Az Across az első modell, amelyet a Toyota a két cég közötti együttműködés keretében gyárt a Suzukinak.
Ez a SUV ugyanis nem más, mint a Toyota RAV4 új, plug-in hibrid változatának finoman átrajzolt verziója.
A tekintélyes méretű, 4,635 m hosszú, 1,85 m széles és 1,69 méter magas szabadidő-autó leginkább elöl tér el az eredetitől: a Suzuki más orrot rajzolt neki új lökhárítóval, keskeny fényszórókkal és hűtőmaszkkal. Oldal- és hátulnézetből azonban szinte meg sem lehet különböztetni a RAV4-et az Acrosstól.
Ez az első konnektoros hibridje a Suzukinak, mindössze 26 g/km-es szén-dioxid kibocsátással rendelkezik, ami 1,12 literes benzinfogyasztásnak felel meg. Ez az adat persze csalóka, mert a kocsi pusztán az
elektromos hajtással képes 75 km-t megtenni,
és ekkor csak a maradék 25-ön fogyaszt benzint. Ha viszont lemerül az akku, akkor már nagyjából annyit (kb. 6-7 litert) fogyaszt az Across is, mint egy normál, „öntöltő" hibrid RAV4. Sajnos még a Toyota és a Suzuki sem adta meg, hogy mennyi idő alatt lehet feltölteni a padlóba rejtett, 18,1 kWh kapacitású, hűtött-fűtött lítium-ion akkumulátort.
A hibrid rendszer egy bolygóműves, fokozatmentes erőátviteli rendszerből, egy 2,5 literes, 185 lóerős benzinmotorból, egy 182 lóerős első és egy 54 lóerős hátsó villanymotorból áll. Kizárólag az utóbbi hajthatja a hátsó tengelyt, ha csúszós útra téved az Across, a benzines és az erősebb villanymotor csak az első kerekeket pörgeti.
A komplex hajtásrendszer összteljesítménye feltöltött akkuval 306 lóerő,
és a Toyotától azt is tudjuk, hogy a 0-100 km/órás gyorsuláshoz az 1,94 tonnás szabadidő-autónak 6,2 másodperc is elég. A végsebesség azonban csak 180 km/óra.
Az Across értékesítése 2020 őszén kezdődik Európában, de az igényes technika miatt biztosan nem adják majd olcsón:
az alapára becslésünk szerint 15 millió forint fölött lesz.
Még nem tudni, hogy az olcsóbb, „öntöltő" hibrid RAV4-ből lesz-e Across verzió. A Suzukinak valószínűleg csak a plug-in verzióra van szüksége, mert ezzel csökkentheti a flottája szén-dioxid kibocsátását, hogy az megközelítse az Európai Unió által előírt 95 g/km-es értéket, és ne kelljen bírságot fizetnie a brüsszeli kasszába. Egyébként az Autocar információi szerint hamarosan a Toyota Corolla hibridből is készül majd Suzuki verzió, de az már nem Japánban, hanem a Toyota angliai gyárában.