Akkumulátorának egyetlen feltöltésével akár 67,6 - hétköznapi, nem laboratóriumi - kilométert tud megtenni a Toyota RAV4 plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt kivitele. Az Egyesült Államok környezetvédelmi hivatala, az EPA (Environmental Protection Agency) által elvégzett, hivatalos mérés, valamint az ebből készült elemzések szerint ez egyben azt is jelenti, hogy a hálózatról tölthető hibrid hajtáslánccal szerelt tömegpiaci szabadidőjárművek körében a Toyota RAV4 Prime (Európában RAV4 Plug-in Hybrid) vezeti a hatótávolság-versenyt.
A modell európai forgalmazása már elkezdődött (a kontinensen Suzuki Across néven is kapható), a hálózatról tölthető hibrid szabadidőjármű hivatalos, WLTP norma szerinti adatai azonban még ennél is kedvezőbbek. A mérések szerint a Toyota RAV4 Plug-In Hybrid európai kivitele „több mint 75 kilométert" képes megtenni lítium-ion akkumulátorának egyetlen feltöltésével. Ez meghaladja a jelenleg kapható középkategóriás és alsó-középkategóriás szabadidőjárművek vonatkozó értékeit (ld. az alábbi táblázatban).
Teljesítmény (LE) | EV hatótávolság (km) | CO2-kibocsátás (g/km) | |
Audi Q5 TFSI e | 367 | >40 | 46-53 |
BMW X3 xDrive30e | 292 | 41-46 | 49-64 |
Citroën C5 Aircross Hybrid * | 225 | 55 | 32 |
DS 7 Crossback E-Tense * | 225 | 55 | 31-36 |
Ford Kuga Plug-In Hybrid * | 225 | >50 | 29 |
Hyundai Santa Fe | 265 | n.a. | n.a. |
Jeep Compass 4xe * | 240 | 50 | <50 |
Land Rover Discovery Sport PHEV | 309 | 62 | 36 |
Mercedes-Benz GLC 300 e 4MATIC | 320 | 39-43 | 57-51 |
Mitsubishi Outlander PHEV | 203 | 45 | 46 |
Peugeot 3008 Hybrid4 * | 300 | 59 | 29 |
Toyota RAV4 PHEV | 306 | >65 | <29 |
Volvo XC60 TwinEngine T6 | 340 | 46-54 | 53-66 |
* alsó-középkategóriás modellek
A Toyota a RAV4 Plug-in Hybridben elektromos összkerékhajtást (AWD-i ) alkalmaz, vagyis nincs kardán, a hátsó kerekeket kizárólag villanymotor hajtja. A modell ugyanazt a 2.5 literes Hybrid Dynamic Force benzinmotort kapta meg, ami az öntöltő RAV4 Hybridben is szolgál, értelemszerűen a PHEV technológia által szükségessé tett módosításokkal. A takarékossághoz olyan megoldások is hozzájárulnak, mint a hőszivattyús klímaberendezés, amely eredetileg a jelenlegi, második generációs Prius Plug-in Hybridben debütált, és amelynek a hűtőközege egyben a lítium-ion akkumulátort is hűti.