A Dacia bejelentette, hogy 2025-től csatlakozik a Dakar-ralit is magában foglaló Tereprali Világbajnoksághoz a brit Prodrive csapat partnereként.
A márka gyártóként indul majd a csúcsot jelentő T1+ kategóriában,
ahol többek között a Toyotával és az Audival kell majd megküzdenie az abszolút győzelemért.
Manapság a Prodrive csapat Hunter nevű versenyautója az egyik leggyorsabb autó a mezőnyben, az idei versenyen például a második lett vele Sébastien Loeb, és a legtöbb szakaszgyőzelmet is a francia zsebelte be. Nem véletlen, hogy a kilencszeres rali világbajnok lesz a Dacia programjának első számú versenyzője is, a másik autót pedig egy spanyol hölgy, az Extreme E-ben már bizonyított Cristina Gutiérrez Herrero fogja vezetni.
A Dacia-Prodrive szövetség arra enged következtetni, hogy az alakulat a Hunter módosított változatát fogja használni, vélhetően a műanyag karosszéria a 2024-ben érkező Bigster szabadidő-autóra fog hasonlítani.
Szintetikus üzemanyaggal megy majd az autó,
az első prototípusok tesztelését a 2024-es szezonban tervezik.
A Dacia 2013-18-ig egy V6-os Nissan-motorral hajtott Dusterrel már többször indult a Dakar-ralin, a több mint 300 lóerős terepjáró legjobb eredménye egy 14. hely volt.