HOCKENHEIM, GERMANY - JULY 26: Sebastian Vettel of Germany driving the (5) Scuderia Ferrari SF90 on track during practice for the F1 Grand Prix of Germany at Hockenheimring on July 26, 2019 in Hockenheim, Germany. (Photo by Dan Mullan/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Jól indult a Német Nagydíj versenyhétvégéje a Ferrarinak, a hazai közönség előtt vezető Sebastian Vettel zárta az élen az első szabadedzést Charles Leclerc előtt, mögöttük Lewis Hamilton és Max Verstappen végzett. Az egész tréningen a tűzzel játszó Valtteri Bottas meglátogatta a kavicságyat is.
Ahogyan azt várni lehetett, rekkenő hőség fogadta az F1-es mezőnyt Hockenheimben, már a délelőtt 11 órakor kezdődő első szabadedzés elején is 32 fokot mutatott a hőmérő higanyszála. Nem is nagyon akaródzott senkinek sem azonnal belecsapni a lecsóba, bár Carlos Sainz és Pierre Gasly hamar megörvendeztetett minket egy-egy mért körrel, ezután mindenki csak installációs köröket, vagy még azt sem tett meg. Tíz perce ment már a gyakorlás, amikor a két Williams és a két Haas úgy döntött, hogy elkezdi az érdemi munkát, Kevin Magnussen alatt azonban a 12-es kanyarhoz érve egyszerűen lekapcsolta magát az autó, piros zászlóval félbe kellett szakítani a körözést, amíg a Haast vissza nem vontatták a bokszutcába. Mint kiderült, csak szenzorhibáról volt szó, a dán hamarosan folytathatta a munkát.
Galéria: A Mercedes hagyományos, Vettel patrióta színekkel megy a Német GP-n
1/57
HOCKENHEIM, GERMANY - JULY 26: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W10 on track during practice for the F1 Grand Prix of Germany at Hockenheimring on July 26, 2019 in Hockenheim, Germany. (Photo by Lars Baron/Getty Images)
Ezután már a Mercedesek, Ferrarik és Red Bullok is nekikezdtek, a két Ezüstnyíl diktálta a tempót lágy gumin, Bottas egyből komfortosabbnak tűnt a W10-esben Hamiltonnál, akinek jó néhány körbe telt, hogy ledolgozza kezdetben 7 tizedes hátrányát csapattársához képest, megelőzni azonban nem tudta a finnt. A Ferrarik közül Leclerc volt gyorsabb, egy időre el is választotta Bottast és Hamilton, mígnem utóbbi megelőzte.
Az edzés második felében aztán eltérő stratégiával kezdett körözni a két élcsapat, a Mercedesekre feltették a közepes keveréket, a Ferrari azonban maradt a lágy Pirelliknél.
Elsőre csak Hamilton tudott javítani az idején az Ezüstnyilak közül, de neki, valamint Bottasnak is volt egy meleg pillanata az utolsó kanyarból kijövet, a finn kis híján eldobta a vasat, még a kavicságyat is megcsípte.
Valamivel később volt még egy hibája, a stadionrész bejáratán található gyors jobbosban futott szélesre, mindez azonban eltörpül az edzés végi rontásához képest, amelynek köszönhetően végigszánkázott a 11-es kanyar bukóterén, pont ott, ahol Vettel tavaly kiesett. Bottas nem ment neki a falnak, ki tudott kecmeregni a kavicságyból.
Bottas addig feszegette a határokat, amíg ki nem csúszott
Na de vissza a tréning közepéhez, Hamilton a szélesre futás ellenére 1:14.315-tel átvette a vezetést, de nem tarthatta meg sokáig azt, jött ugyanis Leclerc friss lágy gumin, és 1:14.268-cal letaszította onnan.
Mindez azonban nem volt elég ahhoz, hogy az első helyen maradjon a monacói, Vettel szenzációs utolsó szektort autózva ugyanis még nála is gyorsabb volt, 1:14.013-as körét már nem is tudta megdönteni senki.
