Grosjean érte el a legjobb időt a második tesztnapon
2013. március 01. 08:49
Események
![romain grosjean lotus](https://cdn.origo.hu/2024/02/3NnKrLLnSOrfAP-EQ9PtqSPy6fU7iCAyJ4-Uo_x6Q78/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2E5MTllOWFmZDlkZTRiOGJiMDU0NjEwNzllMzY3MzBi.webp)
Köszöntjük kedves olvasóinkat az utolsó tesztciklus második napjáról készített tudósításunkban! A barcelonai gyakorlásról szokás szerint egész nap élőben közvetítünk, óránként pedig teljes eredménylistával jelentkezünk. A tegnapi tesztnap legnagyobb részét elmosta az eső, a változékony időjárás mellett csak az utolsó két órában kezdett felszáradni a pálya. Végül Mark Webber bizonyult a leggyorsabbnak, 1,6 másodperccel előzte meg Lewis Hamiltont. A harmadik helyen Jean-Eric Vergne végzett a Toro Rossóval. Az eredményeket és a csütörtöki napról készült összefoglalónkat itt tekinthetik meg.
Csak a Lotus és a Marussia nem változtat a felállásán a csütörtöki naphoz képest. Ma a következő versenyzők kapnak lehetőséget:
Red Bull: Sebastian Vettel
Ferrari: Fernando Alonso
McLaren: Jenson Button
Lotus: Romain Grosjean
Mercedes: Nico Rosberg
Sauber: Nico Hülkenberg
Force India: Adrian Sutil
Williams: Pastor Maldonado
Toro Rosso: Daniel Ricciardo
Caterham: Giedo van der Garde
Marussia: Max Chilton
A tegnapihoz hasonló körülmények között kezdődik meg a hét második tesztnapja is: a pályát teljesen eláztatta az eső, és hideg van. Némi vigaszt jelenthet a csapatok számára, hogy az utolsó két napra nem jósolnak csapadékot, így talán lesz lehetőségük az új fejlesztések kipróbálására.
Ez Sergio Pérez véleménye. A mexikói nem biztos benne, hogy csapata teljesen felkészülten fog megérkezni a melbourne-i idénynyitóra. "Úgy gondolom, még sok munkát kell végeznünk a következő néhány napban. Az idénykezdet szempontjából nagyon fontosak lesznek ezek a napok" - nyilatkozta a tegnapi nap után. "Egyértelmű, hogy Melbourne-ben több információra lenne szükségünk, mint amennyi jelenleg a rendelkezésünkre áll. Volt néhány nehéz napunk, amikor bizonyos problémák miatt nem sikerült elegendő adatot gyűjtenünk." Pérez ennek ellenére nem aggódik túlságosan, szerinte a többi csapat is hasonló helyzetben várja a 2013-as idényt.
Elsőként Grosjean és Rosberg hajtott a pályára. A francia valószínűleg óvatosságra törekszik, hiszen tegnap alig fél óra után meg kellett szakítani az edzést a kicsúszása miatt.
Csütörtökön mindössze 4 fok volt a levegő hőmérséklete a nap kezdetén, most 8 fokban kezdődött meg a körözés. Az aszfalt 7 fokos. Az eső jelenleg nem esik, de sötét felhők borítják az eget. Közben Ricciardo, Van der Garde és Sutil is megtette kötelező ellenőrző körét.
Eddig Grosjean töltötte a legtöbb időt a pályán, már négyszer is kimerészkedett a bokszból. Már csak Alonso, Hülkenberg és Chilton nem tesztelte le a pálya állapotát.
A franciát már tegnap is bosszantotta, hogy a Lotus az esőben nem tudta elvégezni a tervezett programját. Ráadásul ő ma teszteli utoljára az E21-et az idénynyitó előtt, a jelek szerint hasonló körülmények között. "Az utolsó teszt általában arról szól, hogy a mérnökeinkkel együttműködve megtaláljuk az alapbeállításokat Melbourne-re. A mai időjárással ez nem volt lehetséges" - nyilatkozta még tegnap. "Remélem, holnap száraz pályán körözhetünk, és dolgozhatunk néhány új elemmel, melyeket tesztelni akartunk - a versenyhétvégéken ugyanis nem tudjuk ezt megcsinálni."
