Még 2019-ben jelentette be az Európai Unió, hogy 2022. július 6-tól minden új autót intelligens sebességasszisztens rendszerrel (Intelligent Speed Assist - ISA) kell felszerelni. Ahhoz képest, hogy mindössze egyetlen év van hátra, a részleteket még nem dolgozták ki.
Az ISA
GPS-adatok és a táblafelismerő rendszerből kinyert információk alapján állapítaná meg, hogy a megengedettnél gyorsabban hajt-e a sofőr,
és különféle módokon lenne képes figyelmeztetni, ha igen: fény/hangjelzéssel, rezegtetett gázpedállal, a tempomat automata lassításával, a korlátozás fölötti sebesség esetén nehezebben lenyomható gázpedállal - írta a Totalcar.
Nem arról van tehát szó, hogy az aktuálisan megengedett legnagyobb sebesség felett egyszerűen leszabályoz az autó, bár a lehetőség - elvileg - erre is adottá válik. Több mint valószínű azonban, hogy a rendszert ki is lehet majd kapcsolni, például a stop-start rendszerhez vagy a tolatóradarhoz hasonlóan.
A tervezettel egyelőre a biztonsági szakértők és a gyártók sem elégedettek,
a Tesla konkrétumokat is megfogalmazott: rengeteg kiegészítő tábla szabályozza, hogy épp mennyi is az adott útszakaszon a sebességhatár, ezeket messziről, rossz látási viszonyok mellett nehezen ismerik fel a jelenlegi rendszerek. Nem lehet kizárni, hogy a különböző aggályok miatt a bevezetés időpontját elhalasztják majd.