Komfortos belső klíma és lehető legnagyobb hatótáv: ez a kombináció sok elektromos autós számára okoz fejtörést, hiszen a téli hidegben a kellemes meleg bizony sok elektromos áramba kerül. Itt jön képbe a német ZF fűthető biztonsági öve: testközelben melegségérzetet biztosít, és energiát takarít meg - írta a Baleset-megelőzés.
A január elején a Las Vegas-i CES szakkiállításon bemutatott
fűthető biztonsági öv négy darab, egyenként 0,44 milliméter átmérőjű és 1,43 méter hosszúságú fűtőszálat tartalmaz.
A mintegy 1,3 milliméteres hevedervastagság alig tér el a fűtetlen biztonsági övétől, miközben a viselési kényelem és a működés azonos.
A ZF ígérete szerint az új övek két percen belül melegednek fel mínusz 5 fokról plusz 36-40 fokra, és kellemes, egyenletes meleget biztosítanak azokon a részeken, ahová felhelyezik őket. A fejlesztők szerint az utastéri légkondicionálás és a hagyományos fűtés energiaigénye jelentősen csökkenthető az ülés-, öv- és kormányfűtés kombinációjával, mely az e-autók esetében akár 15 százalékos hatótávolság-növekedést is eredményezhet.
Az innovációnak emellett fontos biztonsági előnyei is vannak, hiszen
a fűtőszálas hevederek miatt nincs szükség vastag téli ruházatra, így az öv jobban illeszkedik az emberi testhez,
és ezáltal magasabb fokú védelmet nyújt baleset bekövetkezése esetén. A fűthető övek sorozatgyártása a tervek szerint 2025-ben veheti kezdetét.