A hideg, esős időben még Alonso jelenléte sem tudta a lelátókra csalogatni a spanyol szurkolókat, az Auto Motor und Sport szerint a főtribünön mintegy száz rajongó foglal helyet.
Az első mért kört Button tette meg, 1:48.748-as ideővel. Ricciardo azonban rögtön gyorsabb volt nála, 1:46.930-as idővel állt a tabella élére.
1:45.476-tal vette át a vezetést. Közben Vettel is megtette első mért körét, ő a harmadik helyen áll. A német intermediate abroncsokon van kint, a többiek még az esőgumikat használják.
Rosberg minden körében javított, most 1:43.298-cal áll az élen, Vettel pedig 1,8 másodperces hátránnyal a második helyre jött fel. Őket Ricciardo és Button követi, a többiek még nem futottak mért kört.
Ricciardo Toro Rossója állt meg a 9-es és a 10-es kanyar között. Egyelőre nem tudni, mi történt vele.
Az alkatrészek tegnap késő éjjel érkeztek meg Barcelonába, így a csapat a tervezettnél kicsit később kezdheti meg mai programját. Chilton az egyetlen, aki még egyszer sem járt a pályán.
Ricciardo autóját elszállították, újra szabad a pálya. Grosjean az első, aki a megszakítás után folytatja a körözést.
Az intereken 1:42.408-as kört futott, majdnem 9 tizeddel jobbat, mint korábban az esőgumikon Rosberg. Közben Grosjean jött fel a harmadik helyre, 1:45.335-ös idővel.
Eredménye azonban csak a 6. helyre elég, 6,6 másodperc a hátránya. Már nyolc versenyző neve szerepel a tabellán, csak Hülkenbergnek, Maldonadónak és Chiltonnak nincs ideje.
Egy óra után így néz ki a tabella:
1. Vettel (Red Bull RB9) 1:42.408- 14 kör
2. Rosberg (Mercedes W04) 1:43.298 - 12 kör
3. Grosjean (Lotus E21) 1:45.335- 12 kör
4. Ricciardo (Toro Rosso STR8) 1:45.581 - 8 kör
5. Button (McLaren MP4-28) 1:46.159 - 9 kör
6. Sutil (Force India VJM06) 1:48.103 - 9 kör
7. Alonso (Ferrari F138) 1:49.038- 5 kör
8. Van der Garde (Caterham CT03) 1:50.692 - 5 kör
9. Hülkenberg (Sauber C32) 1:50.881 - 3 kör
10. Chilton (Marussia MR02) 1:53.580 - 3 kör
Amerikai és kínai tartalékversenyzővel vágnak neki az idények: most jelentették be, hogy szerződtették Alexander Rossit és Hua Ma-csinget.
Ezúttal már ő is az intermediate gumikon hajtott a pályára, és rögtön gyorsabb is lett: 1:41.038 az új szintidő. Vettelt 1,3 másodperccel előzi meg.
Következő körében bement 1:41 alá, már 1:40.940-nel áll az élen. Alonso pedig feljött a harmadik helyre, ideje 1:43.339.
Egyértelműen javul a pálya állapota, a versenyzők sorra javítanak egyéni legjobb idejükön. Most Grosjean 1:43.310-es körrel vette át a harmadik helyet Alonsótól. A spanyol azonban rögtön visszavág, sőt még Vettelt is megelőzi: 1:42.145-tel a második helyre ugrott.
Ezzel teljessé vált a tabella, a venezuelai első próbálkozása a 9. helyre volt elég. Az élversenyzők időközben visszatértek a bokszba, most csak Maldonado, Van der Garde és Chilton köröz.
Ezt közölte Maldonado a csapatával első mért körei után. Különösen a lassú kanyarokban kellett figyelnie. A Williams versenyzője ennek ellenére javítani tudott, már az 5. helyen áll.
Egyre világosabb van, úgy tűnik, egy darabig nem fog újra eleredni az eső. Most még mindenki az intermediate gumikat használja, de hamarosan előkerülhetnek a száraz pályára való slickek is.
1:41.965-re faragta le egyéni legjobbját, de még így is egy másodperccel áll Rosberg mögött. Közben Maldonado átvette tőle a második helyet, a venezuelai ideje 1:41.898.
