Bát a tapadás továbbra sem volt kielégítő, a Mexikói Nagydíj utolsó edzésén a péntekihez képest kevesebbet csúszkáltak a versenyzők. A csapatok az edzés túlnyomó részében a közepes gumikkal gyakoroltak, a lágy keveréket felrakva pedig érdekes minta volt megfigyelhető:
a pilóták jellemzően nem az első, hanem a második, néhányan a harmadik próbálkozásra futották meg a legjobb idejüket.
Összességében Nico Rosberg volt a leggyorsabb, majdnem 1:21 alá szorítva a köridőt, de Lewis Hamilton csupán 14 ezred lemaradással követte, és Daniel Ricciardo hátránya is alig rúgott többre 1, Sebastian Vettelé 2 tizednél. Érdekes lesz figyelni, hogy vajon a magyar idő szerint 20 órakor kezdődő időmérőn is ugyanez lesz-e a tendencia a gumikkal.
Az első 13 versenyzőt 1,1 másodperc fedte le, vagyis nem voltak nagy szakadékok a csapatok között. Két pilóta, Kimi Räikkönen és Jenson Button számára ugyanakkor a tervezettnél hamarabb véget ért az edzés. A finn autójában a kipufogóban elhelyezett lambda-szonda hibásodott meg, ezért le kellett parkolnia a füstöt eregető Ferrarit, míg Jenson Button McLarenjében az egyik hibrid rendszer romlott el. Ketten együtt csupán 8 kört tettek meg.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Üdvözlünk mindenkit, aki velünk tart a Mexikói Nagydíj szombati, egyórás edzéséről készített tudósításunkban! A 2250 méter magasan fekvő pálya 1992 után tért vissza a versenynaptárba. A hétvége eddig érdekesen alakul, ugyanis...
De nem a piszoktól: a vadonatúj tükörsima felületen nehéz felmelegíteni a gumikat, a szivárgó bitumen tovább nehezíti a versenyzők dolgot, ráadásul a ritka levegő miatt az aerodinamikai tapadás még maximális szárnyállás mellett is kisebb, mint Monzában, ahol különlegesen alacsony leszorítóerőt használnak a csapatok. A döntő tényező ma és holnap az lesz, hogy kit tudja ezt a legjobban meglovagolni. Elemzésünk a pénteki edzésnapról itt olvasható.
A Nap ki-kikukucskál a felhők mögül, de szombaton és vasárnap is van esély az esőre, különösen holnap. Pénteken az edzésnap eleje és vége is vizes pályán zajlott, ez a tréning ugyanakkor száraznak ígérkezik.
Button szerint hangosabb és kicsit erősebb lett az új motor, amiből Alonso után ő is megkapta a negyedik változatot. Elégedett a fejlődéssel, de még többet vár. "Még mindig nagy a lemaradásunk, az egyenesekben 16 km/ó a leggyorsabb autókhoz képest" - állapította meg. Rá 50, Alonsóra 10 rajthelyes büntetés vár Mexikóban az új egységek miatt.
Az előbb az egyik garázsnál passzolgattak kicsit, szerencsére semmit sem rúgtak le. A versenyzők most már az edzésre készülnek, amely 2 perc múlva kezdődik.
John Booth csapatfőnök és Graeme Lowdon sportigazgató a szezon végén távozik, mert nem elégedettek az új tulajdonos jövőképével, és kiderült, hogy a korábbi Renault-s és mercedeses szakember, Bob Bell is elhagyja a fedélzetet, számolt be a Motorsport.com.
20 fokos levegő- és 33 fokos aszfalthőmérséklet mellett veszi kezdetét, az első autók már kijöttek a pályára a közepes keménységű gumikon. Rosberg ellenben még a sisakját sem vette fel.
Tegnap sokat evett belőle - tudtuk meg a Saubertől Twitteren. A svéd futotta meg az első mért kört, de a baleset miatt a második edzést kihagyó Verstappen már gyorsabb nála.
1:25.410-et futott a közepes gumikon, miközben Nasr révén feljegyeztük az első kicsúszást, a 4-es kanyarnál. Alonso, Verstappen, Nasr, Sainz, Ericsson és Button követi Massát a tabellán.
Az árnyékos részek miatt nem száríthatta fel teljesen a napsütés, figyelmeztették Ricciardót. Közben Pérez az S-kanyarok egyikében lecsúszott a bukótérbe.
