Nem hibázott, és az autóval sem volt gond. Ez pedig elég ahhoz, hogy valaki megnyerjen egy világkupa-versenyt. Legalábbis akkor, ha az illetőt Mikko Hirvonennek hívják, mert nála az alap, hogy pokolian gyors. A HunGarian Baján is bizonyította ezt, a nehéz, trükkös, néhol szűk, máshol dobálós, ugratókkal tarkított pályán.
„Az volt a nap tanulsága, hogy az első helyet megőrizni sokkal nehezebb, mint megszerezni, mert ilyenkor egyszerűen nem tud a saját ritmusában autózni az ember. Ma ellenkező irányból teljesítettük a pályát, mint tegnap, és voltak buktatói, de úgy érzem, ebben most semmi hiba sem volt.
Nehéz versenyen vagyunk túl – sokkal nehezebben, mint például a Spanyol Baja volt –,
éppen ezért jelentett ez remek felkészülést a Dakar-ralira. Jó néhány hasznos tapasztalatot szereztünk" – nyilatkozta Mikko Hirvonen, aki pokoli gyors volt.
Utóbbi megállapítást már csapattársa, az amerikai Bryce Menzies tette, akinek a rajt előtt talán még volt egy olyan kósza gondolata, hogy megpróbálja nyakon csípni a finnt, de ez hamar hamvába holt, amikor meglátta, ellenfele miként közlekedik a fák között.
„Amit Mikko művelt a szűk, kanyargós, erdei utakon a fák között, az egyszerűen elképesztő volt.
Nem véletlenül volt annyira sikeres a raliban. Tudtuk, csak akkor érhetjük utol, ha nagyot hibázik. Örülünk a második helynek, főleg, hogy most vagyunk itt először, de biztosan nem utoljára, mert nagyon tetszettek ezek a trükkös, kemény pályák" – mondta Bryce Menzies.
A dobogó harmadik fokára a hummeres Miroslav Zapletal állhatott fel, aki ezzel a parádés nemzetközi eredménnyel elhódította a magyar bajnoki címet is – pályafutása során immár másodszor.
„A szakasz néhol nagyon nehéz volt, de nekünk semmi gondunk sem volt a hétvége folyamán, úgyhogy nagyon örülünk" – mondta Zapletal.
Legjobb magyarként Osváth Péter és Farnadi Ágnes érkezett a negyedik helyen. A BMW-páros reggel azzal a szent céllal vágott neki a távnak, hogy megpróbálja utolérni Zapletalt, és visszakapaszkodni a dobogóra, mert igazából onnan tetszett a „kilátás". Csakhogy a technikai sportokban duplán igaz, hogy ember tervez, Isten végez...
„A pálya felénél kaptunk egy defektet, amit muszáj volt kicserélni, hiszen még hetven kilométer volt hátra. Tudom, a topversenyzőknek ez két és fél percbe telik, de nálunk inkább a hathoz volt közelebb a rutintalanságunk miatt. Nyilván sajnáljuk, hogy az abszolútban nincs meg a dobogós hely, főleg, miután megcsillant a szemünk előtt a remény, de azért nem rossz ez így sem" – mondta Osváth.
Bizony, hogy nem rossz, sőt! Nagyszerű eredmény. Ha pedig figyelembe vesszük, hogy nincs túl nagy terepralis múltjuk, hiszen a raliban versenyeznek, akkor egyenesen parádés!
A kamionosok a mezőny többi részével ellentétben nem egy, hanem két szakaszt teljesítettek, ez azonban nem változtatott Martin Kolomy dominanciáján.
A cseh Tatra-pilóta csak azt sajnálta, hogy nem voltak még hosszabbak a pályák.
„Mire felváltok ötödik fokozatba, vége a szakasznak" – viccelődött, de persze azért nagyon örült a győzelemnek.
A 2016-os FIA Cross Country Világkupa következő fordulójának Lengyelország ad otthont, augusztus 25-28. között.
HUNGARIAN BAJA, A VK 7. FUTAMA, VESZPRÉM
Abszolút végeredmény. Autósok: 1. Mikko Hirvonen, Michel Perin (finn, francia) 5:19:07, 2. Menzies, Mortensen (amerikai, Mini All4) 6:04 p h., 3. Zapletal, Momot (cseh, lengyel, Hummer) 7:19 p h., 4. Osváth, Farnadi (magyar, BMW X6) 14:23 p h.