Két óra elteltével így néz ki az eredménylista:
1. Rosberg (Mercedes W04) 1:40.940 - 22 kör
2. Alonso (Ferrari F138) 1:41.298- 21 kör
3. Maldonado (Williams FW35) 1:41.898 - 13 kör
4. Vettel (Red Bull RB9) 1:42.408- 14 kör
5. Grosjean (Lotus E21) 1:42.843- 23 kör
6. Ricciardo (Toro Rosso STR8) 1:43.633 - 17 kör
7. Button (McLaren MP4-28) 1:43.707 - 12 kör
8. Hülkenberg (Sauber C32) 1:44.125 - 13 kör
9. Sutil (Force India VJM06) 1:44.946 - 19 kör
10. Van der Garde (Caterham CT03) 1:45.441 - 21 kör
11. Chilton (Marussia MR02) 1:46.608- 20 kör
Legutóbbi körében 1:40.240-et futott, így ismét több mint egy másodperccel vezet a többiek előtt. Folyamatosan gyorsul a pálya, az elmúlt percekben Grosjean, Sutil és Van der Garde is javított saját köridején.
Rosberg tovább gyorsult, 1:39.977-es kört futott az intereken. Grosjean 1:40.937-tel feljött a második helyre.
A versenyzők szinte percről percre gyorsulnak, ezúttal a Toro Rosso ausztrál pilótája futott 1:39.615-ös kört. Button pedig 1:39.914-gyel vette át a második helyet.
Másfél tizedet javított korábbi legjobbján, 1:40.422 az ideje. Most kicsit elcsendesedett a pálya, a Force Indián kívül csak Button van kint. A brit hosszú etapot fut, viszonylag egyenletes, 1:40.8 körüli időkkel.
Az előbb a pályán járt, de egy gyors aero-teszt után vissza is tért a bokszba. Sutil közben tovább gyorsult, 1:39.782-es idővel már a második.
A spanyol sokkal gyorsabb volt, mint ma eddig bárki: 1:38.190-es idővel vette át a vezetést. Még mindig az intereket használja, a slickeket egyelőre senki nem vállalta be.
Alonso nem sokáig állhatott a tabella élén, a francia 45 ezreddel jobb kört futott, 1:38.145-öt. Közben Vettel jött fel a harmadik helyre. Ő is intereken volt kint, 1:38.846 az ideje.
A többiek eddig 1:38 alá sem tudtak bemenni, ő azonban 1:35.984-re tornázta le az idejét. A száraz pályás gumik továbbra sem kerültek elő, de ilyen mértékű javulás mellett talán már nem sokat kell várni.
De még így is majdnem fél másodperccel futott lassabb kört, 1:36.452-t. Sutil is gyorsult, csupán két tizeddel marad el Alonsótól.
Tegnap nem volt ilyen meleg, ráadásul a nap is kezd kisütni. Jelenleg Sutil a leggyorsab a pályán, 1:37.4-es köröket fut.
1:35.715-ös kört futott a száradó pályán. A gyorsan változó körülményeket jelzi, hogy Van der Garde a 6. helyre jött fel a Caterhammel.
A Williamsre - a mezőnyből elsőként - már a száraz pályára való szuperlágy gumikat tették fel. Ideje 1:31.341.
Ő a közepes gumikon hajtott ki a pályára, 1:29.204-es kört futott. A száraz pályás gumik már egyértelműen gyorsabbak az intereknél, a többiek meg sem tudják közelíteni ezt a köridőt.
Három óra gyakorlás után így fest a tabella:
1. Hülkenberg (Sauber C32) 1:29.204 - 27 kör
2. Maldonado (Williams FW35) 1:30.615 - 20 kör
3. Sutil (Force India VJM06) 1:35.715 - 36 kör
4. Rosberg (Mercedes W04) 1:35.984 - 43 kör
5. Alonso (Ferrari F138) 1:36.452- 36 kör
6. Grosjean (Lotus E21) 1:38.145- 34 kör
7. Vettel (Red Bull RB9) 1:38.846- 23 kör
8. Van der Garde (Caterham CT03) 1:39.036- 22 kör
9. Ricciardo (Toro Rosso STR8) 1:39.615 - 27 kör
10. Button (McLaren MP4-28) 1:39.914- 24 kör
11. Chilton (Marussia MR02) 1:40.258- 33 kör
Először Alonso, majd Button került az élre a közepes keverékű slickekkel. A brit ideje 1:27.826. Szinte mindenki javít a száraz pályás gumikon.
