A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMagyarország
09:00KézilabdaBrazília-Magyarország
HUNPongrácz Bence
10:30CselgáncsIsmael Alhassane-Bence Pongracz
HUNPásztor Flóra
10:55VívásFlora Pasztor-Jacqueline Dubrovich
HUNAndrásfi Tibor
12:50VívásRuben Limardo-Tibor Andrasfi
HUNFucsovics Márton
13:30TeniszMarton Fucsovics-Rafael Nadal
HUNMarozsán Fábián
15:00TeniszFabian Marozsan-Ugo Humbert
HUNHámori Luca
17:22ÖkölvívásGrainne Walsh-Ana Hamori
HUNMagyarország
19:30VízilabdaFranciaország-Magyarország
NyílNyíl

A Ferrari begyorsult, a Mercedes feltámadt

Események

Forma-1, Felipe Massa, Ferrari, teszt
Vágólapra másolva!
A jerezi teszt harmadik napján Felipe Massa a hét legjobb köridejével állt az élre, míg Nico Rosberg egy váratlan fordulat után rekordszámú kört tett meg.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül105 bejegyzés
09:45
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Jó reggelt!

Köszöntjük kedves olvasóinkat a harmadik jerezi tesztnapról élőben készülő egész napos tudósításunkban! Szokás szerint igyekszünk minél több adattal és információval szolgálni a nap folyamán, és óránként közöljük az aktuális tabellát.

09:48
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Ma Vettel és Räikkönen is vezet

A Red Bullnál Sebastian Vettel váltja Mark Webbert, a Lotusnál pedig Kimi Räikkönen váltja Romain Grosjeant. Korántsem véletlen, hogy a csapatok a hét második felére tartogatták a nagyágyúikat: így az autó bejáratására irányuló "piszkos munkát" nem nekik kellett elvégezniük. A teljes mai felállás:

Red Bull: Sebastian Vettel
McLaren: Jenson Button
Ferrari: Felipe Massa
Lotus: Kimi Raikkonen
Mercedes: Nico Rosberg
Force India: James Rossiter (délelőtt), Paul di Resta (délután)
Caterham: Charles Pic
Marussia: Max Chilton
Toro Rosso: Jean-Eric Vergne
Sauber: Esteban Gutierrez
Williams: Valtteri Bottas

09:52
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Tegnap Grosjean volt a leggyorsabb

Miután az első napon Jenson Button ijesztett rá egy valószerűtlenül jó köridővel a többiekre, tegnap Romain Grosjeanon volt a sor, hogy még 7 tizedmásodpercet faragjon a köridőből. Még korán van ahhoz, hogy következtetéseket vonjunk le, de az tény, hogy a Lotus erőlködés nélkül tűnt veszélyesen gyorsnak. A szerdai összefoglalónk az eredményekkel és a csapatok benyomásaival itt olvasható.

09:56
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Fagyos az idő Jerezben

A levegő egyelőre csak 3, az aszfalt 5 fokos. Nem túl reprezentatív körülmények a szezonban várhatóakat nézve! A gumikat ilyenkor szinte lehetetlen felmelegíteni, bár az F1-es autók meglepően hamar fel tudják fűteni a pályát.

09:59
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Már megint temetik a Ferrarit

A brazil sajtó ismét megkongatta a vészharangot az új Ferrarival kapcsolatban. Felipe Massa ugyan az első nap után lelkesen nyilatkozott az F138-ról, azt állítva, hogy ég és föld a tavalyi autóhoz képest, de az időeredményei nem tűntek túl jónak, feltűnően sok időt vesztegelt a garázsban, és az újságírók gyanúsnak találták azt is, hogy nem engedték őket a versenyző közelébe. A pálya mellett álló megfigyelők ráadásul úgy találták, a Ferrari sokkal makrancosasabb a többi élcsapat autójánál. Az O Estado de Sao Paulo azt írta, "kétségtelen, hogy a Ferrari visszaesett" a Red Bull, a McLaren és a Lotus mögé. Hát, lehet, de szerintünk az ilyen következtetésekhez még kicsit korán van.

Forrás: Ferrari

10:05
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Räikkönen és Massa a pályán

Gutiérrez, Vergne és Chilton is megtette a kötelező ellenőrző körét. Akció indul!

10:07
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Elcsendesedett a pálya

Egyelőre kilenc versenyző tette meg az ellenőrző körét, Vettel és Pic még nem hajtott ki a pályára. Button, Massa és Räikkönen két ellenőrző kört is teljesített, de az érdemi körözésre szokás szerint várnunk kell.

10:15
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Alonso távolléte a nézőszámra is hatással van

A spanyol rajongók nyilvánvalóan nem örülnek neki, hogy kedvencük nem vesz részt a jerezi teszten, a korábbi évekkel ellentétben alig van néző a lelátókon. Az újságírók érdeklődése viszont nőtt, idén 25-30 százalékkal többen tudósítanak a helyszínről.

10:18
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Folytatódik a körözés

Bottas, Gutiérrez és James Rossiter ismét a pályára hajtott. A Force India tesztpilótája tegnap délután váltotta az autóban di Restát, ma pedig délelőtt körözhet.

10:20
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Bottasé az első mért kör

A finn meglehetősen óvatosan kezdett, első próbálkozásra 1:29.697-es kört sikerült futnia. Bizonyára nem kell sokat várnunk, hogy ennél jobb köridőt láthassunk. Bottas vissza is tért a bokszba, jelenleg csak Chilton tartózkodik a pályán a Marussiával.

