Végre egy hibrid, ami nemcsak spórolni tud, hanem sportolni is - Toyota Corolla 2.0 Hybrid Driving Force teszt

Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28 Budapest
Vágólapra másolva!
Újra Corollának hívják a kompakt Toyotát, amelynek két előde még Auris néven került forgalomba. Nem véletlen a névváltás, ugyanis jóval többet fejlődött, mint várni lehetett, és már ránézni is jó.
Vágólapra másolva!
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest

Autós körökben a Toyota Corolla fogalom. Több mint fél évszázados történelem, 11 nemzedék, 45 millió eladott példány,

a megbízhatóság szinonimája.

És az unalomé – tehetnénk hozzá kissé rosszindulatúan, ami az ezredfordulón bemutatott nyolcadik generációnál érte el a csúcspontját a vezetési élmény és a dizájn tekintetében is. Európában az volt az utolsó nemzedék, aminek a kombiját és a ferdehátú változatát is Corollának hívták, utána ezeket Aurisra nevezték át, amitől azt remélte a Toyota, hogy a vásárlók majd más szemmel néznek rá.

Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest

Ez nem igazán jött be, ezért most 13 évvel később visszatértek a jól bevált Corolla elnevezéshez – ezúttal azonban

a névváltás tényleg azt jelzi, hogy valamiféle filozófiaváltás következett be.

Bár az új Corollából ízelítőt adó első tanulmányt 2018-ban még Auris Concept néven mutatták be a Genfi Autószalonon, egy évvel később már Corollaként érkezett meg a szalonokba – talán az utolsó pillanatban észbe kaptak a japánok, hogy annyival jobb lett az autó, mint az elődei, hogy érdemes lenne ezt a névválasztással is jelezni.

Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest

Hogy miben lett fejlődött? Szinte mindenben. Elég csak ránézni, és már azonnal azon kezdünk gondolkodni, hogy milyen jó lehet vezetni. Bár a szépség szubjektív, szerintem az alsó-középkategória mai mezőnyében csak a legömbölyített kavicsra hasonlító Mazda3 néz ki jobban, de a Corolla még nála is bátrabb formát kapott, nyomokban sem emlékeztet szürke elődeire.

Háromféle is van

Kifejezetten a fiataloknak tervezték a sportos ötajtós karosszériát, ezenkívül létezik még az azonos orral, de visszafogottabb farral rendelkező, csak Európában kapható kombi, és a mindkettőnél konzervatívabb, teljesen más lámpákat viselő, egész világon kapható szedán, amit részben a búcsúzó Avensis utódának is szánnak. A ferdehátú és a kombi Angliában, az immár hibridként is kapható négyajtós Törökországban készül az európai piac számára.

Az alabárdos formájú LED fényszórók, a fekete tető, a két krómozott kipufogó és a nagy kerekek jól mutatnak, de önmagukban semmit sem érnének, ha a karosszéria arányai nem lennének rendben. De jók azok is, az Aurishoz képest

4 centivel nőtt a hossz és a tengelytáv, 3 centivel a szélesség, a magasság viszont 2,5 centit csökkent.

Az első túlnyúlás 2 centis csökkentésével (és a hátsó ugyanekkora növelésével) kevésbé kelt orrnehéz hatást a kompakt Toyota.

Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest

Tesztautónk a négyből a harmadik legdrágább, Selection felszereltségű volt, de az Active nevű belépő modell külseje sem sokban térne el ettől: azon is széria az elöl-hátul LED világítás, a fényezett tükörház és lökhárító, a zongoralakk színű hátsó diffúzorbetét, a cápauszony antenna és a tetőszárny is. Igaz, a 15 colos, dísztárcsás lemezfelnik biztos nem mutatnak ilyen jól, mint a tesztautó 18-as alufelnijei, és a 300 ezer forintba kerülő fekete tetőről is le kell mondani az olcsó belépő változat esetében.

Milyen belül?

Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest

Kezdjük a legnagyobb hiányossággal:

az első ülések mögött bizony kicsi a hely.

Két átlagos magasságú felnőtt már nem fér el kényelmesen egymás mögött, és a hátsó ajtónyílás sem túl nagy. A kombi és a négyajtós Corolla ebből a szempontból sokkal jobb, mert azoknak a tengelytávolsága 6 centivel nagyobb, amit a hátsó lábtér bővítésére fordítottak.

Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest

Sajnos a csomagtartóra sem lehet túl büszke a ferdehátú verzió: már az 1,2-es benzines és az 1,8-as hibrid 361 litere is legfeljebb csak átlagos,

a 2,0 literes hibrid viszont csak 313 litert ad,

mivel a 12 voltos akkumulátort ide szerelték be (a zsúfolt motortérben már nem jutott hely neki). A padlószint így egybe esik a rakodóperem magasságával, az alsó rekeszben az akkun kívül a szerszámok és a defektjavító készlet található, mást nemigen lehet ide pakolni. Akinek több térre van szüksége, a kombit válassza, abban ugyanis még a 2,0 literes motorral is 581 literes a csomagtartó, a többi motorral pedig 2 liter híján 600.

Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest

Ha a helykínálatban nem is,

kivitelezésben azért jelentős a fejlődés az Aurishoz képest,

a korábbi függőleges műszerfalat egy izgalmas, háromdimenziós váltotta fel, és végre nincsenek csálé varrások és eltérő formájú, szögletes és kerek légbeömlők, amik óhatatlanul zavarták a szemet.

Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest

A Selection felszereltség miatt a tesztautó műszerfala puha, cérnával varrt műbőr borítást kapott, de a minőségérzet így sem éri el a kategória etalonjának számító Mazda3-asét. Viszont az Alcantara-szövet kárpitozású sportülések nemcsak jól néznek ki, de kényelmesek, kellően megtámasztják a combot és jelentős oldaltartással is rendelkeznek.

2,5 centivel van mélyebben az ülés, mint az Aurisban volt,

de nemcsak ezért sportosabb a vezetői helyzet, hanem azért is, mert a kormány laposabb szögben áll, és jobban ki lehet húzni.

Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest

Végre jó helyre, a középkonzol tetejére került a 8 colos, fizikai gombokkal is ellátott érintőképernyő (korábban sokkal lejjebb volt), szerencsére a klímát nem a menüből, hanem egy külön panelen kell állítani, a váltó és e között viszont nincs semmi.

A legtöbb funkció, még a sávtartó is a kormányról is vezérelhető,

a Selection felszereltségtől a műszerfal közepébe is beépítenek egy 7 colos kijelzőt, ami a sebességen kívül a fedélzeti számítógép adatait, az energiaáramlást és a navigációt jeleníti meg.

Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest
Toyota Corolla, 2019.11.28., Budapest

A csúcsot jelentő Executive felszereltséghez térhatású digitális műszerfal, head-up display, holttér-figyelő és a keresztirányú forgalomfigyelő is járna, viszont a többi vezetéstámogató rendszer már a legolcsóbb Corollában is alapáras. Még az adaptív tempomatért, a táblafelismerő rendszerért és a kormányzó sávtartóért sem kérnek felárat, mert kellenek a jó Euro NCAP eredményhez.

A cikk nem ért véget. Kattintson a második oldalra, ha kíváncsi, milyen vezetni az erős hibridet!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!