A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMagyarország
09:00KézilabdaBrazília-Magyarország
HUNPongrácz Bence
10:30CselgáncsIsmael Alhassane-Bence Pongracz
HUNPásztor Flóra
10:55VívásFlora Pasztor-Jacqueline Dubrovich
HUNAndrásfi Tibor
12:50VívásRuben Limardo-Tibor Andrasfi
HUNFucsovics Márton
13:30TeniszMarton Fucsovics-Rafael Nadal
HUNMarozsán Fábián
15:00TeniszFabian Marozsan-Ugo Humbert
HUNHámori Luca
17:22ÖkölvívásGrainne Walsh-Ana Hamori
HUNMagyarország
19:30VízilabdaFranciaország-Magyarország
NyílNyíl
Vágólapra másolva!
A brit versenyző beváltotta a Mercedes egész hétvégén ígéretesnek tűnő tempóját, meglepetésre az utolsó pillanatban a sisakból nagyszerű kört előhúzó Kimi Räikkönent és Fernando Alonsót. Sebastian Vettel a közepes gumikon vett részt a Q3-ban, de hibázott, Mark Webber Red Bulljából pedig egy műszaki hiba miatt már a Q2-ben kifogyott a benzin.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül33 bejegyzés
09:37
április 13, 2013
Vágólapra másolva!

Eddig nem látott szintre léptek a csapatok a gumitaktikázással a Kínai Nagydíj időmérőjén, amelyen Lewis Hamilton magabiztosan szerezte meg a Mercedes modernkori történetének második pole pozícióját.

A szokásosnál lényegesen kevesebb időt töltöttek az autók a pályán, aminek az volt az oka, hogy a lágy Pirellik borzasztó gyorsan koptak, s emiatt egyrészt nem lehetett velük több erős kört futni, másrészt a csapatok alig, vagy egyáltalán nem nyúltak hozzá a keményebb gumis készletükhöz, melyet a futamra tartalékolnak. A Q1-nek majdnem a fele eltelt, mire az első autó megjelent a pályán, a Q3-ban pedig csak az utolsó két percben születtek meg az első, a rajtsorrendet is eldöntő köridők.

Hamilton elsőségére gyakorlatilag senki sem jelentett veszélyt, a brit már a Q2-ben is úgy végzett az élen, hogy üldözői jobb állapotú aszfalton érték el a legjobb idejüket. A Q3-ban 1:34.484-nél állította meg a stoppert. "A kör kiváló volt, és a csapat egész hétvégén jól teljesített" - mondta Hamilton. "A Q1-ben és a Q2-ben pompásan ment az autóm, de fejben óriási kihívást jelentett, hogy az időmérő legvégén tökéletesen összerakjam azt az egyetlen kört."

Forrás: Mercedes
Kattintson a galériához!

A 2. helyre a hétvége alapján kissé meglepő módon Kimi Räikkönen ért oda, aki azonban nem tűnt elégedettnek. "Nagy a lemaradásunk, nincs meg a kellő tempónk" - közölte. "A középső szektorban hiányzik a leszorítóerő az autóról." Raikkönen eredményét ugyanakkor veszélyezteti, hogy a Force India bepanaszolta a finnt a sportfelügyelőknél, amiért a Q1-ben feltartott Adrian Sutilt.

Ha viszont nem kap büntetést, a futamon jó esélye lehet a győzelemért harcolni. Hamilton, valamint a 3. helyen végző Fernando Alonso is megemlítette, hogy a Lotus jó gumikímélő képességei nagy előnyt jelenthetnek. "Általában ők az egyik legjobbak ezen a téren" - jegyezte meg Alonso. A spanyol idén először győzte le időmérőn csapattársát, az ötödikként záró Felipe Massát, és úgy véli, mindkét Ferrari támadhat a dobogóért. "Az autó péntek óta versenyképes, és a ma délelőtti változtatásokra is szépen reagált. Jó beállításaink vannak a futamra, és ez a legfontosabb. Ha minden jól alakul, holnap elméletileg mindkét autónkkal a dobogóért harcolhatunk."

A Ferrarik közé Nico Rosberg ékelődött be, de a német úgy gondolja, második lehetett volna, ha nem rontja el az utolsó kanyart. Arra is panaszkodott, hogy az utolsó edzésen elszenvedett műszaki hiba és időveszteség miatt kis hátrányba került, amit folyamatosan le kellett dolgoznia.

