Óriási fordulat a dízelbotrányban, erre nem számított senki
![Volkswagen, gyár, autó, kocsi, Abgasaffäre Abgase Abgasskandal Affaere Affäre Auto Industrie Automobil Automobilindustrie Betrug Volkswagen Bug Wolfsburg AIR POLLUTION auto manufacturer beschädigt betrügen carmaker cheating close ups close-up view clos](https://cdn.origo.hu/2023/12/bRcpSaBIxCTE15lcUh2VvEfjN9HoKUrGj8Fh2CBEnas/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2YxN2RjMTI0YzM5NjQxY2Q4MzRjZWQ4YmE4OTUwMzk1.webp)
Herbert Diess vezérigazgató, Hans Dieter Pötsch felügyelőbizottsági elnök és Martin Winterkorn volt vezérigazgató az ügyészség szerint a törvényi kötelezettségek megszegésével
szándékosan túl későn tájékoztatta a részvényeseket a dízelbotrányból fakadó milliárd eurós nagyságrendű költségekről,
amivel törvénytelenül befolyásolták a társaság részvényének árfolyamát.
Martin Winterkorn - aki 2015 szeptemberében a botrány miatt lemondott vezérigazgatói tisztségéről - legkésőbb 2015 májusában, Hans Dieter Pötsch - aki a terhére rótt bűncselekmény idején a vállalatcsoport igazgatótanácsának pénzügyekért és kontrollingért felelős tagja volt - legkésőbb 2015 júniusában, Herbert Diess pedig - a névadó Volkswagen márkáért felelős igazgatótanácsi tagként -
legkésőbb 2015 júliusában tisztában volt a dízelmotorokkal kapcsolatos visszaélés várható pénzügyi következményeivel, de a részvények árfolyamát befolyásoló információkat a botrány 2015. szeptemberi kirobbanásáig elhallgatták,
hogy elkerüljék az árfolyam süllyedését.
A VW dízelbotránya úgy került nyilvánosságra, hogy az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége 2015 szeptemberében megvádolta a gyártót, hogy a károsanyag-kibocsátási értékeket meghamisító szoftvert telepített dízelüzemű járművek kipufogógáz-tisztító berendezésébe.
A VW elismerte a csalást. Az ügy világszerte a VW mintegy 11 millió gépjárművét érinti, 8,5 milliót az EU-ban adtak el.