A carVertical autóipari adatszolgáltató alvázszámok alapján gyűjt különböző adatbázisokból a járművekre vonatkozó információkat, és autótörténeti jelentéseket készít azokról. A 2021-es elemzések alapján öt állítást fogalmaztak meg.
Bizonyos autókkal több kár történik, mint másokkal. Talán nem meglepő, hogy a BMW-k vezetik a kárlistát – a piacon lévő BMW-k 47,77 százalékának volt korábbi sérülése. A skála másik végén a Fiatok szerepelnek, ezek mindössze 29,53 százaléka sérült.
A 2021-ben készített autótörténeti jelentések szerint a futásteljesítmény módosítása az autóvásárlók átverésének leggyakoribb módja. A tavalyi összes jelentés 18,5 százaléka mutatta a kilométerszámláló manipulációjának jeleit.
2021-ben sem pihentek a tolvajok, a simlis eladók pedig továbbra is megvételre kínálták az így beszerzett autókat. A cég tavaly 672 jelentést készített „lopott" jelzésű autókról, a leggyakrabban eltulajdonított autó a Skoda Octavia volt. A jelentések alapján az Octaviát 3,75-ször nagyobb valószínűséggel lopják el, mint a szomszéd 3-as BMW-jét.
A jelentés adatai alapján a BMW, a Volkswagen és az Audi azok a márkák, amelyeket a leggyakrabban ellenőriztetnek a potenciális vásárlók. Ezek együttesen a platformon ellenőrzött összes autó 13 százalékát teszik ki. A BMW 3-as sorozata a kedvenc, és az összes carVertical-jelentés körülbelül 5 százalékát kérték le erre a típusra.
Több régi BMW-t ellenőriztek, mint szinte bármely más autómárkát. A 2021-ben ellenőrzött BMW-k 40,38 százalékát 1990 és 2010 között gyártották.