Hamilton nevetett a fordulatos spái időmérő végén
2013. augusztus 24. 13:52
A radarok szerint még az időmérő kezdete előtt elkezdhet esni Spában, jelenleg még nincs csapadék. A maximális hőmérséklet nem fogja meghaladni a 22 fokot.
A háromszoros világbajnok a mai és a tegnapi második szabadedzést is megnyerte, igaz, ma már közelre, egy tizedre került hozzá Fernano Alonso, és Mark Webber sem volt nagyon lemaradva.
Ahogy várható volt, megérkezett a csapadék.
Vettel 10 - 0 Webber
Alonso 7 - 3 Massa
Button 6 - 4 Pérez
Räikkönen 8 - 2 Grosjean
Rosberg 3 - 7 Hamilton
Hülkenberg 10 - 0 Gutierrez
Di Resta 6 - 4 Sutil
Maldonado 4 - 6 Bottas
Vergne 3 - 7 Ricciardo
Pic 7 - 3 Van der Garde
Bianchi 9 - 1 Chilton
Bár a Mercedes az elmúlt 8 időmérőből 7-et megnyert, Spában eddig nem tűnnek gyorsnak. Ross Brawn csapatfőnök elárulta, hogy az első és a hátsó kerekek között nem a legjobb az összhang, és azt is, hogy az autók beállításánál kompromisszumot kötöttek, mivel esős versenyre számítanak.
Talán ezért volt Rosberg csak a 9., és Hamilton csak a 12. a ma reggeli gyakorláson.
Mivel esik az eső, nem akarnak késlekedni a versenyzők a pályára hajtással. Maldonado áll az első helyen a lámpánál, hárman állnak mögötte.
Nem esik erősen, és állítólag 15 perc múlva el is áll majd az eső.
Mindenki az intermediate gumikat választotta a sorban állók közül. A két Williams, két Marussia, és a két Toro Rosso ment ki elsőször, de már többen követik őket. Mozgalmas Q1 lesz.
Már kijött a világbajnok is, száraz időben biztosan várt volna még. Alonso és Hamilton is már a pályán.
A Sauber szerint már enyhül az eső intenzitása, ettől függetlenül mindenki a pályán. Talán nem lesz akkora torlódás, mivel a pálya 7 km hosszú.
A venezuelai nem tudta bevenni a jobbkanyart a hosszú egyenes végén. Gond nélkül visszatért.
Nico Rosberg 2:06.865-ös ideje eddig a legjobb.
A Marussiás mérnökök kérték a versenyzőjüket, hogy kezdje el hűteni az inter gumikat, mivel kezd felszáradni az ideális ív. Hamiltonnak is ezt mondták pár pillanattal később.
Vettel állt az élre 2:06.279-cel, Webber hátránya 366 ezred.
Nem tudják bemelegítni a gumikat, így kieső helyen áll még Adrian Sutil és Paul di Resta. Pedig a Force India kedvenc pályája Spa.
Lewis Hamilton állt az élre 2:04.618-as idővel. Raikkönen 1,3 másodperces hátránnyal követi.
Bár az ideális ív szárad, Vettel szerint még messze vannak attól, hogy száraz pályára való gumit tegyenek fel.
2:03.883-as idővel vezet Rosberg.
A Marussiák és a Caterhamek közepes keverékű gumival jöttek ki, mert nincs mit veszteniük. A versenyzők azonnal jelentették, hogy még túl nedves a pálya ezekhez a gumikhoz. Ha mégis beválik a húzás, a többieknek még lesz ideje reagálni.
Adrian Sutil kikerült a kieső zónából, csapattársa még nem. Bottas egyelőre veri Maldonadót.
A kieső helyről az élre ugrott, de még sok helycsere várható, ahogy szárad a pálya.
Bemelegedtek a slick gumik a kis csapatok autóin a végére, Van der Garde bejött harmadiknak, Bianchi 11., Chilton a 16.
Az utolsó pillanatban a spanyol állt az élre 2:00.190-es idővel. Paul di Resta eközben megpördült a buszmegállóban.
A kiesők: Maldonado, Vergne, Ricciardo, Bottas, Gutierrez, Pic.
A kiscsapat három éves története során először jutott be az időmérő második szakaszába.
Annyira felszáradt a pálya, hogy a DRS használatát is engedélyezték. Mindenki slick gumin van kint, de eltérő keverékeken.
Az ausztrál kemény gumikon futotta 1:50.128-as körét. 57 ezreddel van mögötte Grosjean.
A finn 1:49.323-nál állította meg az órát, mögötte Grosjean, Webber, Alonso, Sutil.
A világbajnok és a két Mercedes is végre a pályán. Hamilton második időt futott, Vettel átvette a vezetést 1:48.833-al.
A spanyol 1:48.309-es idővel Vettelt is maga mögé utasította. Közben Webber jött föl másodiknak.
Hamilton a 4., Rosberg a 16.
Kimi Räikkönen az utolsó pillanatban 1:48.296-tal átvette a vezetést, mögötte a sorrend: Alonso, Rosberg, Webber, Button, Vettel, Grosjean, Di Resta, Massa, Hamilton.
A kiesők:
Hülkenberg, Sutil, Pérez, Van der Garde, Bianchi, Chilton.
A Ferrari, a Red Bull és a Lotus is nagyon erősnek tűnik, meglepetésre a Mercedes nem annyira.
A Q3-ra megérkezhet az újabb enyhe eső, ami összekavarhatja az erőviszonykat.
Az esőtől tartva mindenki egyszerre, közepes gumikon jött ki a bokszból.
Nagy a kapkodás, az élcsapatok bejöttek intermediate gumikért, egyedül Paul di Resta maradt kint a csepegő esőben inter gumin, mivel ő eleve ezekkel ment ki.