10:23
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

A Lotus tegnap még gyorsabb lehetett volna

Romain Grosjean tegnap csaknem 8 tizedet vert mindenki másra, de azt mondta, a legjobb köre gyorsabb is lehetett volna, ha Pérez nem tartja fel a McLarennel. Amúgy elégedetten nyilatkozott az új E21-ről. "Kicsit minden téren fejlődött az elődjéhez képest" - mondta szerdán. "A mai nap után kijelenthetjük, hogy az autó jó alapokra épül. Tegnap még kissé óvatosan fogalmaztam, de a benyomásaim kedvezőbbek, mint tavaly." Grosjean hozzátette, hogy "a fejlődés leginkább az autó stabilitásában érzékelhető, és azon, hogy a kanyarokban kiszámíthatóbban viselkedik."

10:25
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Pic ülésén még igazítani kell

A Caterham eddig azért nem hajtott a pályára, mert még nem sikerült tökéletesen beállítani Charles Pic ülését. A francia ma vezetheti először új csapata autóját, az első két napon Giedo van der Garde vitte pályára a CT03-at.

10:26
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Chiltoné a legjobb idő

Majdnem 6 másodperccel volt gyorsabb, mint korábban Bottas, így most 1:23.940 a legjobb köridő. A többiek továbbra is kivárnak, Vettel még az ellenőrző körét sem tette meg.

10:30
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Chilton a legszorgamasabb

Ez nem véletlen, hiszen a Marussia tegnap sok időt veszített, miután Luiz Razia alatt motorhiba miatt megállt az autó. A brazil összesen 31 kört tudott megtenni, Chilton ma már kilencnél jár.

10:34
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Kipufogóháború van kitörőben?

A fejlesztések fő irányát jelenleg a Coanda-kipufogó képviseli, ezért nem csoda, hogy azzal kapcsolatosak az év első műszaki természetű vitái is. A Lotus technikai igazgatója, James Allison máris megjegyzést tett a Caterham CT03 hátsó részére, mert szerinte van egy karosszéria-elem ott, ahol nem lehetne: a kipufogó csővég 6 fokos középponti szögű csonkakúppal való meghosszabbításával meghatározott térrészben (azaz lényegében a csóva elvi útjában). Erről bővebben itt olvashat.

10:36
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Vergne jött fel a második helyre

Bár Chilton idejétől több mint 2,5 másodperccel elmarad. A Marussia brit versenyzője végül tíz kör megtétele után hajtott a bokszba. Gutiérrez is megtette első mért körét a Sauber C32-essel, bemelegítésként 1:35-ös időt sikerült elérnie.

10:40
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Rossiter elütötte egyik szerelőjét

A Force India tesztpilótája az első emelőnél dolgozó szerelőt ütötte el a bokszban. Az ütközés állítólag olyan nagy volt, hogy az autó orrának bal oldala látható sérüléseket szenvedett. A szerelő is megsérült, a csapat garázsába vitték. A brit egyébként 2008 óta nem vezetett F1-es autót, csak szimulátorokon gyakorolhatott.

10:45
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Gutiérrez vette át a vezetést

A mexikói 7 tizeddel előzi meg az eddig élen álló Chiltont, ideje 1:23.232. Továbbra is csak négy versenyző futott mért kört.

10:47
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Vettel is megjelent a pályán

Utolsóként a háromszoros világbajnok címvédő is a pályára hajtott, egyelőre két ellenőrző kört tett meg. Rosberg újra kimerészkedett a bokszból, hamarosan talán a nagyobb csapatok is megteszik első mért köreiket.

10:51
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Rosberg rögtön az élre állt

Első mért körével hat tizedet vert Gutiérrezre, így ő az első versenyző, aki a mai tesztnapon bement 1:20 alá. Ideje 1:19.687, ezzel mintegy másfél másodperccel marad el Grosjean tegnapi tempójától. A Mercedes valószínűleg minél több kört próbál megtenni, miután az első két napon műszaki hibák miatt összesen 29 kört sikerült futniuk.

10:58
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Rosberg máris 13 körnél jár

Sorozatban hetedik mért körét fejezte be, és tovább folytatja a körözést. Jelenleg 1:22.4-es köröket fut. Egyre nagyobb a forgalom a pályán, most egyszerre heten köröznek. Vettel is megtette első mért körét, ez egyelőre az 5. helyre elég.

11:02
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

A sorrend

A tabella így fest az első óra után:

1. Rosberg (Mercedes W04)  1:19.687 - 17 kör
2. Vettel (Red Bull RB9)  1:20.893 - 10 kör
3. Vergne (Toro Rosso STR8)  1:21.238 - 14 kör
4. Gutiérrez (Sauber C32)  1:21.931 - 17 kör
5. Chilton (Marussia MR02)  1:23.938 - 19 kör
6. Pic (Caterham CT03)  1:25.473 - 11 kör
7. Bottas (Williams FW34)  1:27.409 - 10 kör

11:13
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

A Mercedes máris tovább jutott, mint az első két napon

Már 17 kört tettek meg, kedden és szerdán nem sikerült ilyen sokáig jutniuk. A legjobb köridő azonban még Hamilton nevéhez fűzödik szerdáról, Rosbergnek körülbelül egy tizedet kell javítania, hogy ezt felülmúlja.

11:16
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

A megszokottnál érdesebb a jerezi aszfalt

A Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery szerint ennek az az oka, hogy itt kevesebb a bitumen a kavicsok között.

11:18
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Mindenki a bokszban

Jelenleg egy autó sincs a pályán. Négyen - Massa, Räikkönen, Button és Rossiter - még egy mért kört sem futottak.

11:23
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Bottas törte meg a csendet

Majdnem tíz percig üres volt a pálya, az eddig utolsó helyen álló finn azonban rögtön javítani tudott korábbi idején, most 1:22.888-as idővel áll az ötödik helyen a 2012-es Williamsszel.

