Hamilton nagy előnyével indult az Osztrák Nagydíj
2020. július 03. 10:49
Kicsit döcögősen indult el végre az idei első versenyhétvége Ausztriában, mert a zöld jelzés után néhány perccel szemerkélni kezdett az eső, így a rendszerellenőrző köröket csak kis késéssel követhették a gyakorlásra szolgáló, rendes tempóban futottak.
Mintegy fél óra elteltével azonban benépesülhetett a pálya, a csapatok megkezdték a felkészülést. Már akinél a technika engedte: a Haas pilótája, Romain Grosjean egyből visszatért a depóba fékhibára panaszkodva.
Mint kiderült, a fékfolyadéka szivárgott, és ezt nem is tudták gyorsan kijavítani
(részben a stábtagokra vonatkozó távolságtartási intézkedések miatt), így nem lépett újra pályára az utolsó percig és máris lépéshátrányba került. Hasonló veszély fenyegette Sergio Pérezt, akinek füstöl eregetett a motorja, de szerencséjére ez nem okozott fennakadást nála.
A csapatok eltérő ütemben zongoráztak a gumikészleten, a sorrendet jellemzően az alakította, ki mikor váltott lágyabb keverékre. A Ferrari például nem nyúlt hozzá a legpuhább típushoz, részben ez magyarázza Charles Leclerc 10. és Sebastian Vettel 12. helyét.
A Mercedes ellenben felrakta, és pilótái magabiztosan bizonyultak a leggyorsabbnak. Lewis Hamilton a rövid pályán viszonylag nagy különbséggel, 356 ezreddel verte Valtteri Bottast. A csapat használta a különleges kormányzást, a DAS-t, de a beszámolók szerint úgy tűnt, csak a felvezető körökön, bizonyára gumimelegítés céljából.
A 3. Max Verstappen és a Red Bull valós tempójára nem derült fény, mert a holland az első lágy gumis sprintjekor megpördült az első kanyarnál.
Nem ő volt az egyetlen, aki megforgott vagy elhagyta a pályát, de ilyenből nem volt sok, és kasztnidarabok sem repkedtek, leszámítva az Esteban Ocon autójáról leeső elemet. A várakozásoknak megfelelően gyors volt a Racing Point és a Renault, de a középmezőnyt egyelőre változatlanul a McLaren vezeti az eredmények alapján.
A résztvevők figyelme nem volt tökéletes, a Red Bull egyszer veszélyesen engedte ki Alexander Albont, Lance Stroll poroszkálva pedig feltartotta Carlos Sainzot, amiből akár baleset is lehetett volna.
Az Osztrák Nagydíj 15 órától a második szabadedzéssel folytatódik.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az Osztrák Nagydíj első szabadedzésének élő közvetítésében! Nem volt könnyű, de átvészeltük az elmúlt hónapokat, cserében reméljük, hogy izgalmas szezon kezdődik a mai napon. Tartsanak velünk!
Több cikk révén is igyekeztünk összefoglalni, hogy mi vár ránk az idei, furcsa lebonyolítású szezon során. Ezeket alább gyűjtöttük csokorba.
Ma 33 esztendős a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel, a mezőny második legsikeresebb tagja.
Esett az eső az első szabadedzés előtt, így várhatóan nem tudnak slick gumikkal kezdeni a pilóták, de a hétvége további része száraz lehet.
A Mercedest már sikerült lencsevégre kapni a csütörtöki gépátvétel után, íme a Williams, ami az eredetileg beharangozott főszponzor nélkül áll rajthoz az idei szezon során.
Az osztrák hadsereg szóvivője csütörtökön elárulta, továbbra is a katonai funkció a legfontosabb a Red Bull Ring szomszédságában lévő zeltwegi repülőtéren, de ettől függetlenül több, mint 100 repülőgépet is fogadtak az F1-es nagydíj kapcsán.
A Red Bull Ring autógyilkos hírében áll, de a sűrű versenynaptár miatt kicsit visszavettek a durvaságából. Részleteket a cikkünkben olvashat!
A brit pilóta csütörtökön elárulta, a hosszú szünet alatt végre meggyógyult néhány kisebb sérülése, amelyek rendszeresen kiújultak a szezonok során. A brit pilóta nem részletezte a problémákat.
A hivatalos időjárás-jelentés szerint 60 százalék az újabb eső valószínűsége. A pálya nagyjából száraznak tűnik most, ez felgyorsíthatja a mezőny pályára lépését.
A Red Bull Ring mellett található egy katonai repülőtér, pillanatokkal a szabadedzés kezdete előtt szállt le két vadászgép.
Nem csalás, nem ámítás, versenyautók a pályán! Sainz az első, mögötte Norris, Albon, Magnussen és Ricciardo hajtott ki a pályára.