Biztatóan indult tehát a Ferrarinak a Német Nagydíj hétvégéje, nem szabad azonban elfelejteni, hogy a legjobb köreiket lágy gumin érték el, míg Hamilton közepesen sem volt messze tőlük.
Galéria: A Mercedes hagyományos, Vettel patrióta színekkel megy a Német GP-n
1/57
HOCKENHEIM, GERMANY - JULY 26: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W10 on track during practice for the F1 Grand Prix of Germany at Hockenheimring on July 26, 2019 in Hockenheim, Germany. (Photo by Lars Baron/Getty Images)
Ami a hátsó régiókat illeti, Hamilton mögött Bottast szendvicsbe fogta a szintén lágy gumikat használó Red Bull, Max Verstappen lett a negyedik, Pierre Gasly az ötödik. Az első tízbe még Carlos Sainz, a továbbra is melbourne-i specifikációjú autóval köröző Romain Grosjean, a B-autóját bevető Force Indiánál vezető Lance Stroll, valamint Daniel Ricciardo fért be. A két Alfa Romeo nem villogott, Kimi Räikkönen és Antonio Giovinazzi csak a 17. és a 18. helyen zárt, mindössze a Williams továbbfejlesztett autóját próbálgató Robert Kubicát, valamint egyelőre a régi modellel köröző George Russellt tudták megelőzni.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
Aktuális futam
2024.08.23. - 12:30Dutch Grand Prix - 1st Practice
2024.08.23. - 16:00Dutch Grand Prix - 2nd Practice
2024.08.24. - 11:30Dutch Grand Prix - Last Practice
2024.08.24. - 15:00Dutch Grand Prix - Qualification
2024.08.25. - 15:00Dutch Grand Prix - Race
Versenynaptár (2024)
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix
12:50
július 26, 2019
Vágólapra másolva!
Beindul az élet Hockenheimben!
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Német Nagydíj első szabadedzésének élő közvetítésében! Meleg nap vár ránk, a helyszínen ugyanis már most, délelőtt 11 órakor bőven 30 fok fölötti a levegő hőmérséklete. Amíg nem gurulnak ki az autók a pályára, elolvashatják szokásos futamelőzetesünket!
A Mercedes ünneplésébe belecsaphat a villámhttp://www.gphirek.hu/f1/20190722-f1-nemet-nagydij-elozetes.html
12:52
július 26, 2019
Vágólapra másolva!
Egyedi festéssel a Mercedes
200. Forma-1-es nagydíját, valamint az autósport történetének 125 éves évfordulóját ünneplik a Mercedesnél ezzel a különleges dizájnnal ezen a hétvégén.
Ahogyan az lenni szokott, a csapatok kísérletezésre használják majd az első szabadedzést, az Alfa Romeo és a Renault például kamerát helyezett el az autója orrán, hogy hajlékonysági tesztet végezzen az első szárnyon.
Test de flexión en ala delantera en Renault y Alfa Romeo con cámaras, sensores y registros.
Front wing Flexion test for Renault and Alfa Romeo with cameras, sensors and marks. pic.twitter.com/WSgG5nknRx
Pontosabban a sisakfestése egyedi a négyszeres világbajnoknak, a korábban az F1-ben is versenyző Bernd Schnedier, minden idők legsikeresebb DTM-pilótája előtt tiszteleg az alábbi dizájnnal. Schneider a Mercedes vendége ezen a hétvégén.
Bernd Schneider, the most successful DTM driver with five titles and 43 victories, is a guest of Mercedes this weekend to celebrate “125 Years of Motorsport”.
Carlos Sainz 1:17.9-cel vezet jelenleg kemény gumin, mögötte Gasly áll 1:21.2-vel közepesen. Tavaly Ricciardo zárta az élen az első tréninget 1:13.5-tel.
13:07
július 26, 2019
Vágólapra másolva!
Gasly panaszkodik
A fékekkel nincs megelégedve a francia, mert amikor rálép a pedálra, erős vibráció tapasztal a kormányon. Nem csoda, hogy vissza is tért a bokszba, jelenleg senki nincs a pályán.
13:09
július 26, 2019
Vágólapra másolva!