11:26
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Massa a leggyorsabb

Első mért körével rögtön maga mögé utasította a többieket, ideje 1:19.005. Ez jobb, mint amire az előző két napon képes volt. Ez Massa utolsó napja Jerezben, a teszt utolsó napjára az újonnan igazolt tesztpilóta, Pedro de la Rosa kapja meg az autót.

11:32
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Rosberg is javított

Közepes gumikon futott 1:19.176-os körével közelebb került Massa idejéhez. A következő körében viszont jelentősen visszavett a tempóból, 20 másodperccel volt lassabb.  A német másfél óra után már 23 körnél jár. 

Forrás: Mercedes

11:38
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Körülbelül 1000 néző látogatott ki

Legalábbis az Auto Motor und Sport szerint. Ez valóban sokkal kevesebb, mint azokon a spanyolországi teszteken, amelyek Fernando Alonso részvételével zajlanak.

11:40
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Pic lelassította Vettelt

A német a célegyenesben végig a Caterham mögött haladt, az első kanyarban sikerült őt kifékeznie. Ez Vettel köridején is meglátszott, 4 másodperccel volt lassabb Massánál.

11:45
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

A Lotus mért kör nélkül teszteli az aerodinamikát

Räikkönen nemrég a pályán járt, hogy különböző aerodinamikai teszteket végezzen, de továbbra sincs befejezett köre. Megint a bokszban várakozik, miközben az autóján módosításokat végeznek. 

11:48
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Zúzódásokkal megúszta a Force India szerelője

A Rossiter által elgázolt szerelő szerencsére súlyosabb sérülések nélkül megúszta az incidenst, ezt a csapat szóvivője erősítette meg az Autosportnak. Az eset után rögtön a pálya orvosi központjába vitték, ahol kiderült, hogy zúzódásokat szenvedett, de már ki is engedték.

11:56
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Rosberg 15 körös etapot teljesített

Ez az eddigi leghosszabb etapja, lágy gumikon körözött. Az első körében volt a leggyorsabb, majd folyamatosan lassult, valószínűleg sok benzin volt az autójában. Az etap során futott körei: 

1:19.167
1:40.380
1:20.150
1:20.583
1:21.390
1:21.810
1:22.363
1:22.210
1:22.614
1:22.516
1:22.533
1:22.560
1:23.046
1:25.484
1:25.750

12:03
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

A sorrend

Két órával a teszt kezdete után így néz ki a tabella:

1. Massa (Ferrari F138)  1:19.005 - 24 kör
2. Rosberg (Mercedes W04)  1:19.167 - 34 kör
3. Vettel (Red Bull RB9)  1:19.829 - 22 kör
4. Vergne (Toro Rosso STR8)  1:20.342 - 25 kör
5. Gutiérrez (Sauber C32)  1:21.527 - 33 kör
6. Bottas (Williams FW34)  1:21.698 - 30 kör
7. Chilton (Marussia MR02)  1:23.938 - 21 kör
8. Pic (Caterham CT03)  1:25.365 - 25 kör 

12:13
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Rosberg egy ezredet vert Massára

Így 1:19.004-es körével már ő áll az élen. Vajon kinek sikerül elsőként 1:19 alatti kört futnia?

12:17
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Hamilton tegnap direkt ment frontálisan a falnak

Elismerte, hogy szándékosan fordította el a Mercedes kormányát, hogy ne az autó oldala törjön össze. Erről bővebben itt olvashat.

12:19
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Ecclestone találkozik a kisebb csapatok főnökeivel

Az F1 nagyura januárban a Red Bull, a Ferrari, a McLaren és a Mercedes képviselőivel találkozott, ma pedig a kisebb istállók főnökeivel beszél Londonban. A találkozón valószínűleg az új motorszabályokról, a nevezési díjról és az ügyfélautókról és a Concorde Agreementről lesz szó. Martin Whitmarsh szerint itt az ideje, hogy végre tisztázódjanak a keretszerződés körüli viták, és az összes csapat aláírja a megállapodást.

12:24
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Piros zászló!

A pályára éppen visszatérő Pic miatt. A Caterham a 2-es kanyar előtt, a pálya belső oldalán állt meg. A mai nap során először kellett megszakítani az edzést.

12:29
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Räikkönen és Rossiter továbbra is mért kör nélkül

Button viszont megunta a várakozást, már 5 mért kört tett meg. Legjobb ideje 1:19.834, ez a 4. helyre elég.

12:33
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Műszaki hiba miatt állt meg Pic

A Caterham a Twitteren közölte, hogy az autón nincsenek sérülések. Miután visszavitték a garázsba, alaposan átvizsgálják, hogy kiderítsék a hiba okát.

12:36
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Rosberg újabb hosszabb etapon van túl

A piros zászló előtt 9 kört tett meg egyhuzamban. A köridői:

1:19.004
1:35.951
1:19.609
1:20.094
1:21.622
1:21.986
1:22.494
1:22.543
1:22.808

12:38
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Zöld zászló

Ismét szabad a pálya, ezt Räikkönen rögtön ki is használta, egy lassú kör után azonban a bokszba hajtott. Button és Bottas is a pályára hajtott.

12:41
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

A Force India végzett az aerodinamikai munkával

A Twitteren azt írják, hogy a jerezi tesztre tervezett aerodinamikai munka nagy részét sikerült elvégezniük. Most az a céljuk, hogy James Rossiter minél jobban hozzászokjon az autóhoz, így könnyebben össze tudja majd hasonlítani a szimulátorral.

12:46
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Massa a hét eddigi leggyorsabb körét futotta

Lágy gumikon a jerezi teszt során először bement 1:18 alá, az ideje 1:17.879. Ez több mint három tizeddel jobb, mint Grosjean tegnapi leggyorsabb köre.