Mondja Pérez - meg vélhetően sokan mások is. "Nagyon csúszós a pálya" - tette hozzá. Massa 1:23.803-ra javított, a két Force India jött fel mögé a tabellán.
A 11-es kanyarnál a hupli kikerülésére szólítja fel a McLaren. Nem árt az óvatosság, emlékezzünk, a Williamsnél múlt hétvégén egy durva bukkanó mindkét autóban kárt okozott a lengéscsillapítókban.
33-ról 30 fokra hűlt alig negyedóra alatt. Buttonnak közben problémája akadt az energia-visszatáplálással, ezért betér a bokszba.
1:23.506 az ideje, de nem sokkal marad le tőle Kvjat és Pérez. Massa visszacsúszott 4.-nek, mögé a Ferrarik jöttek fel. A Lotusoknak, Hamiltonnak, Ricciardónak és Bottasnak nincs még mért köre.
"Elfogyott az erő, kis füstöt is láttam" - jelentette rádión. A finn leparkolta az autót, rossz hír a Ferrarinak.
Percek óta nem láttunk, legalábbis a közvetítésben nem mutattak egyet sem. Kvjat áll most az élen 1:22.955-tel, Rosberg 1:23.322-vel követi. Hülkenberg, Pérez, Vettel, Massa, Bottas, Räikkönen, Sainz, Alonso jön utánuk, közülük azonban csak Bottas tartózkodik a pályán.
239 ezred hátránnyal ugrik fel Kvjat mögé. Most csak öten köröznek.
A kipufogóba szerelt, oxigénmennyiség mérésre használt eszköz meghibásodása miatt kellett félreállnia Räikkönennek 4 kör után, tudta meg a Sky Sports. Az eszköz részben az üzemanyag/levegő arány szabályzásáért felel.
1:22.502 az új etalon, és Massa is beférkőzött Kvjat elé. Rosberg 5., Hamilton 8., Vettel 9. egyébként.
A forgalom folyamatosan bezavar neki, ennek ellenére feljött a 2. helyre. Többen felrakták már a lágy gumikeveréket, ezért tovább változik a tabella az élbolyban...
1:21.871-et ért el, de alig 1 tizedet javított velük tegnaphoz képest. Verstappen 1:22.329-vel jött fel másodiknak, szintén a sárga abroncsokon. Kvjat megpördült a 6-os számú lassú jobbosnál.
Rosberg és Hamilton marad a közepes keveréken. Button az ERS-hiba miatt rovábbra sem dugta ki az orrát a garázsból az edzés eleje óta.
1:21.840-nek megelőzi Vettelt, pedig még mindig a keményebb Pirellik vannak Mercedesén. Lehet, hogy ez a keverék lesz a nyerő választás a futamra.
A brazil a 4-es kanyarnál fékezett hatalmasat, és a fűre csúszott. Kvjat és Sainz a célegyenes végi kanyarnál látogatta meg a bukóteret.
Egy legény van talpon a vidéken. A többiek bizonyára a lágy gumis sprintre készülnek, leszámítva Buttont, aki a műszaki probléma miatt már nem fog vezetni délelőtt. Meg persze Räikkönen sem látjuk a hátralévő időben.
Pénteken sikerült nekik, most nem. Ricciardo bő 1 tizeddel volt lassabb a németnél, Kvjat további 72 ezreddel követi a 4. pozícióban.
1:21.205, de Hamiltonnak még hátravan a lágy gumis sprintje. Vettel, Ricciardo, Hülkenberg, Verstappen, Kvjat, Bottas, Pérez, Sainz a további sorrend.
Sikerül még egy jó kört kicsiholnia a lágy gumikból, 325 ezred hátránnyal 2. Ricciardo nem tudott javítani második nekifutásra.
Sokan tudnak javítani a lágy gumin a másodjára futott gyors körön: Rosberg 1:21.083-ra gyorsult, Vettel bevágott Kvjat elé. Az időmérőn ez érdekes lehet.
A célegyenes végi féktávot elrontotta, a bukótérben fordult el. Még 3 perc van hátra.
A brit 14, az ausztrál 118 ezredre közelítette meg Rosberget. Pérez búcsúzóul integet az autóból a közönségnek, mielőtt visszatér a bokszba.
Köszönjük a figyelmet! Az időmérő 20 órakor kezdődik magyar idő szerint, az utolsó edzésen Rosberg végzett az élen Hamilton, Ricciardo és Vettel előtt.