrid, konnektoros hibrid és tisztán elektromos változat is kapható lesz, első alternatív modellként a piacon.
Az Ioniq Hybrid és Plug-in Hybrid modellekbe is 1,6-os benzinmotor kerül 105 lóerós teljesítménnyel és 147 Nm-es nyomatékkal. A motort kifejezetten hibrid felhasználásra fejlesztették, ráadásul duplakuplungos váltó kapcsolódik hozzá. Ilyet az Ioniq kategóriatársai nem kínálnak.
Az Ioniq Hybrid villanymotorja 43 lóerős, legnagyobb nyomatéka 170 Nm. A motort a hátsó ülések alá beépített, 1,56 kWh kapacitású lítium-polimer akkumulátor táplálja. Az 1,6 literes GDI motorral az Ioniq Hybrid 141 lóerős rendszerteljesítményre és 265 Nm összesített nyomaték leadására képes, ami 185 km/h-s végsebességet tesz lehetővé. A konnektorból tölthető Ioniq Plug-in elektromos hatótávolsága 50 kilométer. Ebbe a változatba 61 lóerős villanymotort építenek, a lítium-polimer akkumulátor kapacitása 8,9 kWh.
Az Ioniq Electric 28 kWh kapacitású lítium-polimer akkumulátora akár 250 kilométeres, tisztán elektromos hatótávolságot biztosít. A villanymotor csúcsnyomatéka 295 Nm, a legnagyobb teljesítménye 120 lóerő. Az egyfokozatú, fordulatszám-csökkentő erőátviteli egység segítségével a villanyautó 165 km/h-s végsebességre képes.
Az Ioniq modellcsaládból nem hiányzik az Android Auto és az Apple CarPlay sem. A vezető tájékoztatásáról digitális, 7 colos TFT monitort alkalmazó műszerfal gondoskodik. A felszereltségi tételek között szerepel az önműködő vészfékrendszer, a sávelhagyást gátló rendszer, a holttér-figyelő, a keresztirányú forgalom-felügyelet és az intelligens sebességtartó automata. További részleteket Genfben árulnak el.