12:56
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Massa még bőven elmarad Rosberg tavalyi idejétől

A 2012-es előszezonban is Jerezben került sor az első négynapos tesztre, a legjobb köridőt - a harmadik napon - Rosberg érte el 1:17.613-mal. Massa ettől egyelőre több mint egy másodperccel elmarad, dacára annak, hogy az idei gumik elvileg 6 tizeddel gyorsabbak. A Pirelli szerint azonban az aszfalt minősége sokat romlott az elmúlt egy évben. A 2012-es összesített teszteredményeket itt nézhetik meg.

13:00
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Jól látszik a lágy gumik kopása

Massa egy ötkörös etap elején futotta meg legjobb körét, de a harmadik körében is gyorsabb volt, mint tegnap Grosjean. Utána viszont jelentősen visszaesett a tempója:

1:17.879
1:31.476
1:18.374
1:19.598
1:20.880

13:05
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

A sorrend

Három óra után így áll a mezőny:

1. Massa (Ferrari F138)  1:17.879 - 31 kör
2. Rosberg (Mercedes W04)  1:19.004 - 46 kör
3. Vettel (Red Bull RB9)  1:19.676 - 30 kör
4. Vergne (Toro Rosso STR8)  1:19.707 - 37 kör
5. Button (McLaren MP4-28)  1:19.788 - 19 kör
6. Gutiérrez (Sauber C32)  1:19.995 - 41 kör
7. Rossiter (Force India VJM06)  1:20.068 - 15 kör
8. Bottas (Williams FW34)  1:21.610 - 44 kör
9. Chilton (Marussia MR02)  1:23.938 - 27 kör
10. Pic (Caterham CT03)  1:25.365 - 25 kör 

13:14
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Rosberg már 46 kört tett meg

Ma eddig ő töltötte a legtöbb időt a pályán, a Mercedes egyelőre jól bírja a terhelést. Hamilton tegnap azt mondta, ha a teszt utolsó két napján sikerül 110-120 kört futniuk, behozhatják a lemaradásukat.

13:19
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Massa megint gyors körrel kezdett

A brazil újabb etapot kezdett meg, első körével megint befért 1:18 alá, de javítani nem tudott, 1:17.886 az ideje. A többiek egyelőre megközelíteni sem tudják ezt az eredményt.

13:25
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Räikkönen megtette első mért körét 2013-ban

A finn három és fél óra várakozás után végre felkerült az eredménylistára, első mért körét 1:22.514 alatt teljesítette, ez a 9. helyre elég.

13:28
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Hülkenberg a pálya széléről figyeli a tesztet

Az első kanyar mellől követi az eseményeket. Az Auto Motor und Sportnak elmondta, a Mercedes különösen jónak tűnik ezen a szakaszon.

13:32
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Pérez lelkesen nyilatkozott a McLarenről

A bajnoki címre tör, az sem zavarja, hogy ehhez csapaton belül Buttont kell legyőznie. Bővebben itt olvashat Pérez reakcióiról első McLaren-es tesztnapja után.

13:36
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Räikkönen csak két mért kört futott

Nem vitte túlzásba a körözést, bár második nekifutásra fél másodpercet javított, utána ismét visszatért a bokszba. Eddig összesen 17 kört tett meg, bár Button sem volt sokkal tevékenyebb, ő 21 körnél jár. Rosberg időközben már a 60.-on is túl van.

13:41
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Alonso ma is biciklizik tesztelés helyett

Miközben a többiek Jerezben köröznek, ő szokás szerint megosztja Twitteren, milyen edzésmunkát végez. Délelőtt 88 kilométert biciklizett.

13:47
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

A Williamsnél már ebédelnek

A 8. helyen álló Bottas egy ideig nem fog körözni, a Williams megkezdte a szokásos ebédszünetet.

13:55
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Rosberg újabb 15 körös etapot teljesített

A közepes gumikon. A gyorsan romló köridőkből látszik a gumikopás mértéke, az etap végére három másodpercet lassult.

13:58
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Rossiter feljött a 3. helyre

1:19.303-as kört futott, 3 tizeddel lassabb a második helyen álló Rosbergnél. Délután át kell adnia az autót di Restának, így vélhetően szeretné kihasználi az utolsó perceket. Button is javított, ő szintén 3 tizedes lemaradással követi a Force Indiát a 4. helyen.

14:02
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Räikkönen is javított

Először ment be 1:20 alá, 1:19.539-es körével a 4. helyre jött fel, megelőzve Buttont. A Lotus szerint még sok van az autóban.

14:07
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

A sorrend

Négy óra telt el a mai tesztből, így néz ki a tabella:

1. Massa (Ferrari F138)  1:17.879 - 49 kör
2. Rosberg (Mercedes W04)  1:19.004 - 69 kör
3. Rossiter (Force India VJM06)  1:19.303 - 32 kör
4. Räikkönen (Lotus E21)  1:19.539 - 23 kör
5. Button (McLaren MP4-28)  1:19.603 - 28 kör
6. Vettel (Red Bull RB9)  1:19.676 - 48 kör
7. Vergne (Toro Rosso STR8)  1:19.707 - 47 kör
8. Gutiérrez (Sauber C32)  1:19.995 - 61 kör
9. Bottas (Williams FW34)  1:21.578 - 58 kör
10. Chilton (Marussia MR02)  1:23.938 - 28 kör
11. Pic (Caterham CT03)  1:25.365 - 28 kör 

14:16
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Vettel is túl van első hosszabb etapon

Kilenc kört teljesített egyhuzamban a közepes gumikon:

1:21.488
1:21.417
1:21.123
1:21.583
1:22.012
1:22.529
1:22.260
1:23.366
1:22.445

14:22
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Räikkönen új kipufogót fog kipróbálni

A finn egyre aktívabb, már 25 kört tett meg. A következő etapot már egy másik kipufogóval fogja megkezdeni.