A versenyzők egymásnak adogatják át a vezetést - az előbb Rosberg volt a leggyorsabb, most éppen Button áll az élen, 1:25.936-os idővel.
A német egyelőre nem száll be a legjobb köridőért zaljó harcba, csak a 8. helyen áll, 5,2 másodperces lemaradással.
Buttonnál azonban 1,3 másodperccel lassabb. Az élen most kicsit nyugodtabb a helyzet, Button, Hülkenberg és Rosberg is visszatért a bokszba.
A pálya helyenként még vizes, a legtöbb versenyző azonban folyamatosan gyorsul. Button még tartja magát az élen, Hülkenberget azonban Sutil letaszította a 2. helyről. A német ideje 1:26.152.
Bő 10 perccel az ebédszünet előtt csak Grosjean köröz, az ötödik helyen álló francia konstans 1:28-as időket fut.
Grosjean miatt kell megszakítani a gyakorlást. A tegnapi kicsúszásával ellentétben ezúttal úgy tűnik, nem ő tehet arról, hogy az autója megállt a 9-es kanyarnál.
Úgy tűnik, a Lotus adatgyűjtés céljából fogyasztotta ki a benzint Grosjean autójából. A francia már visszatért a bokszba, az autója viszont még mindig a pálya szélén áll, így az ebédszünet előtt már nem folytatódhat a körözés.
Grosjean pályán ragadó Lotusa miatt néhány perccel korábban ért véget a gyakorlás délelőtti része, legközelebb 14 órakor hajthatnak a pályára a versenyzők. A csütörtöki tesztnaphoz hasonlóan vizes pályán kezdődött a körözés, a délelőtt folyamán azonban nem eredt el újra az eső, így a fokozatosan felszáradó pályán gyorsan javultak a köridők. Délben már a slick gumik is előkerültek, ezután folyamatosan váltogatták egymást az élen a versenyzők. A délelőttöt végül Button zárta az élen Sutil és Hülkenberg előtt. Nem várható újabb zápor, így délután teljesen felszáradhat a pálya. 14 órakor folytatjuk.
A sorrend az ebédszünet előtt:
1. Button (McLaren MP4-28) 1:25.936 - 33 kör
2. Sutil (Force India VJM06) 1:26.152 - 42 kör
3. Hülkenberg (Sauber C32) 1:27.246 - 36 kör
4. Rosberg (Mercedes W04) 1:27.672 - 50 kör
5. Grosjean (Lotus E21) 1:27.757 - 52 kör
6. Alonso (Ferrari F138) 1:27.878 - 52 kör
7. Maldonado (Williams FW35)1:29.132 - 35 kör
8. Ricciardo (Toro Rosso STR8) 1:29.682 - 40 kör
9. Chilton (Marussia MR02) 1:29.772- 39 kör
10. Vettel (Red Bull RB9) 1:31.159 - 26 kör
11. Van der Garde (Caterham CT03) 1:39.036 - 29 kör
Még mindig felhős az ég, és szeles az idő, de csapadék továbbra sem hullott a pályára. Rosberg hajt ki először a bokszból.
Az eszköz meghibásodása miatt Maldonadónak a hibrid rendszer nélkül kell tesztelnie délután. A Williams egyébként holnap új oldaldobozt fog bevetni, amely a hírek szerint nagy mértékben különbözik a mostanitól.
Button, Hülkenberg és Sutil a közepes keménységű gumikat használja, Van der Garde a szuperlágyakat. Hülkenberg feljött a 2. helyre 1:25.988-cal, megelőzte Sutilt. Ezt az időt etapja második körében futotta, az első körében csak picit volt lassabb.
1:25.225 az új etalon, a közepes keménységű gumikkal érte el Button. Hülkenberg négy kör után visszatért a bokszba, Button mellett most Van de Garde és Chilton köröz.
Az első körében futotta meg a nap eddigi legjobb idejét, utána egy lassú 1:37-et jegyzett, majd a következő öt kör során 1:25-ről 1:27-re lassult vissza. A pályán jelenleg Hülkenberg, Sutil és Maldonado tartózkodik.
1:24.286 alatt ért körbe, most ő az első. Hülkenberg apránként javít, de marad harmadik, az ideje e pillanatban 1:25.551.