A Red Bull időmérője rosszul alakult: Mark Webber a Q2-ből sem jutott tovább műszaki probléma miatt, a korábban futott köre nem volt elegendő ehhez. "Elment a benzinnyomás, így nem tudtam visszatérni a bokszba. Leállítottam az autót, ezzel az időmérőm már azelőtt véget ért, mielőtt igazán elkezdődött volna" - sopánkodott. A Red Bullt irányító Christian Horner azt mondta a Sky Sportsnak, hogy a csapat még nem tudja, az autó üzemanyagrendszerével vagy az utántöltővel volt-e baj.

Forrás: McLaren
Kattintson a galériához!

Sebastian Vettel részt vett a Q3-ban, de ott nem jegyzett mért kört, így Romain Grosjean, Daniel Ricciardo és Jenson Button is előtte végzett, s csupán a garázsban maradó Nico Hülkenberget tudta megelőzni. Vettel - Buttonnal együtt - a lágy gumik helyett a közepes keménységű gumikkal próbálkozott, ám a hosszú egyenes végi hajtűkanyarban beesett a fékpedálja, és be sem fejezte a körét. "Nem volt elég erő a lábamban, hogy elég erősen nyomjam a féket" - nyilatkozta. A taktikája legalább lehetővé teszi, hogy megválassza, melyik típusú gumin rajtol holnap. "Más utat választottunk. Meglátjuk, hogy ez holnap beválik-e" - mondta a Sky Sportsnak. "A lágy gumi jó egy körre, de utána nem igazán előnyös. A közepes keverék jobb a versenyre, mert jobban bírja a strapát."

Vettelhez hasonlóan Hülkenberg, valamint a Q3-ba be nem jutó versenyzők is szabadon választhatnak gumit a rajthoz. A futam magyar idő szerint vasárnap 9 órakor kezdődik.

Az edzésről élőben készült, részletes összefoglalónkat az eredménytáblázat alatt olvashatják.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

http://static.origos.hu/s/partners/f1/html/session_2013_3_9.html
09:39
április 13, 2013
Vágólapra másolva!

Ferrari vs. Mercedes lehet a pole-ért

Üdvözöljük kedves olvasóinkat, magyar idő szerint 8 órakor kezdődik a Kínai Nagydíj időmérője. Az eddigi edzések eredményei a Ferrari és a Mercedes párharcát vetítik előre a pole pozícióért, bár nem tudni, hogy a Red Bullok tényleg mögöttük vannak-e az erősorrendben, vagy csak rejtegették valódi erejüket. Délelőtt Fernando Alonso volt a leggyorsabb, de a mögötte látszólag nagy hátránnyal végző pilóták nem optimális körülmények között futották legjobb körüket.
09:41
április 13, 2013
Vágólapra másolva!

Rosberg autóját megjavították

Ross Brawn elmondta a Sky Sportsnak, hogy a Rosberg Mercedesében délelőtt jelentkező hidraulikai hibát kijavították. Hozzátette, hogy a hibának nem volt köze a FRIC néven ismert speciális futóműhöz.

09:44
április 13, 2013
Vágólapra másolva!

Ragyogó napsütésben rendezik az időmérőt

Futamelőzetesünkben - a csapatokkal együtt - tévedtünk, amikor hűvös és borongós időt vártunk a hétvégére, mivel a szokásostól eltérően ezúttal gyönyörű idő van Sanghajban. A nap ragyogóan süt, bár kicsit fúj a szél, ami hatással van az autók viselkedésére az egyenesekben és a kanyarokban. A versenyzőknek alkalmakozdniuk kell ehhez.

09:52
április 13, 2013
Vágólapra másolva!

A keményebb gumikkal kell spórolni

A versenyzők panaszkodtak a lágy gumik erőteljes kopására, és sokan úgy vélik, hogy a futamon nem sokat fognak körözni velük. A többség feltehetően csak az első etapjára rakja fel a puhább abroncsokat, utána megszabadul tőlük, és a közepes keménységű keveréken teljesíti a táv maradék részét, tehát ma bátran lehet használni a lágy keveréket. A Pirelli megvédte a gumiválasztását.

09:56
április 13, 2013
Vágólapra másolva!

40 fokos a pálya

Ez még a délelőtti maximumnál is 4 fokkal magasabb. A levegő hőmérséklete 28 Celsius fok. Holnapra ugyanakkor lehűlést jósolnak a meteorológusok, vagyis nem biztos, hogy a versenyen beválnak az autók mai beállításai.

09:59
április 13, 2013
Vágólapra másolva!