Hamilton is megjött
A Mercedes világbajnoka 8 perccel az edzés kezdete után sétált be a garázsba, eközben a Ferrarinál Leclerc autóján dolgoznak, bakokon van az SF90, de a monacói nem szállt ki belőle.
13:13
július 26, 2019
Vágólapra másolva!
Csak a Mercedes nem volt még kint
Mindenki más megtett már legalább egy installációs kört, Norris például már négynél tart, mért kört azonban még nem futott. Senki sincs a pályán jelenleg.
13:16
július 26, 2019
Vágólapra másolva!
Hülkenberg is új sisakot villantott
A Renault német pilótája egyszerűen csak eddigi dizájnját turbózta fel egy kicsit a hazai futamára.
A két Williams és a két Haas hajtott ki a pályára, Magnussen azonban nem jutott messzire, a stadionrészbe érve valamilyen okból egyszerűen megállt az autója. A dán azt mondta a rádióban, hogy valamilyen figyelmeztetés jelent meg a kormányon, majd a kocsi egyszerűen lekapcsolt. A Haas a pálya közepén parkol, Magnussen már ki is szállt belőle.
Egy Porsche terepjáró után kötötték az autót, amely most egyszerűen visszahúzza a pályán haladva a bokszutcába. Günther Steiner csapatfőnök szerint szenzorproblémáról lehet szó, de még nem biztos, akár a motorral is történhetett valami.
Ismét Verstappen vezette fel a sort, jó néhányan kihajtottak egyszerre, többek között a két Mercedes. Talán végre láthatunk néhány mért időt és a csapatok elkezdik az érdemi munkát.
13:30
július 26, 2019
Vágólapra másolva!
Verstappen az élen
A holland egyből átvette a vezetést közepes gumin, 1:16.1-es időt ment.
13:31
július 26, 2019
Vágólapra másolva!
A Mercedesek lenyomták Verstappent
A két W10-es a piros oldalfalú lágy gumin jött ki, Bottas volt a gyorsabb elsőre, 1:14.828-cal ő vezet jelenleg, Hamilton 7 tizdere lemaradva tőle a második. A Haasnál nem volt komoly a gond, Magnussen ismét a pályán.
13:32
július 26, 2019
Vágólapra másolva!
Verstappen javított
1:15.557-tel letaszította a második helyről Hamiltont, közben Leclerc 1:15.7-tel a negyedik helyre jött be a Mercedesekhez hasonlóan a lágy keveréket használva.
13:35
július 26, 2019
Vágólapra másolva!
Vettel egyelőre lassabb Leclerc-nél
Hamilton kicsit meglovagolta az egyes kanyar kijáratán a kerékvetőt, mialatt a Ferrari világbajnoka 1:16.172-es körrel nyitott lágy gumin, amivel egyelőre az ötödik, 4 tizeddel elmaradva csapattársa idejétől.
13:36
július 26, 2019
Vágólapra másolva!
Bottas javít
Nem sokat, mindössze 2 századot, lila első szektor után ugyanis a második és harmadik szektorban nem javított, 1:14.805-tel vezet jelenleg.
13:37
július 26, 2019
Vágólapra másolva!
Hamilton nem elégedett
Úgy érzi, hogy koszos a pálya, az autót furcsa vezetni, mintha nem működnének a gumik. Ennek ellenére 1:15.201-re javított az ötszörös világbajnok, de még így is 4 tizeddel van Bottas mögött.
13:39
július 26, 2019
Vágólapra másolva!
Leclerc elválasztotta a Mercedeseket
1:15.121-es kört autózva 316 ezreddel elmaradt ugyan Bottastól a Ferrari monacói pilótája, Hamiltont így is megelőzte. Vettel 1:15.561-gyel az ötödik, előtte Verstappen tanyázik 1:15.510-zel.
13:40
július 26, 2019
Vágólapra másolva!
Hibázgatnak a versenyzők
Bottas az utolsó előtti kanyarban szaladt ki a bukótérbe, majd Romain Grosjean fékezte el a kettes kanyart.
13:41
július 26, 2019
Vágólapra másolva!
