A júniusban forgalomba kerülő új Jazz a típus történetében először kizárólag hibrid hajtáslánccal lesz kapható Európában. Maga az e:HEV rendszer a CR-V-ben található hibrid hajtás kicsinyített verziója, de a működési elv azonos:
alapvetően a két villanymotor hajt, az 1,5 literes benzinmotor csak áramfejlesztésre szolgál,
kivéve nagy sebességnél, amikor közvetlenül hajtja az első kerekeket. Energiaforrásként lítium-ion akkumulátorcsomag szolgál, az erőátvitelről pedig fix áttételű nyomatékelosztó gondoskodik, így váltások nincsenek, a gyorsítás sima és folyamatos.
A Jazz 9,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, ami 0,9 másodperccel jobb az új Toyota Yaris hibrid idejénél, viszont a fogyasztása rosszabb, de így is remek. Vegyes üzemmódban
4,5 liter benzint kér 100 kilométerre
a WLTP szabvány szerint, ami 0,8 literrel nagyobb, mint a másik japán kisautó étvágya. Az e:HEV hibrid hajtáslánc három üzemmódban használható, melyek között észrevétlenül vált a vezérlő elektronika:
⦁ EV Drive - elektromos, azaz tisztán elektromos üzem esetén a lítium-ion akkumulátorról táplált villanymotorok mozgatják az autót.
⦁ Hybrid Drive – hibrid módba kapcsolva a benzines erőforrás hajtja az áramtermelésért felelős generátort, ezáltal biztosítva az elektromosságot az autót mozgató villanymotornak.
⦁ Engine Drive - benzines állásban a benzines motor tengelykapcsoló beiktatásával, közvetlenül hajtja a kerekeket, főleg autópálya-tempónál.
Az új Jazz fejlesztésekor a Honda arra törekedett, hogy a kisautó megőrizze kategóriaelső helykínálatát, ami állítólag sikerült. A csomagtartó alaphelyzetben 298 literes, a hátsó támlák ledöntésével pedig 1203 literesre bővül. A tágas helykínálat elsősorban a hibrid hajtáslánc logikus elrendezésének köszönhető, különféle elemei ugyanis elfértek a motortérben és a karosszéria kihasználatlan zugaiban. Megint az első ülések alá került a benzintank, ami
lehetővé tette a „mágikus" (felhajtható ülőlapú) hátsó ülések beépítését.
Sokat fejlődött az új, Honda e-ből átvett infotainment rendszer, amit jól mutat, hogy a gyár szerint 58%-kal kevesebb idő elegendő a beállításokhoz.
Az érintőképernyő kezelése pont úgy történik, mint az okostelefonoké,
azaz tapintással és simítással vezérelhetők a szoftverek, lapozhatók az oldalak, görgethetők a listák. Az előre telepített alkalmazások között ott találjuk a – USB-kábellel és/vagy Bluetooth-szal kapcsolt – Apple CarPlayt és Android Autót is. Ezentúl WiFi hotspot is elérhető lesz.
Megjelent a mesterséges intelligencia alapú Honda Személyi Asszisztens, amely megérti az angolul adott utasításokat is tartalmazó élőbeszédet, sőt a szövegkörnyezetet is figyeli, hogy a netes szolgáltatások minél szélesebb skálájához férhessenek hozzá az utasok.
Az asszisztens az „OK Honda" kifejezés kimondásával aktiválható,
ezt követheti valamilyen parancs vagy kérdés-kérés a vezető részéről.
Az „emberi" válaszról absztrakt arcot formáló animáció gondoskodik, ez különféle arckifejezésekkel is igyekszik megkönnyíteni a kommunikációt. Állítólag az autó és a vezető kötetlen beszélgetést folytathat angolul, a mesterséges intelligencia kérdéseket és válaszokat is képes feldolgozni.