Szokatlanul gyorsan a pályára hajtottak a pilóták, már 12-en megjelentek az aszfalton. Persze, azt a szót, hogy szokatlan, sokat fogjuk még emlegetni. Vettel és Verstappen gyorsan egymásra is talált, a német pilóta nem akarta elengedni holland ellenfelét, majd egyszerre visszatértek a bokszba.
Lelkesen örül a rádión Carlos Sainz, miután a barcelonai tesztek óta először vezethet F1-es autót. A spanyol pilóta az előszezon során csak F3-as autóval gyakorolhatott, az F1-es McLaren ennél természetesen sokkal gyorsabb.
Esőgumikra szerencsére nincs szükség, de még száradnia kell a pályának ahhoz, hogy éles körööket lehessen futni. Egyelőre viszont nem ez a cél, a csapatok az ilyenkor szokásos rendszerellenőrzéseket végzik.
A brit pilóta 2016-ban győzött itt, azóta viszont az eltelt három Osztrák Nagydíj során még dobogóra sem állhatott. A Mercedesnek általában a fékekkel és a hűtéssel akadt gondja, most nem várható őrjítő forróság, de a feketére fényezett autó nem segít majd a helyzetükön.
A Renault pilótája 586 nap elteltével léphetett pályára ismét F1-es nagydíjhétvégén. A napokban azt mondta, úgy érezte, már minden ellene dolgozik, miután a tavalyi szezont a Mercedes tesztpilótájaként töltötte, az idén pedig csúszott a szezon a koronavírus miatt.
Példátlan biztonsági intézkedések közepette rendezik a hétvégi Osztrák Nagydíjat, komoly korlátozásokat léptettek életbe a csapatok személyzetének létszáma vagy a sajtó jelenléte terén, valamint nincsenek nézők sem a lelátókon.
Szerencsére a televíziós közvetítésben ebből semmi sem látszik, az első percek alapján ugyanolyan az élmény, mint bármikor máskor.
Attól eltekintve, hogy nem működik az élő időmérés.
A finn pilóta kemény gumikon futotta az edzés első mért körét majd pillanatokkal később Norris állt az élre, de Bottas visszavette a vezetést. A Mercedes-pilóta 1:07.5-tel vezet.
Bejött a várakozás, eleredt az eső a pályán. Ez alaposan átírhatja a csapatok terveit, ismét. Érdekes lesz látni, hogy mennyien vállalkoznak arra, hogy intermediate vagy esőgumikkal is pályára lépjenek.
"Jó látni újra az autókat a pályán, hallani a motorokat és visszatérni a normális kerékvágásba - nyilatkozta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sportsnak. - A Mercedes olyan erős volt az elmúlt hat év során, hogy erős favoritként érkeztek, nagy kihívás lesz legyőzni őket, de úgy érezni, hogy előreléptünk, összeforrtunk a Hondával a téli időszak során, és bizakodóak vagyunk. Max kész a világbajnoki címért küzdeni, ha megfelelő felszerelést tudunk neki adni."
A német pilóta dacol a körülményekkel, intermediate gumikkal is pályára lépett, sőt nem is tért vissza a bokszba. Leclerc is azt jelenti a rádión, hogy lehet még közlekedni a pályán.
Vettelt visszahívták a bokszba, mert arra jutottak a mérnökével, hogy még túl száraz a pálya az intermediate gumikhoz. Ennek ellenére a Mercedes, a Haas és a Williams is interekkel küldte ki a pályára a pilótáikat.
Grosjean az első, aki megjárta a bukóteret az idei szezon során, de a francia pilóta azt jelentette a rádión, hogy beesett a fékpedálja, úgy tűnik, műszaki hiba történt. Visszamegy a szerelőkhöz.
Magnussen jött befelé a szerelőihez, amikor a Red Bull pont elé engedte Albont, a dán pilótának fékeznie kellett. Gasly közben a kormányzásra panaszkodik, úgy tűnik, balra húz az autója. Elég nagy a forgalom a pályán, 5 pilóta is kint van intermediate gumikon.
A Mercedes pilótája szinte letolja a pályáról az előtte haladó Räikkönent. A Mercedes nyilván sokkal jobb autó, de úgy tűnik, a slickek is gyorsabbak még az intereknél. A pálya viszont sokat lassult, Hamilton 3,1 másodpercet kapott Bottas 1:07.578-as eredményéhez képest.
Teljes kört még nem láthattunk a Mercedes pilótáinak belső kameráiból, de úgy tűnik, Hamilton egyelőre nem használja az ellenfelek által kifogásolt DAS-t, ami a kormányoszlop meghúzásával vagy előre tolásával képes a kerékösszetartást állítani. A Sky Sports viszont úgy tudja, a rendszert beszerelték az autókba.
A brit pilóta 1:06.994-gyel átvette a vezetést, Sergio Pérez ennél is gyorsabbnak tűnt a tavalyi Mercedesre emlékeztető Racing Pointtal, de nem fejezte be a körét, miután füstölni kezdett a motorja. Ugyanaz a specifikáció működik a pink autóban is, mint a gyári Mercedesnél.