14:30
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Az elmúlt 20 év legrosszabbjai

Az Autosport közben azzal szórakoztatta magát, hogy az olvasóival megválasztatta az elmúlt húsz év legrosszabb Forma-1-es versenyzőit. Bár sajnos Baumgartner Zsolt neve is felmerült, ő végül megúszta, hogy szégyenszemre az első öt közé kerüljön. A sorrend végül ez lett:

1. Taki Inoue
2. Jean-Denis Deletraz
3. Alex Yoong
4. Gaston Mazzacane
5. Giovanni Lavaggi

A veszteseknek gratulálunk! Inoue, aki önironikus hozzáállása révén az elmúlt időszakban sok hívet szerzett, maga is lelkesen buzdította a követőit, hogy szavazzanak rá, aztán viccelődve az Oscar-díjátadókat megszégyenítő hálálkodásba kezdett a Twitteren. "Kedves követőim, és mindenki, aki engem választott az elmúlt húsz év legrosszabbjának az F1-ben! Nagyon köszönöm a támogatást, hogy én lehetek a legeslegrosszabb!" - írta. Szép...

14:35
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Rosberg már 86 körnél jár

Kihasználja, hogy még nem állt meg alatta a Mercedes, és rendületlenül köröz a pályán. A köridői sem rosszak, legutóbbi etapjában egymás után öt kört tett meg 1:21.3 körüli idővel.

14:37
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Csak Räikkönen köröz

A csapatok valószínűleg ebédelnek, az elmúlt percekben csak a Lotus hajtott ki a pályára. Öt kör megtétele után azonban ő is visszatér a bokszba, így teljesen elcsendesedett a pálya.

14:43
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Red Bull: idén senki nem fog dominálni

Bár még korán van, Christian Horner úgy látja, idén egyik csapat sem lesz állandó fölényben a többiekkel szemben. "Szerintem a közelgő szezon megint olyan lesz, hogy az erőviszonyok ingadozni fognak; négy-öt csapat is képes lesz a győzelemre, és rajtuk, meg a versenyzőkön múlik majd, hogy a 19 futamon összességében melyikük nyújtja a legkiegyensúlyozottabb teljesítményt."

Forrás: AFP

14:45
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

A Sauber Gutiérrezt dicséri

Az újonc mexikói keményen dolgozott, már 72 kört tett meg, nála csak Rosberg volt aktívabb. A Sauber Twitteren elárulta, hogy az ebédszünet előtt futott hosszú etapokat gond nélkül sikerült teljesíteniük.

14:52
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Vettelé a leggyorsabb hosszú etap

A leghosszabb etapokat - két 15 köröset - Rosberg teljesítette, a leggyorsabbat viszont Vettel: a német egyhuzamban 11 kört tett meg, 1:21.715-ös átlaggal.

15:00
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

A sorrend

A tabella ebédidőben:

1. Massa (Ferrari F138)  1:17.879 - 49 kör
2. Rosberg (Mercedes W04)  1:19.004 - 86 kör
3. Rossiter (Force India VJM06)  1:19.303 - 42 kör
4. Räikkönen (Lotus E21)  1:19.539 - 30 kör
5. Button (McLaren MP4-28)  1:19.603 - 28 kör
6. Vettel (Red Bull RB9)  1:19.676 - 51 kör
7. Vergne (Toro Rosso STR8)  1:19.707 - 50 kör
8. Gutiérrez (Sauber C32)  1:19.995 -72 kör
9. Bottas (Williams FW34)  1:21.578 - 58 kör
10. Chilton (Marussia MR02)  1:23.938 - 44 kör
11. Pic (Caterham CT03)  1:25.365 - 28 kör 

15:07
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Még mindig üres a pálya

Tart az ebédszünet, senki sem köröz. Bottas már másfél órája nem járt a pályán.

15:11
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Di Resta elkezdte a munkát

A skót átvette a Force Indiát Rossitertől, ő töri meg a csendet. Di Resta ma délután vezethet utoljára Jerezben, a VJM06-ot pénteken Jules Bianchi fogja tesztelni.  

15:13
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Hamarosan Bottas is kimerészkedik

A Williams már másfél órája nem járt a pályán, de a csapat ígéri, hogy nemsokára folytatják a tesztet, elsősorban az aerodinamikára és a gumikra koncentrálnak. Di Resta már négy kört megtett, Chilton és Pic előtt a 9. helyen áll.

15:18
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

A Caterham megjavította Pic autóját

Azt nem árulták el, pontosan mitől állt le az autó, de a Twitteren azt írják, sikerült kijavítaniuk a műszaki hibát. Egy órán belül visszatérnek a pályára.

15:22
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

A Marussiának a fedélzeti elektronikával gyűlt meg a baja

Ez rövid időre visszavetette a délutáni munkájukat, ettől függetlenül elégedettek a megtett körök számával. Chilton 44 kör után a 10. helyen áll. Délután versenyszimulációval fognak próbálkozni.

15:28
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Rosberg közelebb került Massához

A német nem sokáig pihenhetett, máris folytatja a munkát. Ráadásul rögtön 1:18.766-os mért körrel nyitott a közepes gumikon, ez ma a második leggyorsabb idő. Massától azonban még így is 9 tizeddel elmarad.

15:34
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Rosberg megint hosszabb etapot fut

Már a nyolcadik körét teljesíti, de még kint marad a pályán. Zavartalanul körözhet, hiszen a többiek még nem tértek vissza az ebédszünetről. Köridői az etap során folyamatosan romlanak, az első körben 1:18.776-ot, a nyolcadikban 1:22.542-t futott.

15:40
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Vettel is a pályán

A német ezúttal sem a legjobb köridőre hajt, 1:21.943-mal nyitott. Közben Rosberg túl van a 12. körén is, viszonylag egyenletes időket fut.