Először jött ki a Red Bull a garázsból délután, ez az egyetlen autó most a pályán. Alonso, Grosjean és Ricciardo nem adott még életjelet magáról délután.
Előbb Vettel (1:25.218), majd Grosjean (1:25.125) előzte meg a McLarent, az élen továbbra is Sutil van.
Alonso is pályára hajtott. Sutil néhány századot javított a napi csúcson, 1:24.215-tel áll az élen a Force India.
Etapja tizedik mért körét fejezte be az előbb, aztán bejött a bokszba. A Mercedes tegnap lebonyolított egy versenyszimulációt Hamiltonnal, lehet, hogy mára is van hasonló elképzelésük. Rosberg 1:28-as körökről 1:30-asokra lassult az etap végére.
Új etapjának első két körében sikerült ez neki, elsőre 1:24.543-mal új egyéni napi csúcsot állított fel. Sutiltól 328 ezredmásodperc a lemaradása. Chiltonhoz az előbb Alonso és Button csatlakozott a pályán, miután Vettel hat 1:27-1:28-as kör után a bokszba hajtott.
Két órával a tesztnap vége előtt ez a sorrend, ismét Button az élen 1:23.924-gyel:
1. Button (McLaren MP4-28) 1:23.924 - 48 kör
2. Sutil (Force India VJM06) 1:24.215 - 56 kör
3. Grosjean (Lotus E21) 1:24.543 - 63 kör
4. Vettel (Red Bull RB9) 1:25.218 - 38 kör
5. Hülkenberg (Sauber C32) 1:25.551 - 53 kör
6. Rosberg (Mercedes W04) 1:27.394 - 67 kör
7. Chilton (Marussia MR02) 1:27.397 - 57 kör
8. Alonso (Ferrari F138) 1:27.878 - 58 kör
9. Maldonado (Williams FW35) 1:29.132 - 49 kör
10. Ricciardo (Toro Rosso STR8) 1:29.682 - 42 kör
11. Van der Garde (Caterham CT03) 1:33.683 - 36 kör
Ismét a francia a második, az ideje 1:24.155 volt. A második körében 1:24.445-öt jegyzett.
A csapat egy olyan új légterelőt vizsgál, amelynek véglapjaira néhány hosszúkás, vízszintes bevágást csináltak. Több másik csapat is bevetett már hasonló megoldást, köztük a Ferrari is, igaz, más formában.
Az előbb etapja 13. mért körét nyomta le, az előző menete után rövid szünetet tartott a garázsban. Köridői - a legelsőt leszámítva - 1:31 és 1:32 eleje között mozognak.
Paul di Resta ismertette a csapat filozófiáját az autóval való munkával kapcsolatban. "Megpróbáljuk a legtöbbet kihozni abból, amink van, ahelyett, hogy elmerülnénk a fejlesztésekben. Az a cél, hogy megismerjük a felszerelésünket, és lassan, de biztosan vessünk be olyan cuccokat, amelyekből megfelelően profitálunk" - mondta.
1:22.716-tal az élre repítette a Lotust. Button mögé nemrég Vettel zárkózott fel (1:24.142), a további sorrend Sutil, Hülkenberg, Ricciardo, Rosberg, Chilton, Alonso, Maldonado, van der Garde.
Nem is meglepő, hogy a hatodik mért körében az 1:22 után már csak 1:28-ra volt képes. Button a közepes keménységű abroncsokon van kint, 1:23.181-re javult velük.
A két versenyző viszonya megromlott, amikor Hamilton nem ment el tanúskodni Sutil védelmében, aki 2011-ben testi sértést követett el egy sanghaji klubban a Lotusnál dolgozó Eric Lux ellen. Sutil azt mondta, azóta nem is beszélt korábbi jó barátjával, de Hamilton kijelentette, hogy ő küldött a németnek néhány e-mailt. "Amikor meghallottam, hogy van esélye a szerződésre, mondtam neki, hogy imádkozom érte, és tényleg remélem, hogy megkapja az ülést" - mondta, hozzátéve, hogy reméli, hamarosan újra találkoznak.
Kivételes helyzetben van, hiszen a teszteken rajta kívül mindegyik versenyzőnek osztoznia kell csapattársával az autón. Luiz Razia azonban a két barcelonai teszten még nem vezethetett, mert szponzorai nem utalták át a Marussiának a beígért pénzt. "Ez tökéletes számomra. A csapatnak is jó, ha minden nap ugyanaz a pilóta vezet, mert következetes visszajelzéseket kapnak" - nyilatkozta Chilton.
