A közúti közlekedés felel az üvegházhatást okozó európai gázkibocsátás közel negyedéért, amiben az autóflottáknak is meghatározó részük van - mutat rá az EY és az Eurelectric 16 iparágból 600 flottát elemző közös kutatása.
A jelenleg forgalomban lévő, 63 millió flottaautó a kontinensen közlekedő összes jármű mindössze 20 százalékát teszi ki, ezek azonban legalább kétszer annyit futnak az utakon, mint a magánhasználatban lévők. Ennek következtében az Európa-szerte levezetett távolságok 40 százalékát így teszik meg, tehát
a teljes közúti károsanyag-kibocsátás felét céges flottaautók juttatják a levegőbe.
A tanulmány szerint a vállalatoknak emiatt is kiemelt felelőségük lesz abban, hogy Európa 2030-ra képes legyen 55 százalékkal csökkenteni szén-dioxid-kibocsátását az 1990-es években mért értékekhez képest. Ez azt jelenti, hogy
a cégeknek több elektromos autót kellene beállítaniuk a flottáikba.
Bár Magyarországon a flottaüzemeltetés csak az utóbbi években indult gyors fejlődésnek, az elektromos meghajtásra való áttérésben nálunk is kulcsszerep jut majd ennek a szegmensnek - áll az elemzésben.