Visszatér a Mitsubishi slágere, a plug-in Outlander

Fotó: Mitsubishi
Vágólapra másolva!
302 lóerős rendszerteljesítménnyel koronázza meg a Mitsubishi európai kínálatát a 4. generációs Outlander PHEV, ami 2025 elején érkezik meg.
Vágólapra másolva!
Fotó: Mitsubishi

Európában több mint 200 000 darab Outlander PHEV-et értékesített 2013-2021 között a Mitsubishi, ezzel piacvezető volt, azonban a folytatásra egészen 2025 elejéig kell várni, hiszen csak akkor érkezik meg a 4. generációs modell kontinensünkre. Miután tisztázódott, hogy a japánok nem vonulnak ki a kontinensünkről, a középkategóriás szabadidő-autó piacra dobásával megvárták a 3 évvel ezelőtt bemutatott modell frissítését. A Renault-Nissan szövetség CMF-CD műszaki alapjára építették fel a 4,7 méteres karosszériát, a technika a Mitsubishi sajátja.

Fotó: Mitsubishi

Látványos világítással és 18 vagy 20 colos felnikkel tették könnyen felismerhetővé az autót, ami már kétszínű karosszériával is elérhető lesz. Az elődnél tágasabb és csendesebb a beltér, nagy figyelmet fordítottak az érintési pontokra, legyen az puhán kárpitozott rész vagy jól érezhetően működő kapcsoló. A keret nélküli belső tükör gombnyomásra digitálisra vált, azaz hátsó kameraképet jelenít meg, a szellőzés működésével, a masszázsfunkciós ülések beépítésével növelik a komfortot. Nyitható a 702 mm széles, 928 mm hosszú üveg panorámatető. A hátsó ülésről lehet vezérelni annak klímazónáját, a támla méretét megnövelték, hogy az még kényelmesebb legyen. A 40:20:40 arányban osztott támla mögött 495 literes a csomagtér, ami támladöntéssel 1422 literesre bővül.

Fotó: Mitsubishi

A 2,4 literes benzinmotor (136 LE/203 Nm) mellett elöl (118 LE/255 Nm) és hátul (138 LE/195 Nm) is 1-1 villanymotor hajt, a rendszerteljesítmény 302 lóerő. A bruttó 22,7 kWh kapacitású akkumulátornál javítottak a hűtésen, így megnőtt annak teljesítményleadása, WLTP-szabvány szerint 86 km-es elektromos hatótávolságot tesz lehetővé – ebben benne van az is, hogy hőszivattyúval oldották meg a légkondicionálást. A kétirányú fedélzeti töltővel lehetőség van arra, hogy az autó akkumulátoráról elektromos készülékeket üzemeltessen az ember, vagy a megfelelő töltőberendezéssel együttműködve egy otthon energiaellátását is tudja biztosítani. A benzintank térfogatát 53 literre növelték, így a teljes hatótávolság elérheti a 844 km-t. A Mitsubishi Outlander PHEV elektromos, hatótávnövelős és hibrid módban is használható, előbbinél csak a villanymotor hajt, a középsőnél a benzinmotor csak áramot termel, de nem hajt, utóbbinál minden motor kiveszi a részét a hajtásból az igényeknek megfelelően. Elektromos módban 135 km/órás csúcssebesség érhető el.

Fotó: Mitsubishi

Az S-AWC összkerékhajtás 7 program (NORMAL, ECO, POWER, TARMAC, GRAVEL, SNOW, és MUD) alapján tud működni, a villanymotorok jóvoltából a rendszer gyorsabban reagál a hagyományos, kardántengelyes összkerékhajtásoknál. A felfüggesztésben kovácsolt alumínium lengőkarokat, alumínium kerékagyakat és üreges stabilizátorcsöveket használnak a rugózatlan tömeg csökkentése érdekében, elöl az alsó szilentek hidraulikus betétet kapnak a komfort javítása érdekében, toronymerevítő növeli a pontosságot. Európa számára egyedi hangolást készítettek, ami a kényelmet és a vezethetőséget ötvözi, körben 350 mm átmérőjű féktárcsákat használnak.

Fotó: Mitsubishi

Újfajta digitális szolgáltatásokkal áll majd a használók rendelkezésére a Mitsubishi Outlander PHEV, amibe beletartozik a vezetéknélküli telefoncsatlakoztatás és a (világnyelveken elérhető) beszédvezérlés. A műszerfalon 2 darab 12,3 colos képátlójú képernyőt találunk, van 15W teljesítményű indukciós töltő és több USB-C csatlakozó. A Yamaha segítségével készül a hifi, Dynamic Sound Yamaha Premium rendszer 8 hangszórós, míg a Dynamic Sound Yamaha Ultimate 12 hangszórós mélynyomós rendszer, ami 2 erősítőt és a Yamaha DSP vezérlését kapja. Előbbi hangrendszer csak a sebességre reagál automatikus hangerő-állítással, utóbbi már az időjárásra is, azaz a szellőzés és például az eső hangját is kompenzálja. Az európai piacra szánt Mitsubishi Outlander PHEV gyártása 2024 vége előtt megkezdődik a japán Okazaki városában, az első példányok pedig 2025 elején érkeznek meg. Jövőre lesz még egy újdonsága a japánoknak, piacra dobnak egy akkumulátoros-elektromos hajtású kompakt szabadidő-autót, amivel az ASX és az Outlander közötti rést töltik be.
 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!