1:23.744-es körével előrehozta a Sabuert a 3. helyre, Grosjean és Button mögé.
Még egy óra van hátra a gyakorlásból:
1. Grosjean (Lotus E21) 1:22.716 - 82 kör
2. Button (McLaren MP4-28) 1:23.181 - 60 kör
3. Hülkenberg (Sauber C32) 1:23.744 - 69 kör
4. Vettel (Red Bull RB9) 1:24.142 - 50 kör
5. Sutil (Force India VJM06) 1:24.215 - 62 kör
6. Maldonado (Williams FW35) 1:25.275 - 62 kör
7. Ricciardo (Toro Rosso STR8) 1:25.483 - 51 kör
8. Chilton (Marussia MR02) 1:25.805 - 66 kör
9. Van der Garde (Caterham CT03) 1:27.096 - 40 kör
10. Rosberg (Mercedes W04) 1:27.394 - 97 kör
11. Alonso (Ferrari F138) 1:27.878 - 75 kör
De kérdés, hogy lesz-e ideje befejezni - valószínűleg nem tudja lenyomni a Spanyol Nagydíj 66 körös távját. Alonso most utolsó a tabellán, és a kemény gumikon vezet.
Két pozíciót jött előre, 1:24.068 az egyéni legjobbja. A tabellát változatlanul Grosjean vezeti Button és Hülkenberg előtt.
Az alábbi köridőkkel teljesítette első etapját a kemény gumikon:
1:32.532A képzeletbeli futamon 19 perc 58 másodpercnél tart.
A bajnoki cím védője a tabella 3. helyét foglalja el 1:23.743-mal. Chilton, van der Garde és Rosberg is javított az elmúlt percekben, de a pozíciójuk nem változott.
Beborult az ég Barcelonában, lehet, hogy újra esni fog az eső. Bő fél óra van hátra a tesztnapból.
A legtöbben visszatértek a garázsba, csak Alonso és Chilton van a pályán. Azonban a Ferrari a jelek szerint tántoríthatatlan, vizes pályán is folytatják a versenyszimulációt egy bokszkiállás után.
Az első, 13 körös etap után a második 12 körös lett, valószínűleg az eső miatt rövidült le. Ilyen köridőket futott a spanyol:
1:32.275
1:29.993
1:29.033
1:29.720
1:30.363
1:30.425
1:29.898
1:30.253
1:30.105
1:30.442
1:30.979
1:34.481
38 perc 6 másodperce tart a futama a bokszkiállásokat nem számítva. Átváltott az intermediate gumikra.
Twitteren közölte, mindent megtesz, hogy a Marussiánál valóban versenyezhessen az idén. Jerezben tesztelhetett, de Barcelonában nem, mert szponzorai nem utalták el a pénzt a csapatnak. Ha nem változik a helyzet, lehet, hogy Heikki Kovalainen vezethet a csapatnál.
Vettel, Alonso, Rosberg, Maldonado és van der Garde is belekóstol az újra nedves körülményekbe. Az intermediate gumikat használják. A köridők 1:40 környékére estek vissza.
A Caterham autója megállt a 4-es és 5-ös kanyar között, valószínűleg a benzint szándékosan fogyasztotta ki belőle a csapat. Ez csak a harmadik megszakítás ma.
Folytatódhat az edzés, amelyből kevesebb, mint tíz perc maradt. A lehetőséggel sok versenyző él.
Buttonnal és Ricciardóval erre használja fel az utolsó perceket a McLaren és a Toro Rosso. Csak Sutil és van der Garde maradt a garázsban.
A Williams megállt a célegyenes végénél. Alighanem ezzel a piros zászlóval véget is ért a tesztnap.
Ahogy várható volt, leintették a gyakorlást. Az élen Grosjean végzett, a mezőnyből egyedüliként 1:22-es kört futva. Neki ez volt az utolsó tesztnapja az Ausztrál Nagydíj előtt, de riválisai még autóba ülhetnek a következő két napon. Köszönjük a figyelmet, nemsokára bővítjük a cikket a nap összefoglalásával és a végeredménnyel.
