A World Solar Challenge háromszoros győztesei által alapított, 110 főt foglalkoztató Lightyear cég célja, hogy elősegítse, illetve felgyorsítsa a zöld, napelemes közlekedésre való átállást. Korábban a Toyota Priusok tetőablakába telepített napelemek csak a szellőzés működtetésére elég energiát szolgáltattak, a Lightyear One villanyautója azonban
évi 8-10 ezer kilométer megtételére képes kizárólag napenergia felhasználásával,
mivel jó időben egy óra alatt kb. 12 kilométer megtételére elegendő áramot termelnek az új generációs napelemei. Ha teljesen lemerült a padlóba épített akku, napfényben akkor is lehet menni 15-20 km/órás sebességgel egészen estig.
Azért a tetőn és a motorháztetőn elhelyezett, összesen 5 m2-es napelemtáblák mellett
rendes elektromos töltőcsatlakozás is van
a kocsin, 230 V-os háztartási aljzatról 10 óra alatt 350 kilométerre elég energiát képes felvenni a viszonylag kisméretű akkumulátorába. Egy teljes töltéssel 725 kilométer a hatótáv a WLTP mérés szerint, de télen is garantálják a 400 kilométert.
Azonban az eredeti koncepciója az, hogy
több hónapon át üzemeltethető kizárólag napenergiával,
direkt és járulékos szén-dioxid-kibocsátás nélkül. A startup weboldalán található kalkulátorral bárki kiszámíthatja, hogy a megtett távolság alapján várhatóan hány villamos töltésre lenne szüksége évente.
Ha például valaki Budapesten él, és kb. 10 ezer kilométert autózik évente, akkor csupán hat alkalommal kell az elektromos hálózatról teljesen feltöltenie az autóját egy évben, ráadásul a tavasztól őszig, 221 napon keresztül egyáltalán nem kell ezzel bajlódnia. Ezzel szemben a Lightyear szerint a Tesla Model S P100D-t évente 30 alkalommal kell feltölteni ugyanekkora távolság megtételéhez.
Összkerékhajtású a One, de nem a hagyományos módon, hanem úgy, hogy
minden kerekét egy-egy külön agymotor hajtja.
Ezek fékezéskor generátorüzemre váltanak, és áramot termelnek vissza az akkumulátorba.
Az egymástól független kerékagymotorok komoly előnyt jelentenek menetdinamikai szempontból (nyomatékvektor-szabályozás), emellett a hajtási veszteségeket és a tömeget is csökkentik egy hagyományos autóhoz képest. A One nem is lassú,
0-100 km/órára 10 másodperc alatt képes felgyorsulni.
A Lightyear startup és a flottamenedzsmenttel foglalkozó LeasePlan együttműködésének köszönhetően jövőre már nemcsak megvásárolni, de lízingelni is lehet az autót. A tervek szerint a kereskedelmi használatra szánt Pioneer Edition változat 2020-ban jelenik meg a piacon, az első 100 példányt már meg is rendelték
119 ezer eurós
(38,5 millió forintos) áron.