Gazdaságilag egyre kevésbé éri meg javítani az autókat, ezért a biztosítótársaságok totálkárossá nyilvánítják a balesetben sérült autók 21 százalékát az Egyesült Államokban, ami
ötszörös növekedést jelent az 1980-as állapothoz képest
- írta a Vezess.hu. Arra számítanak a szakértők, hogy ez az arány akár 30 százalékig is felkúszhat, ahogy az eddiginél is összetettebbé válnak az autók.
Ezért részben a vezetéstámogató rendszereket okolják, a technológiájukhoz szükséges érzékelők, valamint kamerák cseréje és kalibrálása ugyanis több ezer dollárral dobja meg a javítás költségeit. Az sem segít a helyzeten, hogy a munka- és anyagköltségek emelkedése már az alapvető javításokon is érzékeltetik a hatásukat.
Nagyobb arányban továbbra is a belső égésű motorral szerelt járműveket minősítik totálkárosnak,
noha az elektromos autók javítása lényegesen többe kerül. Ez azonban változhat, amennyiben elkezd zuhanni az értékük, a Tesláknál pedig már tavaly év elején látható volt a tendencia kibontakozása.