Massa rekordot dönthet

Alonsót még sohasem győzte le egymás után öt időmérőn a csapattársa, Massa lehet az első, akinek ez sikerül. Alonso csapattársai közül korábban Jarno Trullinak sikerült zsinórban négyszer megvernie a spanyolt, még 2004-ben.

10:01
április 13, 2013
Vágólapra másolva!

Egy perce megy az időmérő

De még senki sem hajtott pályára. Rosberget csak most szíjazzák be az ülésbe, Hamilton pedig még be sem szállt az autójába.

10:04
április 13, 2013
Vágólapra másolva!

A gumispórolás lehet a csend oka

Ilyenkor általában a keményebb gumikeverékkel szokták megkezdni a körözést a pilóták, de mivel erre a gumifajtára nagy szükség lesz a futamon, valószínűleg sokan nem is fogják felrakni az időmérő során, és már a Q1-et egyből a lágy keveréken kezdik meg.

10:06
április 13, 2013
Vágólapra másolva!

Webber álldogál

Egyik mérnökével az egyik monitor előtt beszélget, a lenyírt frizurájú versenyző még be sem cipzározta overallját. Csapattársa, Vettel most veszi fel a tűzálló maszkját.

10:08
április 13, 2013
Vágólapra másolva!

Bianchi az első a pályán

Több mint 8 perc elteltével Bianchi Marussiája az első autó a pályán, őt aztán Chilton és Ricciardo is követi. Na, beindul az élet, egyre többen készülődnek.

10:11
április 13, 2013
Vágólapra másolva!

Valóban a lágy gumiké a főszerep

Noha Ricciardo a keményebb keveréken van kint, a jelek szerint egyedül ő választotta ezt a gumifajtát. A lágy abroncsoknak a hosszabb etapokon körönként akár egy másodperccel is romolhat a teljesítménye, ezért nem szívesen választják majd a csapatok a futamra. Egyelőre tizen vannak a pályán, köztük a Mercedes párosa is.

10:13
április 13, 2013
Vágólapra másolva!

Rosberg az élen

1:35.959-vel állt az élre, di Resta a második. Bianchi egyelőre a közepes gumikat használó Toro Rossók előtt van.

10:15
április 13, 2013
Vágólapra másolva!

Így meg a forgalom lehet probléma

Alig 5 perc maradt a Q1-ből, sok versenyzőnek pedig még nincs ideje. Vajon mindenkinek sikerült tiszta pályát kifognia hozzá? Hamilton 166 ezredet vert Rosbergre (1:35.793), Sutil meg feljött a 4. helyre.

10:18
április 13, 2013
Vágólapra másolva!

Alonso kikapott a Mercedesektől

Hamilton és Rosberg mögé fért be, előbbitől 460 ezredet kapott. Alonsót utána hátrébb taszítja Massa és Webber, míg Vettel a 6. helyre ért oda. Két perccel a leintés előtt Bottast, Ricciardót és Vergne-t fenyegeti a kiesés a Caterhamek és Chilton mellett.

10:20
április 13, 2013
Vágólapra másolva!

Bottas menekülésre fogja

Első körével a 15. pozíciót foglalta el, ha itt tud maradni, továbbmegy a Q2-be.

10:22
április 13, 2013
Vágólapra másolva!

És végül a Toro Rossók jutnak tovább

A lágy gumikon Ricciardo és Vergne egyaránt kijött a kieső zónából, így Bottas és Gutiérrez esett ki a Caterhamek és a Marussiák mellett. Bianchi és Pic újfent legyőzte csapattársát. A marussiás Chiltont azonban vízszivárgás hátráltatta a Q1 végén.

10:24
április 13, 2013
Vágólapra másolva!

Kis előny a Mercedesnél

Hamilton és Rosberg érte el a legjobb időt a Q1-ben, de nem nyugodhatnak meg, a Ferrarik és a Red Bullok még veszélyt jelenthetnek rájuk.

10:26
április 13, 2013
Vágólapra másolva!

Sutil Räikkönenre panaszkodik

Rádión közölte a Force Indiával, hogy Räikkönen feltartotta őt az egyik körében, és szeretné, ha erről a sportfelügyelők is tudnának. Räikkönen Malajziában hasonló vétségért már kapott egy három rajthelyes büntetést. Mivel Sutilnak nem származott hátránya abból a szempontból, hogy továbbjutott, esélyes, hogy a finn ezúttal olcsóbban megússza, például egy megrovással.

10:28
április 13, 2013
Vágólapra másolva!

Elindult a Q2

Már többen a pályán is vannak Vettel vezetésével. Természetesen a lágy gumik kerültek fel az autókra.