Romain Grosjean egy első hellyel fejezte be a pályán történő felkészülését a 2013-as szezonra, ő ugyanis már nem fog autóba ülni az Ausztrál Nagydíj előtt. A francia pilóta csütörtökön keveset vezetett Barcelonában, és a tabella legalján zárt, azonban pénteken fordult a kocka: 1:22.716-os idejénél senki sem jegyzett jobbat, és csupán ketten teljesítettek nála több kört. A Lotusnál Kimi Räikkönen ülhet autóba a hétvégén. A versenyzők késő délután érték el a legjobb köridőket, mivel délelőtt újra esőben kezdődött a tesztnap, és az utolsó félórában újra zuhogni kezdett.
Míg az előtte és a mögötte végző a lágy gumikon futotta a legjobb körét, Jenson Button a közepes keménységű Pirellikkel jött be a 2. helyre. A McLaren versenyzője közel fél másodperccel volt lassabb Grosjeannál, és ugyanennyivel gyorsabb Pastor Maldonado Williamsénél. Button úgy vélte, ez volt a McLaren idei legjobb tesztnapja. "Valamivel jobban értjük az autót, noha a tempója továbbra sem teljesen megfelelő. A következő két napon 100 kör fölött kell teljesítenünk" - nyilatkozta a Sky Sportsnak.
Sebastian Vettel és a Red Bull elsősorban arra hegyezte ki a munkát, hogy a passzív DRS-t teszteljék. "Nehéz megítélni, hogy pontosan hol állunk, de nagyjából van elképzelésünk róla. Rendben vagyunk. Elégedettek vagyunk a balansszal és az autó viselkedésével, bár azt nem tudom, hogy ez elegendő-e" - fogalmazott Vettel a Sky Sportsnak adott interjúban.
A bajnoki címvédő a 4. helyen zárt, megelőzve két honfitársát, a Saubert vezető Nico Hülkenberget és a Force Indiát vezető Adrian Sutilt. Utánuk Daniel Ricciardo (Toro Rosso), Max Chilton (Marussia) és Giedo van der Garde (Caterham) következett a tabellán.
A Caterham munkája nem volt zökkenőmentes. "Korán kimentünk az ellenőrző körre, majd az esős beállításokkal és az intermediate gumikkal foglalkoztunk" - mondta van der Garde. "Délutánra kitisztult az idő, de műszaki problémánk volt az autóval, ami megcsonkította az ütemtervünket, ezért a versenyszimuláció helyett a beállításokkal foglalkoztunk tovább, valamint a gumik összehasonlításával."
Sikerült viszont nekikezdeni a versenyszimulációnak a Mercedesnél és a Ferrarinál, bár azt sem Nico Rosberg, sem Fernando Alonso nem tudta rendesen befejezni - a tesztnap végén egyrészt eleredt az eső, másrészt van der Garde és Maldonado megállása miatt kétszer megszakították a gyakorlást. A lista alján ez a két versenyző zárt, akik délután, a legjobb feltételek idején a hosszú etapoknak szentelték a figyelmüket.
Rosberg "pozitívnak" minősítette a napot. "Remek volt esőben is vezetni ma, mert az előszezoni programunk során eddig még nem nyílt lehetőségem rá. Az autó jónak tűnt ilyen viszonyok között, és fontos volt ez a tapasztalat, hiszen Melbourne-ben mindig van esély az esőre" - nyilatkozta. "A délutáni versenyszimuláció pedig eredményes volt."
Alonso szintén elégedetten értékelt, örült, hogy sok kört tudott megtenni. Mindazonáltal kijelentette, hogy a Ferrari nem tudja kipróbálni az összes újítását az idénynyitó előtt. "Az Ausztráliába szánt alkatrészek nem érkeznek meg erre a tesztre, tehát pénteken, a helyszínen fogjuk kipróbálni őket" - mondta a Sky Sportsnak. Az erősorrendről visszafogottan beszélt. "Úgy gondolom, kicsit le vagyunk maradva az élcsapatoktól, ahogy vártuk. Brazíliában hét-nyolc tizedes hátrányunk volt a Red Bullokkal és a McLarenekkel szemben, és ennyit senki sem tud néhány hónap alatt eltüntetni" - jelentette ki.
A tesztelés vasárnapig folytatódik Barcelonában, rá két hétre pedig már következik az Ausztrál Nagydíj.