Hamilton továbbra sem tudja lenyomni Bottast
Lila első szektort autózott a brit, javított is 1:15.143-ra, amivel két századra feljött Leclerc-re, Bottasnál azonban 338 ezreddel továbbra is lassabb.
13:43
július 26, 2019
Vágólapra másolva!
Régi ismerős a paddockban
A korábban a Toyotánál, a Williamsnél és a Jordannél versenyző Ralf Schumacher is ott van Hockenheimben, a Toro Rosso garázsából figyeli az eseményeket a 2001-es Német Nagydíj győztese.
Egy korábbi eseményt játszottak vissza, Vettel azóta ugyanis bement a bokszba, mindenesetre Hamilton a kettes kanyarban nem figyelt riválisára, akinek le kellett térni az ideális ívről, hogy elmenjen a poroszkáló Mercedes mellett. Vettel értetlenségében át is integetett az ötszörös világbajnoknak.
13:47
július 26, 2019
Vágólapra másolva!
Hamilton feljött Bottas nyakára
Addig próbálkozott a Mercedes világbajnoka, mígnem sikerült 48 ezredre megközelítenie az élen álló csapattársát, 1:14.853 az új ideje, aminek megfutása után bejött a bokszba.
13:49
július 26, 2019
Vágólapra másolva!
Gasly egyelőre nagyon hátul
Silverstone-ban idei legjobb teljesítményét tette le az asztalra Verstappen csapattársa, Hockenheimben egyelőre azonban nem villog, csak a 14. helyet foglalja el, 1:16.949-es ideje 1,8 másodperccel lassabb a holland leggyorsabb körénél. Kissé elcsendesedett most a pálya, az első tíz sorrendje: Bottas, Hamilton, Leclerc, Verstappen, Vettel, Pérez, Kvjat, Hülkenberg, Stroll, Ricciardo.
13:53
július 26, 2019
Vágólapra másolva!
Jelenleg csak a Williams köröz
Abból is csak egy, a 18. helyen tanyázó Russell szorgoskodik és annak ellenére előzi 5 tizeddel Kubicát, hogy a lengyel az új fejlesztésű autóval megy, Russell csak szombatra kapja azt meg.
13:56
július 26, 2019
Vágólapra másolva!
A Mercedes megnézi a sárga Pirellit is
Közepes keveréken hajtott ki a pályára az élen álló Mercedes-kettős, rajtuk kívül pedig mások is elkezdtek kiszállingózni a bokszból, a két Renault, a két McLaren, Grosjean és Russell is kint.
13:59
július 26, 2019
Vágólapra másolva!
Bottas majdnem eldobta az autót
Lassabban kezdett a leggyorsabb körénél, a második szektorban viszont már 3 tizeddel gyorsabb volt, az utolsó kanyarból azonban olyan szélesen jött ki, hogy a kavicságyat is elcsípte, nagyot kellett korrigálnia, hogy ne veszítse el az uralmat a kocsi fölött, nem javított. Ennek könnyen baleset lehetett volna a vége.
Elképesztő, ő is megcsípte a kavicságyat az utolsó kanyarban, viszont ő így is javított, 1:14.315 az új legjobb idő, 490 ezreddel gyorsabb Bottas körénél. Közben Sainz 1:15.062-vel feljött a harmadik helyre lágy gumin.
14:02
július 26, 2019
Vágólapra másolva!
Grosjean a negyedik
Sainz mellett a Haas franciája is villantott egyet, a lágy gumin 1:15.074-gyel feljött közvetlenül a McLaren mögé.
14:03
július 26, 2019
Vágólapra másolva!
Bottas javított, de nem eleget
1:14.660-ra tornázta le idejét a finn lila első szektort futva, de az ismét nagyon jó körön levő Hamiltont nem tudta megelőzni.
14:04
július 26, 2019
Vágólapra másolva!
Hamilton nem tudott gyorsulni
Hiába futott két lila szektort a Mercedes világbajnoka, az utolsó szektorban sokat veszített és nem tudta megjavítani legjobbját.
14:06
július 26, 2019
Vágólapra másolva!
