Ricciardo Vettelt megelőzve kezdett az élen a Hungaroringen
2018. július 27. 10:51
A lágy gumis Red Bullok és az ultralágyakkal kezdő Ferrarik csatáját hozta a 2018-as Magyar Nagydíj első szabadedzése. A 11 órakor kezdődő tréningen 40 fokosra hevült az aszfalt és az emelkedés később is tartott, a leintéskor már 50-et mutatott a kijelző. Ez a szokás szerint gyenge tapadású Hungaroringen alaposan megnehezítette a pilóták feladatát.
Az élmezőny viszonylag komótosan kezdett, miután a Saubernél vendégeskedő Antonio Giovinazzi megnyitotta a tréninget, de hamar kiderült, hogy a Ferrarik egyelőre az ultralágy gumit preferálják, és ezt meg is tehették, hiszen alaposan bevásároltak a lila jelzésű abroncsokból a hétvégére. A vörös autók elsősorban ezt a gumitípust próbálgatták az első tréning során.
Ennek is köszönhető, hogy Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel a pénteki formájuknál jobban kezdett az eredmények terén, a köridők azonban egyáltalán nem reprezentatívak, hiszen Daniel Ricciardo, a Red Bull pilótája lágy abroncsokkal is gyorsabb tudott lenni Sebastian Vettelnél, elsősorban a középső szektorban mutatott remek tempójának köszönhetően.
Ricciardo a Monacói Nagydíj után a Hungaroringen is az élen kezdte az edzéseket, akkor meg is nyerte a versenyt,
és Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sportsnak azt nyilatkozta, egyelőre jól fest a helyzetük a mogyoródi pályán is. Gyorsnak bizonyult a 3. helyezett Max Verstappen is, ő azonban egyszer megpördült, és úgy tűnt, csapattársáénál kiforratlanabbak a beállításai.
Megcsúszásból akadt bőven, Lewis Hamilton is többször szórakoztatta a közönséget látványos manőverekkel, ez azonban időveszteséget okozott számára. Hamilton a forgalomra és a gumikra is panaszkodott, a bokszutca végét pedig túlságosan porosnak tartotta a rajtgyakorlatok elvégzéséhez.
Rajtgyakorlatból a Ferrarinál is kijutott,
Vettel többször is áthajtott a bokszutcán, hogy elrugaszkodjon annak végén, miközben Räikkönen használt lágy gumikra váltott, és magasabb üzemanyagszinttel folytatta a munkát. Ahogy a többieknek, úgy nekik is meggyűlt a bajuk a forgalommal, ami a pálya rövidsége és jellege miatt a továbbiakban is fontos szempont marad.
Az első 90 perc során igazán rendkívüli esemény csak Nico Hülkenberg lerobbanása volt. A Renault versenyzője a sikán mellett állt félre elektromos hiba miatt, a szerelők áramütéstől tartva védőfelszerelésben nyúltak csak hozzá az autójához. Hülkenbergé mellett Marcus Ericsson autóját kellett javítani, miután egy megpördülés során megsérült a padlólemeze.
Az aszfaltozott bukótér több pilótának is segített,
a 12-es kanyarban sokan kiszélesítették a pályát, de akadtak megcsúszások az „Alesi-kanyarban”, a 4-esben és a célegyenes felé vezető visszafordítóban is, valamint természetesen előfordultak komoly elfékezések a célegyenes végén, elsősorban Giovinazzi, Hamilton, Valtteri Bottas és Romain Grosjean révén.
A Magyar Nagydíj F1-es vonatkozású programja 15:00-tól folytatódik a Hungaroringen a második szabadedzéssel, amit természetesen percről percre közvetítünk a helyszínről.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.07.19. - 13:30Hungarian Grand Prix - 1st Practice |
2024.07.19. - 17:00Hungarian Grand Prix - 2nd Practice |
2024.07.20. - 12:30Hungarian Grand Prix - Last Practice |
2024.07.20. - 16:00Hungarian Grand Prix - Qualification |
2024.07.21. - 15:00Hungarian Grand Prix - Race |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a szezon legkedvesebb versenyhétvégéje, a Magyar Nagydíj alkalmából, a Hungaroringről! Nemsokára indul az első szabadedzés!
15 ezer fős közönség fogadta a mezőnyt a csütörtöki bokszlátogatáson, erről és a további eseményekről a galériánkban láthat sok-sok képet.
---- separator ----gallery-content-type:05e3d237-5fb9-4ccb-83ba-b084cf454b24---- separator ----A Mercedes-Benz rendezvényén a Fashion Street létrehozásának 10. évfordulóját ünnepelték látványos díszletek között.
---- separator ----gallery-content-type:ff2c7e1a-8589-4934-9fa4-bee8e5d7d3b3---- separator ----A pilóták általában nem szeretik a szponzori rendezvényeket, főleg, amikor olyan szoros a versenynaptár menetrendje, mint manapság. Mégis, akadnak olyan alkalmak, amiken szívesen részt vesznek, ilyen volt Max Verstappen számára a balatoni vitorlázás. Erről és más témákról is kérdeztük a Hungaroringen.
