A Renault-konszern a középtávú terveiről szóló Renaulution stratégia részeként leplezte le a Dacia a legújabb tanulmányautóját, amely egy középkategóriás, modern és divatos szabadidő-autó.
A 4,6 méteres Bigster a Dacia-kínálat csúcsára érkezik majd,
a középkategóriás SUV műszakilag a Renault-Nissan-Mitsubishi Szövetség CMF-B platformjára épül, akárcsak a 2022 és 2025 között érkező másik két új Dacia-modell (azokról még semmit sem tudni).
Elképzelhető, hogy a Bigstert hétüléses verzióban is piacra dobják majd,
ami a szögletes, jó helykihasználású karosszéria és a hosszú tengelytáv alapján könnyen megvalósíthatónak tűnik.
Büszke rá a Dacia, hogy a Bigster tanulmányon nem találhatók olyan, más SUV-kon elterjedt öncélú díszítések, mint a krómozások és az alumínium hatású alsó védőlemezek.
Ez a kocsi a szabadidő-autók esszenciáját nyújtja a román gyártó szerint,
egyszerű, de karakteresen szögletes formája már a következő Dacia-formanyelvből ad ízelítőt. A dizájn jellegzetes elemei az Y-alakú fényszórók, a 3D-s Dacia feliratok, a szögletes és kiszélesített kerékjáratok, valamint a nyers, újrafeldolgozott műanyagból készült, fényezetlen védőelemek.
De nem muszáj éveket várni új Daciákra. Idén alaposan megújul a márka kínálata, ugyanis már februárban megérkezik a hazai szalonokba a Sandero és a Logan új nemzedéke, ősszel pedig jön a nagy szenzáció, a Spring nevű olcsó, elektromos SUV is.