Tavaly az ismert körülmények (ukrán-orosz háború, infláció, alkatrészhiány az autógyártásban stb.) között 111 524 új személyautót adtak el Magyarországon, ami 8,5 százalékos csökkenés az egy évvel korábbi erdeményhez képest. Ugyanakkor a BMW márka 17,8 százalékkal, összesen 4785 autóra növelte értékesítését, amivel a teljes piacon a 9., a prémiummárkák versenyében pedig a Mercedes-Benz után a 2. helyezést tudta elérni, maga mögé utasítva az Audit, a Volvót és a Lexust. A BMW közép-kelet európai regionális vezetése is kiemelkedőnek értékelte a márka magyar népszerűségét.
Ami a bestsellereket illeti, tavalyelőtt a 3-as sorozat volt nálunk a legkelendőbb, a korábban pedig az 5-ös limuzin és kombi vitte a pálmát. Ehhez képest a 2022-es teljes év toplistája így alakult:
Látható tehát, hogy az X5 bizony átvette a stafétát a klasszikus építésű autóktól, terepkupé változatát (X6) is beleszámítva pedig meglepő a fölénye.
Összességében a SUV-ok aránya elérte az eladások 48 százalékát, tehát küszöbön áll a fordulat,
míg a teljes palettán az összkerékhajtású X-drive modellek aránya elérte a 72 százalékot, meghaladva a konkurencia Quattro és 4Matic eredményeit. Jól teljesítettek a tavaly 50. születésnapját ünneplő M GmbH által kezelésbe vett sportmodellek is, összesen 595 darabot rendeltek belőlük, és az M3/M4 duó vitte a prímet az izom SUV-ok előtt.
Folytatódott a zöld rendszámos modellek növekedési trendje, a 4785 eladott autóból 769 darab plug-in hibrid volt, ami az előző évhez képest 44%-os növekedést jelent, főleg az X5, illetve a 3-as és az 5-ös sorozat e-modelljeinek köszönhetően. Még látványosabb, 119 százalékos növekedést (469 darab) értek el a márka elektromos autói, főleg a látványos iX-nek köszönhetően, de a megfizethetőbb iX3 is jól fogyott, a paletta pedig gyors ütemben bővül. Ne feledjük, a most épülő és 2025-ben üzembe álló debreceni BMW-gyárban is villanyautók fognak készülni, mégpedig a Neue Klasse stratégiát követve.
Ami a konszern további márkáit illeti, a Mini hazai története legjobb eredményét érte el (485 db), azon belül messze a háromajtós volt a légnépszerűbb. Utóbbiból majdnem minden másodikat elektromos SE kivitelben rendeltek, míg a Contymannél a plug-in hibridekre nőtt meg a kereslet. Nem tudta megismételni tavalyelőtti rekorderedményét az idén 100 éves BMW Motorrad (összesen 636 eladott kétkerekű), így az összesített toplista 3. helyén zárt, viszont az 500 km3-nál nagyobb motorok kategóriáját így is uralta, és ebben a szegmensben továbbra is piacvezető az R 1250 GS túraenduró.
Idén sem lesz híján újdonságoknak a márka, már januárban érkezik az iX1 elektromos kompakt SUV (313 lóerő, akár 440 km hatótáv), februártól megvásárolható az első M3 Turing (510 lóerő, 3,6 másodperces százas spint),
áprilisban pedig megjelenik a szalonokban a kategóriájában egyedülálló, hátsókerék-hajtású és felárért kézi váltós M2, nem csekély 460 lóerővel.
Ugyanebben a hónapban érkezik az M GmbH első önálló modellje a 21. században, a kissé megosztó külsejű, plug-in hibrid hajtású és 653 lóerős rendszerteljesítményű XM szabadidőautó, saját OS operációs rendszerrel.
A második félév is tartogat jó néhány újdonságot, ezek közül az új 5-ös sorozat és i5 lesz a legfőbb, de az új Mini Contryman, illetve egy limitált széria erejéig az ikonikus 3.0 CSL is rajtvonalhoz készülődik. Aligha lesz gyakori látvány az utakon, mégis izgalmas újdonság az első elektromos Rolls-Royce, a Spectre kupé, míg a BMW-kínálat csúcsán a Swarovski kristályfényszórós, hátsó házimozis, részben önvezető, légrugós és számos más extrát felvonultató, 544 lóerős i7 áll. Korábban részletesen bemutattuk az elektromos luxuslimuzint, amely már itthon is rendelhető, 52 millió forintos ártól.