Az előző futamokon többször láthattuk, hogy az élmezőny visszaeső tagjai szinte ellenállás nélkül átgázolnak a lassabb csapatok versenyzőin. Csütörtökön arról érdeklődtünk, hogy változhat-e a helyzet, de Ocon, Sainz és Bottas nem sok jót ígért.
Az F1 mezőnye azonban még nem pihenhet, főleg a 40 fokos aszfalt hőmérséklet és a 27 fokos levegő fogja megterhelni a pilótákat a kanyargós Hungaroringen.
Antonio Giovinazzi, a Ferrari üdvöskéje a múlt hétvége után ismét autóba ül a Saubernél, ezúttal Charles Leclerc helyén vezethet. Leclerc egyébként látványosan pacsizott a Ferrari szerelőivel, vajon jövőre már az egyenruhájuk is egyforma lesz?
Aerodinamikai mérőkeretet szereltek Nico Hülkenberg autójára. Az installációs körre valószínűleg adatösszehasonlításhoz gyűjtenek majd információt.
Giovinazzi és Ericsson az első két pilóta a pályán, de Vettel is követte őket. Hamiltont még csak most kötik be a Mercedesbe.
Miközben Vettel befejezte az installációs körét ultralágy guikkal, előkerült egy kép a Haasról is, ami szintén megemlékezik Sergio Marchionne munkásságáról.
A teszteléseken így szokás csúfolni a látványos aerodinamikai mérőkereteket, amiket Hülkenberg megutaztatott a Hungaroringen is.
Alaposan bekenték az autójukat flow-viz festékkel, továbbra is próbálják megérteni, hogy mi az idei autójuk gondja a légáramlatok terén. Erről egyelőre nem tudunk fotót mutatni, de egy pályabejáró videót megosztottak velünk.
1:19.556 alatt ért körbe a Red Bull-lal, közepes keverékű gumikon, de Verstappen gyorsan kontrázott és 1:19.280-nal átvette a vezetést, szintén közepes keverékű gumikkal. Közben Räikkönen is pályára lépett, Vettelhez hasonlóan ultralágyakkal.
A finn pilóta az ultralágy gumiknak is köszönhetően rögtön gyorsabb volt a Red Bulloknál, de a középső szektorban nem futott abszolút legjobb részidőt. Az előnye így is majdnem fél másodperc és 1:18.762-re javította az eredményt.
Hova lett a rajtrács eleje? - kérdezi az F1 Twitter-csatornája.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sports műsorában azt mondta, új üzemanyagot használnak a hétvégén. Ez abból a szempontból érdekes, hogy bár ők is (átcímkézett) Renault erőforrással mennek, nem a BP üzem- és kenőanyagait használják, hanem az ExxonMobil termékeit.
Verstappen felzárkózott Räikkönen mögé, Alonso egyelőre egy ismerkedő körrel a 4. helyezett a sorban, de most jön Gasly is, így ismét bővülhet azok sora, akik ma már mért kört futottak.
Grosjean kivételével új erőforrásokat szereltek a Haas és a Sauber autóiba (belső égésű motort ő is kapott), ezek a BBC szerint még a gyári istálló által használt változatnál is újabbak. Egyre nehezebb elmenni a Ferrari fejlesztési ütemtervén.
Azzal viccelődnek, hogy új koncepciót dolgoztak ki az autó külső megjelenítésére. Önöknek hogy tetszik?
A kigyorsításkor gyakran előfordul, hogy a pilóták megjárják a füvet, ezúttal Pierre Gasly volt az első, aki így járt ezzel. Lewis Hamilton alatt az "Alesi-kanyarban" indult meg a Mercedes, de ő nem csúszott ki a pályáról.
A finn pilóta 1:18.470-re javította a mai legjobb köridőt az első harmad vége felé közeledve, de jön Hamilton is.
Több kanyarban is elindul az Ezüstnyíl hátulja, nagyon veszélyes helyzetbe eddig nem került, de mindenképpen időt veszít a látványos megcsúszásokkal.
Ha már a látványnál tartunk, Antonio Giovinazzi óriási elfékezést hozott össze a célegyenes végén.
A német pilóta az 1-es szektorban abszolút leggyorsabb volt és a kör végére is maradt előnye, így ultralágy gumikkal 1:18:2.10-re gyorsult. A hétvégén ismét új sisakfestést vet be.
Gasly és Grosjean is arra panaszkodott, hogy gyenge a tapadás, főleg az autó hátsó kerekei esetében. Ez a Hungaroringen nem meglepő, bár manapság már gyakrabban használják a pályát, még mindig nem annyit, mint más, mozgalmasabb helyszínt.
A holland pilóta az 1-es kanyarban pördült meg, Ericsson az utolsóban csúszott ki látványosan, de mindketten vissza tudtak jönni az aszfaltozott bukótérből.