Miután motorhiba gyanújával Pérez visszatért a bokszba, Stroll 1:06.692-vel lágy gumikon a leggyorsabb kört futotta, de mire ezt leírom, Hamilton 1:06.547-tel ismét az élre állt. Ricciardo a 3. helyezett 0,362 másodperces lemaradással, utána Sainz, Vettel, Bottas, Norris, Verstappen következik.
Pályaelhagyás miatt törölték a kanadai pilóta körét, a 9-es kanyarban túlságosan kiszélesítette a pályát. Közben Hamilton 1:06.205-tel továbbra is vezet, Sainz hátránya 0,336 másodperc.
A német pilóta hátránya 0,138 másodperc, de a kép csalóka, mert a két Mercedes kemény gumikon megy, Vettel viszont közepesekkel.
A füstölő motor láttán visszahívták a bokszba, de nem szedték szét az autóját, sőt, már vissza is küldték a pályára a mexikói pilótát. A Sky Sports szerint apróbb olajszivárgás lehetett a probléma.
A Renault pilótája 1:06.075-tel az élre állt, Sainz 0,003 másodperccel lassabb, Stroll 0,115 másodperces hátrányban van. Hamilton közben a bokszban várakozik.
Grosjeannál korábban fékprobléma merült fel, ezért ő az egyetlen, aki eddig nem tudott mért kört teljesíteni. Pérez közben az élre állt, 1:06.052-vel vezet lágyakkal. Lehet, hogy az osztrák főszponzornak szeretnének ígéretes eredményt hozni, Stroll fel is jött a 2. helyre 0,022 másodperces hátránnyal.
A McLaren pilótája beszúrt volna Stroll mellé az utolsó kanyarban, de a kanadai pilóta nem engedte el őt. A rádión panaszkodva azt mondta, Strollnak ezért minimum figyelmeztetést kellene kapnia.
1:05.889 most a leggyorsabb kör a Racing Pointtól. Hamilton tavalyi legjobb eredménye az első szabadedzésen 1:04.838 volt.
A Haasnál elfolyt a fékfolyadék a rendszerből, ezt macerás javítani, főleg most, hogy a szerelők nem dolgozhatnak egymáshoz közel. Közben Bottas átvette a vezetést lágy gumikkal, 1:05.486 a leggyorsabb köre.
A Mercedes pilótája 1:04.968-ra gyorsult, Bottas 0,204 másodperccel lassabb nála. Mindkét Mercedes kóstolgatja a pálya szélét. A 3. helyezett Pérez, mögötte alig lemaradva Norris következik a McLarennel.
Megérkeztek az első képek a galériánkba, a nap folyamán folyamatosan frissíteni fogunk!
---- separator ----gallery-content-type:743b2f0c-92bf-4bef-a89c-2dbb85725065---- separator ----A visszajátszás szerint még mindig füstöl a Mercedes-motor Pérez autójában. A gyártó többi erőforrásával úgy tűnik, egyelőre nincs látványos gond.
Úgy tűnik, az élen álló pilóta mért körön egyelőre nem vetette be a vitatott újítást.
Ocon autójáról a jobb oldali bargeboard egy része vált le a célegyenesben. Szerencsére nem az ideális íven van, de így is VSC-t léptettek életbe, hogy eltávolítsák a törmeléket a pályáról.
A holland pilóta túlságosan szélesen kezdte az 1-es kanyart és túl nagy tempót vitt be a kanyarba, ezért a csúcspontnál megpördült. Az autója úgy tűnik, nem sérült meg, de nem tudta megmutatni, mire képes lágy gumikkal.
A felirattal ellentétben Pierre Gasly megpördült az utolsó kanyarban, de szorosan érkezett mögötte George Russell is, a brit pilótától nagy lélekjelenlét kellett, hogy elkerülje az ütközést.
A brit pilóta tavaly 1:04.838-cal zárta az élen az első szabadedzést, most 1:04.816-ot ért el. Bottas hátránya 0,356 másodperc, Verstappené 0,602, Sainz 0,615-re van, Pérez 0,696-ra.
5 perc van hátra, Grosjean már sisakban áll az autója mellett, de az még mindig bakokon van, és hiába igyekeznek a szerelők, kérdéses, hogy lesz-e még idő legalább egy installációs körre.
A Haas pilótájának még belefér egy installációs kör a végére, de ő lesz az egyetlen, aki mért kör nélkül zárja az első szabadedzést.
A feketére festett Mercedesek voltak a leggyorsabbak az Osztrák Nagydíj első szabadedzésén. Max Verstappen került hozzájuk a legközelebb, bár a különbség jelentős, még akkor is, ha a holland pilóta köre nem volt ideális. A Ferrarik elsüllyedtek a középmezőnyben, viszont az olaszok pilótái nem használták a lágy gumikat. Ezzel most megköszönjük a figyelmet, nemsokára jövünk részletes összefoglalóval!