15:47
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Räikkönen a harmadik

A finn megfutotta eddigi legjobb köridejét, 1:19.200-val jött fel Massa és Rosberg mögé.

15:49
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Rosberg etapja megint 15 körből állt

A közepes gumikon volt kint. A köridői:

1:18.766
1:48.872
1:19.560
1:20.327
1:21.040
1:21.765
1:21.945
1:22.542
1:22.749
1:23.024
1:22.651
1:22.729
1:22.596
1:23.120
1:23.265

15:57
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Benépesült a pálya

Egyszerre heten köröznek. Köztük van a listavezető, Felipe Massa is, 1:19.062-es körrel nyitott.

16:02
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Piros zászló!

Ma már másodszor lengetik a piros zászlót, ezúttal Vergne autója állt meg a bokszkijáratnál.

16:05
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

A Toro Rossót visszagurították a garázsba

Mire a versenyzők visszaértek a bokszba, folytatódhat is az edzés.

16:09
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

A sorrend

1. Massa (Ferrari F138)  1:17.879 - 53 kör
2. Rosberg (Mercedes W04)  1:18.766 - 109 kör
3. Räikkönen (Lotus E21)  1:19.200 - 40 kör
4. Rossiter (Force India VJM06)  1:19.303 - 42 kör
5. Vettel (Red Bull RB9)  1:19.566 - 63 kör
6. Button (McLaren MP4-28)  1:19.603 - 33 kör
7. Vergne (Toro Rosso STR8)  1:19.707 - 63 kör
8. Gutiérrez (Sauber C32)  1:19.995 -76 kör
9. Bottas (Williams FW34)  1:21.578 - 67 kör
10. Di Resta (Force India VJM06)  1:23.729 - 7 kör
11. Chilton (Marussia MR02)  1:23.938 - 44 kör
12. Pic (Caterham CT03)  1:25.365 - 29 kör 

16:16
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

A Sauber a fékeket és a hűtést teszteli

Twitteren azt írják, hogy Gutiérrezre eddig nagyon jó benyomást tett az új autó. Jelenleg a 8. helyen áll, körideje 4 tizeddel rosszabb, mint tegnap Hülkenbergé.

16:22
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Rosberg most kemény gumikon köröz

Az eddig megtett nyolc köre alapján úgy tűnik, ezek kevésbé kopnak, mint a közepes és lágy keverékek. Viszonylag egyenletes köridőket autózik.

16:29
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Vettel javított

A harmadik helyre jött fel a közepes gumikon, 1:19.052-es idővel. Közben Rosberghez hasonlóan Button is hosszú etapot fut, már nyolc kört teljesített.

16:38
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Button 12 körös etapot futott

A kemény gumikon azonban nem volt olyan gyors, mint korábban Rosberg. A köridők:

1:23.774
1:23.641
1:23.705
1:24.351
1:24.560
1:24.665
1:24.381
1:24.554
1:24.662
1:24.766
1:24.832
1:24.708

16:50
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

A Williams a gumikat teszteli

Bottas az imént tért vissza a bokszba a tavalyi Williams ráncfelvarrott változatával. A csapat tájékoztatása szerint a gumikról igyekezett még több adatot gyűjteni.

16:54
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Jerez már alkalmatlan a tesztelésre?

A csapatok a februárban is kellemes idő miatt szerettek Jerezben tesztelni, de a Pirelli sportprogramját irányító Paul Hembery szerint jövőre más helyszínt kell keresniük, ha a pályát nem aszfaltozzák újra. "A felülete borzasztóan érdes - sokkal rosszabb, mint tavaly" - mondta az Autosportnak. "A gumik emiatt morzsolódnak, mert úgy tűnik, nincs elég bitumen az aszfaltban, ezért a burkolat nagyon nyers. Ez a pálya hagyományosan jó volt a gumik tesztelésére, de ezért most nem tapasztaltunk akkora eltéréseket az egyes keverékek között, mint szerettünk volna." A Pirelli erre az évre növelte a szomszédos keverékek közötti különbségeket, de Jerezben csak szélsőséges esetben jelentkezik a tervezett fél másodperc. A gumik felületéről az érdes aszfalt miatt nagy darabok válnak le.

17:01
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Vége a Force India tesztnapjának

Paul di Resta 14.20 körül bement a bokszba, és azóta vissza sem tért a pályára - sőt már nem is fog, mert a Force India közölte, hogy baj van a VJM06 kipufogójával, és ezt ma nem tudják orvosolni. Tegnap és tegnapelőtt viszont ők tették meg a legtöbb kört, úgyhogy ez nem vészes veszteség.

17:06
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Rosberg már 130 körnél jár

A Mercedes az első két napon gondokkal küzdött, és összesen 26 kört teljesített, de Rosberg ma mindent megtesz, hogy bepótolja ezt, és már többet körözött, mint eddig bárki más.

17:08
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

A sorrend

Az utolsó óra elején így fest a tabella:

1. Massa (Ferrari F138)  1:17.879 - 66 kör
2. Rosberg (Mercedes W04)  1:18.766 - 132 kör
3. Vettel (Red Bull RB9)  1:19.052 - 79 kör
4. Räikkönen (Lotus E21)  1:19.200 - 40 kör
5. Vergne (Toro Rosso STR8)  1:19.247 - 73 kör
6. Rossiter (Force India VJM06)  1:19.303 - 42 kör
7. Button (McLaren MP4-28)  1:19.603 - 59 kör
8. Gutiérrez (Sauber C32)  1:19.995 -96 kör
9. Bottas (Williams FW34)  1:21.575 - 78 kör
10. Pic (Caterham CT03)  1:22.760 - 43 kör
11.
Di Resta (Force India VJM06)  1:23.729 - 7 kör
12. Chilton (Marussia MR02)  1:23.938 - 67 kör

17:17
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Alex Wurz segítette a Williamst

Anno versenyzői tanácsadónak szerződtették a Williamshez, és Maldonado az Autosportnak most elmondta, hogy hiába hangzik ez kissé kamu pozíciónak, a jelenléte nem volt haszontalan.  "Sok információval szolgált, mert gyakran a pálya széléről figyelte a többiek autóit" - mesélte a venezuelai. "Megnézte, hogy a többi versenyző mit csinál az egyes kanyarokban, hogy viselkedik az autójuk. Ez jól jött."