Di Resta 2:02.332-es ideje az egyetlen eddig a tabellán. Vajon bejön a taktikai húzás, és pole-t ér majd ez az idő?
A sorrend az utolsó körök előtt: Di Resta, Rosberg, Massa, Hamilton, Button, Webber, Grosjean, Vettel, Raikkönen, Alonso.
Az utolsó pillanatban többször változott a sorrend az élen, de végül Lewis Hamiltoné lett a pole pozíció. a brit inter gumikon futotta 2:01.012-es körét, közel két tizedet verve Vettelre.
A sorrend mögöttük: Webber, Rosberg, Di Resta, Button, Grosjean, Räikkönen, Alonso, Massa.
Ha két perccel rövidebb lett volna az időmérő, akkor Paul di Resta lett volna a pole-ban, akit zseniális taktikával küldtek ki a Q3-ra, eleve inter gumikkal, a még nem annyira nedves pályán. Így is ötödik lett, ami remek eredmény neki és a csapatnak. A Force India egyetlen pole-ját pont itt szerezte Giancarlo Fisichella 2009-ben, az olasz aztán kis híján győzött is.
Önfeledt nevetéssel nyugtázta Lewis Hamilton, hogy megnyerte a Belga Nagydíj időmérőjét, amelyen végig résen kellett lennie a csapatoknak a hol elálló, hol eleredő eső miatt - nem is sikerült mindegyik alakulatnál helyesen reagálni a körülmények változására.
Néhány perccel a Q1 előtt enyhe zápor kezdte áztatni a spái pályát, ezért mindegyik autóra intermediate gumikat raktak fel a szerelők. A versenyzők kisebb-nagyobb kicsúszásokkal megszakítva ismerkedtek a nedves aszfalttal, elsősorban a két hosszú egyenes végi féktávot nézték be többen. Később elállt az eső, de hiába kezdett száradni az ideális ív, csak a Caterhamnél és a Marussiánál kockáztattak azzal, hogy a versenyzőiket slick gumikon küldték ki. Ez a húzás be is jött nekik, Giedo van der Garde, Jules Bianchi és Max Chilton továbbjutott a Q2-be, míg a Toro Rossónál és a Williamsnél átkozhatták, hogy kitartottak az interek mellett, mivel mindkét pilótájuknak a vártnál korábban véget ért az időmérő.
A Q2-ben már mindenki slick gumikkal próbálkozott, és nem is esett ki nagy név ebben a fordulóban, de a Q3 elejére újabb eső érkezett. A tíz versenyzőből kilencnek vissza kellett térnie a bokszba intermediate gumiért, miközben úgy tűnt, hogy Paul di Resta és a Force India egy hatalmas taktikai húzással megszerezheti a pole pozíciót: a skót kapásból az enyhén nedves pályára való abronccsal hajtott pályára, és a még nem túl rossz feltételek közepette 2:02.332-es köridőt futott.
A riválisai sokáig még csak megközelíteni sem tudták az idejét, de végül mégsem di Resta ünnepelhetett, hanem Hamilton, aki az újból száradni kezdő aszfalton az utolsó pillanatban javítani tudott. "Meglepődtem, amikor átszeltem a célvonalat. Az 1-es kanyarban szélesen fordultam, utána pedig azt láttam a kijelzőn, hogy 3 másodperces hátrányban vagyok, ami 4, majd 6 másodpercre nőtt. Nem tudtam, mi folyik, de tovább nyomtam a gázt" - mondta Hamilton a sajtótájékoztatón.
A brit versenyző zsinórban negyedszer indulhat az élről a futamon. A Mercedest irányító Ross Brawn nem fényezte a taktikájukat, egyszerűen úgy érezte, szerencséjük volt azzal, hogy Hamilton mehetett körbe utoljára, amikor a legjobbak lettek a körülmények. "Nem mondanám, hogy lenyűgözően terveztünk. Egyszerűen csak a megfelelő helyen voltunk a megfelelő időben" - jelentette ki a Sky Sportsnak. Azt mondta, a második szektorban elért részidő után kezdtek bizakodni Hamilton pole-jában.
Brawn hozzátette, hogy di Resta megelőzése azért is volt nehéz, mert a skót még használhatta a DRS-t a Q3 elején, a többiek viszont az esőssé nyilvánított pályán később már nem. Di Resta úgy nyilatkozott, hogy ő hozta meg a sokáig ígéretesnek tűnő döntést arról, hogy korán pályára hajtson az interekkel. "Láttam, hogy sokan kinyitják az esernyőjüket" - magyarázta a BBC-nek, "tökösnek" nevezve az elhatározást.
Force Indiáját az utolsó percben Hamiltonon kívül a két Red Bull, valamint Nico Rosberg is megelőzte, a második helyet Sebastian Vettel, a harmadikat Mark Webber szerezte meg.
Vettel többi bajnoki kihívójának nem sikerült jól a kvalifikáció: a Lotusok és a Ferrarik csak a negyedik és az ötödik rajtsorba fértek be, Kimi Räikkönen 8., Fernando Alonso 9. lett. A száraz pályán rendezett Q2-ben még mindketten jól szerepeltek, a finn a leggyorsabb, a spanyol a második leggyorsabb volt, és Hamilton volt az, aki majdnem kiesett.
"Tovább harcolunk" - írta Twitteren Alonso, aki úgy érezte, autójának adott volt a tempója. A futamon a győzelmet veszi célba. "Szerintem képesek lehetünk rá" - jelentette ki. "Itt bármi megtörténhet. Tavaly Vettel a 11. helyről rajtolt, és másodikként ért célba."
Az időmérőről élőben készült, részletes összefoglalónkat az eredménytáblázat alatt olvashatják.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!