A mobilgyártók most már egy-két éve próbálják mesterséges intelligenciás funkciókkal eladni a legújabb okostelefonjaikat, azonban a CNET amerikai fogyasztók bevonásával elvégzett felmérése szerint a technológia megjelenése csak a vásárlók szűk körét képes új mobil vásárlására sarkallni.
A résztvevők fontossági sorrendben az állították, hogy az új mobilra való pénzköltés legfontosabb motivátorai a hosszabb akkus üzemidő (61%), a nagyobb háttértár (46%), továbbá a jobb kamera (38%).
A megkérdezettek csupán 18%-a vallotta, hogy leginkább mesterséges intelligenciás funkciók miatt szeretne másik telefont vásárolni.
Ezzel együtt az is kiderült, hogy jelenleg az amerikaiak csupán 10%-a használ képszerkesztéshez hasonló feladatokra MI-s eszközöket, és 12 százalékuk vesz igénybe a ChatGPT-hez hasonló szolgáltatásokat.
Csak 14%-uk várja izgatottan, hogy az MI vajon miféle jövőbeli funkciókat hoz majd a telefonokra, ami súlyos hír az ipar számára.
Ennél is rosszabb kilátás, hogy a válaszadók fele nem lenne hajlandó fizetni az MI-s funkciók mobilon való használatáért, márpedig elsőként a Samsung hamarosan meg kívánja kezdeni a Galaxy AI egyes lehetőségeinek fizetőfal mögé zárását.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!