A Lexus lerántotta a leplet a 2021-es modellévű IS-ről.
Nem teljesen új modellről van szó,
hanem a 2013-as régi átdolgozott változatáról, amire az a magyarázat, hogy a következő IS generáció (amit a Mazdával közösen fejlesztenek ki teljesen új alapokra), még évekre van a bemutatótól. Addig a régi IS már nem húzva volna ki, ezért most egy frissítéssel próbálják fenntartani az érdeklődést iránta.
Alapos munkát végeztek a japán mérnökök a frissítéskor,
szokatlan módon minden karosszériaelemét lecserélték.
Az új dizájnt az egy kategóriával nagyobb, fronthajtású ES ihlette, annak ellenére, hogy a kistestvér természetesen maradt alapból hátsókerék-meghajtású (az erősebb motorokhoz kérhető összkerékhajtás is).
Belül kevésbé markánsak a változások, itt látszik leginkább, hogy már egy hétéves technikával van dolgunk. Azért a műszerfal két szélén a szögletes légbeömlőket kerekre cserélték, és nagyobb lett az infotainment rendszer kijelzője is, mostantól 10,3 colos. Sajnos
a nehézkesen kezelhető tapipados vezérlés megmaradt,
de a menürendszert már a képernyőn keresztül is el lehet érni, ugyanis az utóbbi érintésre érzékeny lett, és emiatt közelebb is helyezték a vezetőhöz.
Az Apple Carplay, az Android Auto és az Amazon Alexa integráció már alapáron jár. A Mark Levinson hifi is javult, az új rendszer 17 hangszóróval rendelkezik, a teljesítménye 1800 wattra nőtt. Kifejlesztettek egy kiterjesztett valóságot használó okostelefonos alkalmazást, amelynek segítségével sokféle formában lehet kapcsolatot létesíteni a távolból a Lexusszal, sőt, egy virtuális pályán akár vezethetjük is.
A motorok ugyanazok maradtak,
mint a régi, amerikai piacos IS-ekben. Ez azt jelenti, hogy az IS 200-ben egy kétliteres, 241 lóerős turbós négyhengeres, az IS 300-ban egy 260 lóerős, 3,5 literes szívó V6-os, az IS 350-ben ugyanez a V6-os 311 lóerővel teljesít szolgálatot (Magyarországon már csak a 2,5 literes, négyhengeres hibridet forgalmazzák IS 300h néven, de az a tengerentúlon nem létezik). A hátsókerekes modellekben nyolcfokozatú, az összkerekesekben hatfokozatú automata váltó osztja be a motor erejét.
Nagy figyelmet fordítottak az elöl-hátul kettős keresztlengőkaros futómű sportosabbra hangolására:
csökkentették a rugózatlan tömegeket
(könnyebbek lettek a rugók, a kanyarstabilizátorok, a kerékagyak és a lengőkarok), és új, kényelmesebb futást garantáló lengéscsillapítókat is kifejlesztettek, ráadásul elöl 45, hátul 50 mm-rel kiszélesítették a nyomtávot. Élénkebbre hangolták az elektromos szervokormányt, a karosszériát pedig merevebbé tették, ami nem csak az úttartás javulását, de a zaj, vibráció és nyersesség (NVH) csökkenését is magával hozta.
A Lexus szerint a saját limuzinjai között továbbra is az IS lesz a mérce az úttartásban, vezetési élményben. Ez főleg a dinamikus vezetési csomaggal ellátott, hátsókerekes példányokra lehet igaz, melyek felszereltsége tartalmazza az adaptív lengéscsillapítást, a Torsen-rendszerű önzáró differenciálművet és a 19 colos, kovácsolt BBS felniket is.
Sajnos jó esély van rá, hogy az alaposan ráncba szedett, sportosabbá varázsolt új IS nem jut el a magyar vásárlókhoz.
Jelenleg a Lexus csak Észak-Amerikában, Ausztráliában és Ázsiában tervezi forgalmazni.
Európában azért nem, mert itt a nagyobb ES-ből tavaly kétszer annyit adtak el, mint a régi IS-ből, ráadásul 10-ből 8 eladott Lexus amúgy is a SUV-ok közül kerül ki.