17:18
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Négyen a pályán

Most épp Massa, Vettel és Pic van kint, illetve Nico Rosberg, aki a bokszból kihajtva azonnal kiment a célegyenes végi bukótérbe, hogy ne akadályozza a kanyarhoz közeledő Ferrarit.

17:27
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Ilyen a Force India

Egy kép a VJM06-ról, mert ma még nem volt:

Forrás: Force India

17:29
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Coanda-kipufogót tesztel a Williams

Eddig egy sima kipufogót használtak, de Bottas autóján most egy McLaren-szerű fél-Coanda megoldás van. Már valószínűleg az FW35 hátsó részét próbálgatják az FW34-en.

17:32
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Gutiérrez is elérte a 100 kört

Ma ő a második, de Rosberg már 143-nál tart. Közben Button is megjelent a pályán, már túl van 3 mért körön az etapjában.

17:37
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Megélénkült a forgalom

Hatan vannak a pályán, köztük Massa, aki megint futott egy 1:18.951-es kört. Ez is elég lett volna számára a 2. helyhez ma.

17:43
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

A Marussia megelőzi a Williamst

Max Chilton 1:21.454-re faragta le a köridejét, ezzel feljött a 9. helyre, Bottas elé. Ment még egy 1:22.871-es kört, aztán visszatért a garázsba.

17:47
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Rosberg már elautózhatott volna Münchenig

Ma már 145 kört, azaz 642 km-t teljesített. Budapestről épp elkocsikázhatott volna Münchenig, F1-es autóval! Jó kis út lenne...

17:52
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Fura hangja volt a Ferrarinak

Egy kört tett meg úgy, mintha csak a hengerek fele járna. Utána rögtön visszagurult a bokszba. Chilton tovább javított 1:21.269-re, de a Marussiánál elismerték, hogy most a teljesítményre koncentrálnak.

17:56
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Button extra hosszú etapot fejezett be

15 mért körből állt, 3 másodpercet lassult közben:

1:22.575
1:23.130
1:23.645
1:23.627
1:23.795
1:24.173
1:24.203
1:29.076
1:24.691
1:24.622
1:24.443
1:24.923
1:24.906
1:25.167
1:25.356

Vettel is épp egy hasonló hosszúságú etapon van, de ő 1:24-ről indított, és már 1:26-nál jár.

17:58
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Piros zászló!

Button visszatért a pályára, de a McLaren szinte azonnal megállt alatta a 7-es és 8-as kanyar között. Most valószínűleg nem a benzint fogyasztották ki belőle szándékosan, mert miután kiszállt az autóból, Button vizsgálgatni kezdte a bal hátsó kereket. Már meg is érkezett a helyszínre a tréler.

18:01
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

Ilyen volt Vettel utolsó etapja

Az időeredményei magas üzemanyagszintre utalnak:

1:24.704
1:24.752
1:24.358
1:24.998
1:25.111
1:26.502
1:25.560
1:25.802
1:26.310

18:02
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

A tesztnapnak vége

A pályán ragadt McLaren a tervezettnél néhány perccel hamarabb véget vetett a csapatok munkájának, Massa maradt az élen. Köszönjük az egész napos figyelmet! Hamarosan bővítjük a cikket a teljes eredménylistával, majd a csapatok visszajelzéseit tartalmazó részletes összefoglalóval.

20:40
február 07, 2013
Vágólapra másolva!

A hét eddigi legjobb köridejével a Ferrari volt a leggyorsabb a jerezi teszt harmadik napján, csütörtökön, amelyen magára talált az előző két napot végigszenvedő Mercedes is.

Miután Felipe Massa kedden és szerdán a 6. illetve 8. helyen végzett, jókora lemaradásban az éllovasoktól, a brazil sajtó már azt kezdte pedzegetni, hogy a csapatnál uralkodó optimizmus dacára a Ferrari valójában most is technikai gondokkal küzd, de a Red Bullnál, a Lotusnál és a McLarennél egyértelműen lassabb autót épített. Massa csütörtökön frappáns választ adott a kétkedőknek, 1:17.879-es köridejével 4 tizedmásodpercet verve még Romain Grosjean előző napi legjobbjára is. Délután ugyan bemutatott egy ártalmatlan megpördülést, de ez nem zavarta meg abban, hogy folytassa a különféle keverékű gumik összehasonlítását.

Massa ugyanakkor továbbra is csak ámul Jenson Button keddi, 1:18.861-es körén. "Még mindig hihetetlennek tartom" - mondta. "Az első tesztnapon, piszkos pályán, a kemény gumikon borzasztóan gyors kör volt. Akkor az én autómmal képtelenség lett volna ilyet futni. Igaz, meg sem próbáltam, de szerintem lenyűgöző volt."

Forrás: Ferrari
Massa meglepően jó köröket futott

Massa körideje így is elmaradt attól az 1:17.613-tól, amellyel Nico Rosberg az egy évvel ezelőtti jerezi teszt harmadik napját az élen fejezte be, pedig az új generációs Pirellik elvileg fél másodperccel gyorsabbak a tavalyi gumiknál - igaz, a pálya aszfaltja azóta sokkal érdesebb lett. Rosberg mindenesetre ezúttal is gyors volt, 0,887 másodperces hátránnyal a 2. helyre kormányozva Mercedesét. Közben a közepes és kemény keverékű gumikon nem kevesebb, mint 148 kört tett meg, ami új rekord a jerezi tesztek történetében.