10:32
április 13, 2013
Vágólapra másolva!

A Red Bullok használt gumikkal kezdenek

A friss szetteket későbbre tartogatják, Vettel azonban így is majdnem három tizedet javít a Q1-es idején. A Force Indiánál megerősítették közben, hogy bepanaszolták Räikkönent a sportfelügyelőknél Sutil feltartásáért. 

10:33
április 13, 2013
Vágólapra másolva!

Alonso vette át a vezetést

1:36.186-ot futott, néhány századmásodpercet gyorsult a Q1-es idejéhez képest. Massa Vettel mögé, a 3. helyre jött be első próbálkozásával.

10:35
április 13, 2013
Vágólapra másolva!

Kifogyott a benzin Webber autójából

Ez mekkora baki a Red Bulltól! Ilyesmi nem szokott előfordulni az időmérőn, pláne a Q2-ben. Webber a hosszú egyenes végi hajtűkanyar után húzódott félre.

10:38
április 13, 2013
Vágólapra másolva!

Hamilton odaver

1:35.078, még a második helyre visszacsúszó csapattársára is közel fél másodpercet vert. Rosberg mögé Räikkönen zárkózott fel, a kieső helyeken Ricciardo, Sutil, Pérez, Vergne, Maldonado és Grosjean áll, bár utóbbi még nem futott mért kört. Még három perce van rá.

10:41
április 13, 2013
Vágólapra másolva!

Jön a második roham

A Mercedeseknek és Räikkönennek persze nincs szüksége még egy körre. Vettelnek, Alonsónak és Massának viszont igen, ők kijöttek még egy körre, és Grosjean is tiszteletét teszi a pályán.

10:45
április 13, 2013
Vágólapra másolva!

Nem született nagy meglepetés a kavarodásban

Ahogy javult a pálya állapota, mindenki javított a köridején, de végül nem született igazán komoly meglepetés. Az ugyanakkor váratlan, hogy Ricciardo és Hülkenberg is bejutott a Q3-ba, előbbin még Button is meglepődött, amikor megkapta az információt a rádión keresztül. A 11. helytől lefelé ez a sorrend a búcsúzók között: di Resta, Pérez, Sutil, Webber, Maldonado, Vergne.

10:48
április 13, 2013
Vágólapra másolva!

Hamiltont megközelítette Alonso

Igaz, hogy ebben szerepet játszott a tény, hogy Alonso jobb állapotú pályán érte el a legjobb idejét, mint a Q2 utolsó perceit a garázsban töltő Hamilton. A Mercedes versenyzője 1:35.078-cal zárt, Alonso 1:35.148-cal.

10:51
április 13, 2013
Vágólapra másolva!

Vettel egyedül a pályán

Rajta kívül még senki sem aktivizálta magát a Q3-ban. De versenymérnöke most rászólt a németre, hogy mértnek induló köre után térjen is vissza a bokszba.

10:54
április 13, 2013
Vágólapra másolva!

Egy lövése lehet mindenkinek

Az időmérőn és a futamon mindenki összesen három-három szett lágy és közepes keménységű gumival gazdálkodhat, s mivel feltételezhető, hogy az élmezőny is két garnitúrát használt el eddig a lágyból, az összes pilótának csupán egyetlen készlete maradt a Q3-ra. 4 perc van ebből a felvonásból, hamarosan indulhat a csata.

10:58
április 13, 2013
Vágólapra másolva!

Vettel a kakukktojás

Ő a keményebb abroncsokon vág neki a gyors körének. Ez ma hátrányt, holnap előnyt jelenthet neki.

11:00
április 13, 2013
Vágólapra másolva!

Button is a közepes Pirelliket választotta

Szóval Vettelen kívül ő döntött így. Egyébként az is előfordulhat, hogy némelyik autón még egy kört sem bírnak ki a gyorsan kopó lágy gumik.

11:02
április 13, 2013
Vágólapra másolva!

Hamiltoné a pole

1:34.484-es idejével majdnem három tizedet vert a második helyezettre, aki Räikkönen lett. Rosberg hibázott, szélesen fordult az utolsó kanyarban, így Alonsóé a harmadik rajtkocka.

11:04
április 13, 2013
Vágólapra másolva!

Vettel hibázott

Be sem fejezte körét, miután szélesre vette az egyik hajtűkanyart. Az ötödik Massa lett, megelőzve Grosjeant és Ricciardót. Button nagyon lassú kört futott, de Vettel és a mért kört szintén nem jegyző Hülkenberg elől rajtolhat.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!