Leclerc átvette a vezetést
A Mercedesekkel ellentétben új lágyakat tettek fel a Ferrarira, amelyek segítségével a monacói 1:14.268-at repesztett, 47 ezreddel előzte meg Hamiltont. Verstappen is futott egy jó kört, szintén a lágyon 62 ezreddel volt csak lassabb a Ferrarinál, amivel jelenleg a harmadik.
14:08
július 26, 2019
Vágólapra másolva!
Hajmeresztő pillanatokat élt át két világbajnok is
Räikkönen és Hamilton sem volt benne a nagy balesettől a gyors jobbos 11-es kanyarban, előbbi előtt többen, utóbbi előtt egy Force India araszolt az ideális íven, mindketten éppen, hogy el tudták csak kerülni az ütközést.
A dán nem is gyorskörön volt, a 8-as kanyar féktávján mégis kitört alatt az autó hátulja, éppen, hogy meg tudta fogni.
14:12
július 26, 2019
Vágólapra másolva!
Vettel az élen!
1:14.013-mal átvette a vezetést a négyszeres világbajnok, aki remekül indította a körét, a második szektorban azonban 3 százados hátrányba került az akkor még élen álló Leclerc-hez képest, az utolsó szektorban azonban közel 3 tizedet adott a csapattársának, akit most 255 ezreddel előz meg.
With 15 minutes to go, it's the local boy on top of the timesheets
Két szettnél többet nem nagyon szoktak beáldozni a csapatok az első edzésen, az élmezőnyből pedig mindenki kihajtotta, ami a gumikban volt, úgyhogy a hátralevő időben aligha láthatunk az első helyre veszélyes időket.
14:24
július 26, 2019
Vágólapra másolva!
Megtankolt autóval köröz a mezőny
A két Ferrari, az egyik Alfa, Williams és Red Bull kivételével mindenki rója a köröket, de még zöld szektort sem lehet felfedezni az eredményjelzőn, a hátralevő bő 5 percet valószínűleg már így is fogjuk tölteni.
14:26
július 26, 2019
Vágólapra másolva!
Bottasnak nincs könnyű dolga
A mérnöke azt mondta a fülére, hogy az első és a hátsó kerekek is túlmelegednek, ez pedig délután aligha fog változni, mivel akkora a jelenlegi 35 foknál is melegebb lehet. Bottas közben hibázott is egy kicsit, a stadionrész bejáratán a 11-es kanyart szélesítette ki túlságosan.
14:28
július 26, 2019
Vágólapra másolva!
A Haas továbbra is gondban lehet
Folytatják, amit Silverstone-ban elkezdtek, azaz Grosjean az év eleji specifikációjú autóval megy, amivel 7 tizeddel gyorsabb jelenleg a legújabb fejlesztéseket használó Magnussennél...
14:30
július 26, 2019
Vágólapra másolva!
Bottas a kavicságyban!
Ez valahogy benne volt a levegőben, a finn pilóta egész edzésen látványosan feszegette a határokat. Pont ott csúszott ki, ahol tavaly Vettel, de ő nem ment neki semminek, vissza tudott kecmeregni a pályára.
90 seconds from the end of the session, @ValtteriBottas locks up and finds the gravel
His Mercedes comes to a halt a few centimetres from the barriers and luckily there doesn't seem to be any damage#F1#GermanGP ???? pic.twitter.com/nOMhPcbYKE
Az első kanyar előtt szorosan követte az egyik Haast, ez megzavarhatta az autó viselkedését, mert ahogy befordult az ausztrál, bemutatott egy hatalmas piruettet. Ő is folytatni tudta.
14:33
július 26, 2019
Vágólapra másolva!
Vége az első szabadedzésnek
Menet közben leintették az első tréninget, amelyet Sebastian Vettel zárt az élen Charles Leclerc és Lewis Hamilton előtt. A további sorrend: Verstappen, Bottas, Gasly, Sainz, Grosjean, Stroll, Ricciardo. Köszönjük a figyelmüket, hamarosan jövünk az összefoglalóval, tartsanak velünk 14 óra 50 perctől a második szabadedzésen is!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!