Modern terepjáró konzervatív vásárlóknak, azaz itt a VW által fejlesztett Scout

Fotó: Scout / ANDREW TRAHAN PHOTOGRAPHY LLC
Vágólapra másolva!
Alvázas felépítésű, hátul merevhidas jármű lesz az akkumulátoros-elektromos Scout, ami azért minden modern kényelmi-biztonsági szolgáltatást tud.
Vágólapra másolva!
Fotó: Scout / ANDREW TRAHAN PHOTOGRAPHY LLC

Akkor hullott a Volkswagen ölébe az International márka és az ahhoz tartozó Scout név használatának joga, amikor a Traton haszonjármű-részleg felvásárolta a Navistart, de sokáig nem tudtak mit kezdeni ezzel. Aztán kikristályosodott a terv, miszerint felélesztik a rajongók közében még mindig kedvelt, sokáig a Jeeppel versenyző márkát, elindították a zöldmezős beruházást a gyár felépítésére Dél-Karolina államban, és most, 2 évvel a projekt bejelentése után bemutatták a sorozatgyártáshoz közel álló tanulmányokat. Ha minden a tervek szerint halad, 2027-ben indul a sorozatgyártás.

Fotó: Scout / ANDREW TRAHAN PHOTOGRAPHY LLC

Két fontos pontban tér el a manapság se szeri, se száma startupoktól a Scout, egyfelől van múltja, másfelől a Volkswagen anyagi és műszaki támogatására is számíthat – annak „vízfeje” nélkül, azaz sokkal gyorsabban reagálnak a változásokra, mint azt a konszern többi márkája teszi. Erre a legjobb példa, hogy amikor elindult a fejlesztés, csak akkumulátoros-elektromos autóval számoltak, de idő közben a vásárlói preferencia változására reagálva hatótávnövelő benzinmotort is készítettek. Ezt ráadásul úgy tudták beépíteni a még fejlesztés alatt lévő járműbe, hogy nem kell megszüntetni például az első csomagtartót.

Fotó: Scout

Az új fejlesztésű modellekkel a konzervatív ízlésű észak-amerikai vásárlókra céloznak, ezért választották a klasszikus felépítést létraalvázzal, merev hátsó tengellyel. De azért mégis modern konstrukcióról van szó, így légrugózás is van a fedélzeten, illetve akkumulátoros-elektromos hajtást használnak 2 hajtómotorral, elöl és hátul mechanikus zárható differenciálművel. Néhány számot már elárultak a tudásról, az elektromos autónak 563 km-es hatótávolságot ígérnek, a hatótávnövelősnek – ahol az akkumulátor egy részét áldozzák fel a benzintank miatt, a benzinmotort a hátsó váznyúlvényok között helyezik el – 804 km-t, a 0-96 km/óra gyorsulást pedig 3,5 másodperc alatt teljesíti majd az autó, amelynek a rendszernyomatéka az 1355 Nm-t közelíti.

Fotó: Scout / ANDREW TRAHAN PHOTOGRAPHY LLC

Retró megjelenést készítettek mind a Scout Traveler terepjárónak és a Scout Terra pickupnak is, persze modern LED-es világítással, világító márkajelzésekkel és olyan figyelmességekkel, hogy az első lökhárítóban lévő vonószemek olyan kialakítást kaptak, hogy azokhoz a sziklamászásnál használt köteleket biztosító karabinert lehet rögzíteni. Egyébként is fontos volt a közösségi élmény, ezért az első csomagtérben van elektromos csatlakozás hűtőláda üzemeltetéshez, van innen kihúzható pad, a terepjárónál azért lett vízszintesen osztott a csomagtérfedél, hogy azt is lehessen padként használni – miután a külső pótkerék-tartót kinyitja az ember. A Terra platójában illetve a Traveler töltő-csatlakozójánál 2 darab 120 voltos és 1 darab 240 voltos konnektor van, amelyekről elektromos készülékeket lehet üzemeltetni.

Fotó: Scout / ANDREW TRAHAN PHOTOGRAPHY LLC

Különleges lett a belső kialakítás, no nem a műszerfalé, hiszen ott az óriási középső kijelző határozza meg a dolgokat. Azonban a mély profil lehetővé tette egy olyan perem kialakítását, amelyben az anyósülés előtt biztosan rögzíthető egy táblagép, így nem kell feltétlenül a fedélzeti rendszerre hagyatkoznia az itt utazónak. A digitális menü érdekessége, hogy az megtükrözhető oldalirányban, így az utas is a maga irányából kezelheti a menüket. A képernyő jobb oldalán lévő tekerőkapcsoló a hangerő-állító gomb – a sofőr a kormányról érheti el ezt a funkciót, így nincs szükség arra, hogy ez a kapcsoló az ő keze ügyében legyen. Egyébként meg a legfontosabb funkciókat fizikai gombokkal és tekerőkkel lehet intézni, már kezdettől fogva így készült a belső, mert ez volt a vásárlói elvárás. A már említett közösségi élmény úgy érhető tetten a beltérben, hogy az egyébként sokoldalú, indukciós telefontöltőt és hűtőládát is tartalmazó első konzol helyett lehet kérni 6. ülőhelyet is.

Fotó: Scout

A Scout márka egyébként úgy számol, hogy a vásárlók a 60 000 dollár alatti indulóár mellett is bőven költenek majd az autójukra, ezért már a piaci rajtnál teljes kiegészítő-katalógussal állnak a rendelkezésükre, és olyan különleges extrákon is dolgoznak, mint a hótoló-lap, amit szintén gyári forrásból – és így az azzal együtt járó támogatással és garanciával – lehet majd elérni. A Traveler és a Terra kifejezetten az észak-amerikai piac számára készül egy, a gyártás felfutása után évi 200 000 autós kapacitású gyárban, exportról csak akkor lehet majd szó, ha a helyi piac már nem tudja biztosítani a gyár kihasználtságát.
 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!