"A Silverstone és Spa közötti távolságot egy nap alatt gond nélkül megtenni fantasztikus eredmény a csapat számára" - lelkendezett Rosberg, miután a Mercedes kedden egy elektromos, szerdán pedig egy fékhiba miatt előzőleg összesen 36 kört tudott teljesíteni. "Ez kárpótolt az elmúlt két napért, és mindenkinek mosolyt csalt az arcára. Ami az autó vezethetőségét illeti, jó benyomásaim vannak. Könnyedén nyomhattam a gázt, végig kényelmesen éreztem magam benne - persze még rengeteg a dolgunk, hogy tovább csiszoljunk rajta."

A 3. helyen a címvédő Sebastian Vettel végzett a Red Bull RB9-cel, de már egy teljes másodpercnél is nagyobb volt a hátránya Massához képest. Ennek ellenére jó érzésekkel szállt ki az autójából. "Szerintem remekül működik. A gyorsaságát természetesen nehéz megítélni, de megbízható volt, eddig nagyon elégedett vagyok vele" - mondta a német, aki szintén átlépte a 100 körös határt. "Örömteli, hogy ilyen sok kört tettünk meg, és látjuk, hogy megy az autónk. Előrelépésnek tűnik az elődjéhez képest, amelyből továbbfejlesztették, de ennél többet egyelőre korai lenne kijelenteni."

Forrás: AFP
Räikkönen a Lotusszal

Kimi Räikkönen ma állt munkába a Lotusnál, leváltva Romain Grosjeant, és azonnal a 4. helyre kormányozta az E21-et, igaz, egy teljes másodperccel elmaradva csapattársa szerdai idejétől. A finn először a nem megfelelő üléspozícióval bajlódott, majd kisebb elektronikai gondokkal küszködött, ám az autóval kapcsolatban kedvező tapasztalatokról számolt be. "Kétségtelenül jobbnak tűnik, mint tavaly ilyenkor" - nyilatkozta az Autosportnak. "A változások nem óriásiak, de érezhetőek. Néhány alkatrészt még nem kaptunk meg, gyenge pontot azonban nem találtunk. Ez egy normális első nap volt. Csupán egyszer változtattunk a beállításokon, és csak a kemény gumikat használtuk."

Jean-Eric Vergne 5. lett a Toro Rossóval, miután egy tizedre megközelítette az első két napon vezető Daniel Ricciardót. A csapat ma a beállításokkal és aerodinamikai fejlesztésekkel foglalkozott, valamint különféle hűtési megoldásokkal kísérletezett. "Ma dolgoztam együtt először új versenymérnökömmel, Phil Charlesszal, és azt kell mondanom, minden jól ment" - árulta el Vergne.

A Force Indiánál ezúttal délelőtt vezetett James Rossiter, és délután Paul di Resta, a skót napját azonban fél három körül megszakította egy kipufogóhiba, amit a csapatnak már nem sikerült időben kijavítania. Rossiter, aki a tegnapot leszámítva legutóbb 2008-ban vezetett F1-es autót, egy alkalommal túl gyorsan érkezett meg a garázsa elé, és elgázolta az emelőt tartó szerelőt, de komolyabb sérülés szerencsére nem történt.

A McLarennél ma ismét Jenson Button került sorra. A brit versenyző ezúttal nem feltűnősködött a köridejeivel - valójában 8 tizedmásodperccel elmaradt saját keddi eredményétől is -, viszont meglehetősen sok, 83 kört tett meg. A csapat délelőtt rövid etapok során az autó aerodinamikai teljesítményét térképezte fel, majd délután nagyobb változtatásokat végzett a mechanikai beállításokon, amelyeket hosszabb etapok alatt értékeltek ki. Néhány perccel a tesztnap vége előtt Button "elővigyázatosságból" leállította McLarenjét a pálya 7-es és 8-as kanyarja között.

Forrás: Sauber
Gutiérrez a Sauber mérnökeivel

A 8. helyen a Sauber versenyzőjeként első tesztnapját töltő Esteban Gutiérrez végzett. A csapat aerodinamikai méréseket bonyolított le, a gumikat és különféle anyagú fékeket tesztelte, zökkenőmentesen teljesítve 110 kört. A C32-ről optimistán nyilatkozott. "Most nyílt lehetőségem megismerkedni az autóval, és a gumik a korábbiakhoz képest teljesen másképp viselkednek" - mondta. "Emiatt fontos volt megértenünk a felmelegítésükkel kapcsolatos jellemzőket, és a viselkedésüket a hosszú etapokon, magas üzemanyagszinttel. Nagyon érdekes végigélni a fejlődést - ez is hozzásegít, hogy felvegyem a ritmust."

A Marussiával Max Chilton már az autó teljesítményére koncentrált, így sikerült megelőznie a Valtteri Bottas Williamsét is, de az MR02 fedélzeti elektronikáját érintő gondok sokáig a garázsban tartották, ezért a csapat kénytelen volt a mechanikai rendszerek megértésére összpontosítani inkább. A Williams eközben főként aerodinamikai tesztekkel töltötte az idejét.

A tabella alján, leszámítva a csak 7 kört teljesítő di Restát, Charles Pic végzett a Caterhammel. Délelőtt őt is hátráltatta egy technikai hiba, később azonban visszatérhetett a pályára.

A 2013-as első tesztciklusa pénteken fejeződik be Jerezben.

http://static.origo.hu/s/partners/f1/html/session_2013_21_3.html

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!