A Ferrarinál és a Renault-nál közben kerékcsere-gyakorlat volt.
A Mercede pilótája is rendesen elfékezte magát, alighanem ez a szett lágy gumija mára befejezte a pályafutását. Vettel közben 1:17.997-tel áttörte az 1:18-as határt. A pálya már 45 fokos hőmérsékletű.
A brit pilóta visszatért a bokszba és alaposan szétkapták a Mercedesét, az első futóművön dolgoznak a szerelők.
Tavaly szinte minden csapatnál szériatartozék volt a T-szárny, az idei szezonra viszont lényegében betiltották, csak jóval lejjebb, a hátsó szárny alatt lehet elhelyezni egy kisebb elemet. A Williams erre a versenyre visszahozta a kigyorsítások javítása érdekében.
Íme az állás néhány perccel a félidő után, ez elsősorban a gumik felhasználása terén érdekes.
Megcsúszott már a célegyenesbe vezető, az Alesi és a 4-es kanyarban is, de eddig a gumik leírásával megúszta. A tapadásra, Räikkönen a forgalomra panaszkodik.
Ultralágy gumikkal volt kint, az 5-ös kanyarból kifelé lelassult, majd a sikán előtti megnyitás felé félreállt. A sportbírók most tolják ki a pályáról, valószínűleg dupla sárga zászlóval megússzuk.
Elektromos hibának tűnik, kialudtak a fények a kormányon is.
A finn pilóta ultralágyakkal 1:17.948-at ért el, ezzel 0,049 másodpercet vert Vettelre, de a német pilóta is rákapcsolt és két abszolút leggyorsabb szektoridővel folytatta és már 0,4 másodperces előnyben volt, amikor két autó is feltartotta, de így is megőrzött 0,2 másodpercet az előnyéből és 1:17.692-re módosította a legjobb köridőt.
Hamilton egyelőre a 3. helyezett 1:18.036-tal, lágy gumikon. Bottas a 4. helyezett, miután ugyanúgy elfékezte magát az 1-es kanyarban, mint korábban Hamilton.
A holland pilóta lágy gumikkal is csak 0,009 másodpercre van Vettel legjobb ultralágyas körétől. Hamilton közben a forgalomra panaszkodott, majd az eddigi leglátványosabb megcsúszást hozta össze a sikánban. A gumik miatt morgott a rádión.
Elkezdtek élni a Red Bullok, lágy gumikkal is tartják a lépést az ultralágy gumis Ferrarikkal. Ricciardo a középső szektorban abszolút leggyorsabb volt. 1:17.613-mal vezet.
Közepes keverékű gumikkal van kint, mérnöke mondta neki, hogy Vettel után szép nagy rés van. Alonso azzal felelt, hogy "Mamma Mia!", jéghidegek az abroncsai, így szerinte lehetetlen mért kört futni.
Egyelőre a bokszutca végén teheti ezt meg. Bő negyedóra maradt az első szabadedzésből.
Egészen pontosan 48, de így is jelentős az emelkedés az edzés kezdete óta. Mi lesz itt (késő) délután?!
A Sky Sports értesülése szerint a legutóbbi megpördülése során Marcus Ericsson ártott a padlólemeznek, valószínűleg a 4-es kanyar kerékvetőjén való átcsúszás során. Több pilóta is hibázik, Vandoorne és Stroll is megjárta az aszfaltozott bukótereket az elmúlt percek során.
Kicsúszott a 3-as szektorban, a 12-es kanyarban és pont úgy jött vissza, hogy útban volt Räikkönennek, de megúszták a szoros helyzetet. Vettel is kint volt, de rögtön visszatért a bokszutcába, valószínűleg rajtgyakorlatokat írtak elő neki.
Visszaért Hülkenberg autója a bokszba és a Sky Sports szerint minden szerelő védőfelszerelést visel az áramütések elkerülése érdekében. Óvintézkedéseket is bevezettek arra az esetre, ha az autó veszélyesnek bizonyulna.
Korábban 1:17.6-os tempóra is képes volt az élmezőny, most viszont inkább az 1:20-as körök a jellemzők, ez arra utal, hogy magasabb üzemanyagszinttel futnak az autók.
Mérnöke a levezető körön azt kérte a finn pilótától, hogy hűtse az autóját, amennyire csak lehet, mert fékhibára gyanakodnak. Simán visszaért a bokszba.
Az utolsó kanyarban besokallt, elindult az autója hátulja és centikre állt meg a faltól, de a szerelői fellélegezhetnek, a Toro Rosso egyben maradt.
Az idén eddig csak kétszer nyert az a versenyző, aki az első szabadedzést az élen zárta, Ricciardo volt az egyik a Monacói Nagydíjon. Néhány óra múlva meglátjuk, hogyan alakul a folytatás a mezőnynek, addig is egyelőre köszönjük a figyelmet, de nemsokára jövünk összefoglalóval és további hírekkel!