Nem fenyegette veszély a Mercedesek egyeduralmát az Olasz Nagydíj második szabadedzésén, de az időmérőszimulációk során ezúttal Lewis Hamilton futotta a leggyorsabb kört 1:20.192-vel, a délelőtti legjobb, Valtteri Bottas 0,262 másodperces hátránnyal a 2. helyezett lett. Mögöttük óriási a szakadék, a 3. helyezett Lando Norris 0,897 másodpercre következik.
Norris ígéretes eredménye és Carlos Sainz 6. helye ellenére a McLarennél nem lehetnek nyugodtak, a brit pilóta már délelőtt is küszködött az erőforrásával, délután pedig az el is romlott, így sok időt vesztett. Az első bő egy óra alatt mindössze 9 kört tett meg, kizárólag közepes keverékű gumikon,
csak az utolsó 10 percben kapott lágyakat.
A McLaren versenyzője mögött Pierre Gasly és a 4. helyre odaérő Max Verstappen zárt, mindketten a Honda erőforrásait használják. Ez arra enged következtetni, hogy a japánok erőforrásai ezúttal mindkét partnercsapatukat versenyképessé teszik, még akkor is, ha Danyiil Kvjat csak a 7. lett, Alexander Albon pedig mindössze a 14. helyre ért oda
A Ferrarik hátránya továbbra is tetemes, de a hondás autókhoz képest a helyzetük nem reménytelen: Charles Leclerc 1,311 másodperces hátránnyal a 9. helyezett lett, de a 3. pozíciótól csak 0,4 másodperc a lemaradása, ez még mindig jelentős, de nem reménytelen, és a 12. helyezett Sebastian Vettel is a képzeletbeli Q3 környékén jár.
A pilóták ettől még nem voltak elégedettek: Vettel megpördült az első Lesmóban és Leclerc is kicsúszott ugyanitt, a monacói pilóta keserűen megjegyezte, hogy az autó nagyon nehezen vezethető.
Vettel előtt, a 10. helyen rangsorolták Esteban Ocont, csapattársa, a mindössze 15. helyezett Daniel Ricciardo eredménye csalóka, az ausztrál versenyzőnek törölték egy körét. Noha a szabadedzés előtt az FIA bejelentette, az időmérőn mindenkinek tartania kell egy szintidőt, hogy elkerüljék a pilóták torlódását, ez pénteken délután még nem lépett érvénybe,
a pilóták között többen is akadtak, akik forgalomba kerültek, panaszkodtak is emiatt.
Az eredményeket a forgalom és a motorüzemmódokat érintő új szabályok, valamint a futásteljesítménnyel való spórolás miatt a szokásosnál is nehezebb olvasni, ezért várhatóan sok kérdés nyitott marad az időmérőig és a mezőny sűrűjében a versenyig is.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat! Nemsokára kezdődik az Olasz Nagydíj második szabadedzése, ahol a csapatok vélhetően igyekeznek felkészülni az új szabályokra, miszerint az időmérőn és a futamon nem lehet változtatni a motorüzemmódon. A hosszú etapok során talán láthatjuk, hogy vasárnap nagyjából mire számíthatunk.
Az első szabadedzésen Valtteri Bottas végzett az élen, 245 ezredmásodperccel megelőzve csapattársát. A gyakorlás leglátványosabb pillanatát Max Verstappen szolgáltatta, aki megtörte a Red Bullt, de pár perccel később vissza tudott térni a pályára. Összefoglalónkat az alábbi linken olvashatják:
Tavaly káoszba fulladt az Olasz Nagydíj időmérője, amit az FIA most nagyon szeretne elkerülni. Ennek érdekében már most figyelmeztették a csapatokat, hogy milyen viselkedést várnak el a pilótáktól.
Némi meglepetésre az Alpha Tauri pilótái a 4. és a 6. helyet szerezték meg az első szabadedzésen. Ha a második gyakorláson is meg tudják közelíteni ezt a teljesítményt, akkor optimistán várhatják a hétvége további részét.
Pár perccel ezelőtt ért véget a Forma-3-asok időmérője. Az alábbi képen is látszik, hogy a szélárnyék miatt igencsak feltorlódtak a pilóták. Még szerencse, hogy az F1 mezőnye ennél azért kisebb létszámú.
Jóval melegebb van, mint a múlt heti Belga Nagydíjon bármikor. A levegő hőmérséklete 26, míg az aszfalté 43 fokos.
Elindult a második szabadedzés, egyelőre mindenki a garázsban maradt.
Az első szabadedzésen a Williams tesztpilótája, Roy Nissany vezetett George Russell helyett, és csapattársát, valamint Sebastian Vettelt megelőzve a 18. helyen végzett. Innentől kezdve viszont a brit pilóta átveszi a helyét, és a hétvége további részében őt láthatjuk.
A két Haas és Räikkönen megtörte a csendet, így több mint öt perc elteltével a pálya immáron nem üres. Mindhárom pilóta a kemény keverékeken próbálkozik.
Albon és Stroll szintén pályára gördült, így Giovinazzival kiegészülve most már hatan köröznek a pályán. Eközben megszületnek az első köridők, Räikkönen 1:22.959 másodperccel nyit, 126 ezreddel megelőzve Magnussent.
Pár másodpercre Albon vette át a vezetést, de a kanadai pilóta a közepes gumikon 25 századdal megelőzte a thai pilótát. Hozzá kell tenni, hogy Stroll a közepes gumikon van.
Az első szabadedzésen utolsó előtti helyen záró Vettel, valamint Leclerc is kilátogatott a pályára, kemény, illetve közepes abroncsokon. Rajtuk kívül a Renault-k, a McLarenek, Pérez és Russell is kihajtott a garázsból, a lágyakat egyelőre senki nem használja.
A finn pilóta autójának hátulja egy pillanatra elindult, de sikerült megfognia, így csak a kavicságyat érintette, de tovább tudott menni. Eközben Gasly átvette a vezetést, jelenleg 22 ezreddel előzi meg Strollt.
Verstappent és a két Mercedest leszámítva már mindenkinek van mért köre. Leclerc a 11., míg Vettel a 14. helyet szerezte meg. Az éllovas Gasly Räikkönenhez hasonlóan lecsúszott a kavicságyba, de komolyabb baj nem történt.
A monacói pilóta feljött Gasly és Sainz mögé, igaz, 433 ezreddel maradt el a francia versenyzőtől. Ráadásul körét pályaelhagyás miatt elvették, így jelenleg közvetlenül Vettel mögött, a 13. helyen áll. Eközben Verstappen és Hamilton is a pályán.
A hatszoros világb.ajnok 17 ezred híján fél másodperccel vette át a vezetést Gaslytól a közepes gumikon. Verstappen csak az 5., közel 1 másodperccel lemaradva riválisától, szintén a sárga oldalfalú abroncsokon. Velük ellentétben viszont Bottas a keményeken próbálkozik.
A holland pilóta közel fél másodpercet faragott köridejéből, és feljött a 3. helyre. Vettel a Roggia kijáratánál megcsípte a kavicságyat.
Hamilton 1:20.645-re javította az eddigi legjobb időt. Mögé csapattársa, Bottas zárkózott fel, aki 817 ezreddel ment lassabb időt a brit pilótánál, de a kemény gumikon. Verstappen szintén javított, és csupán 13 ezreddel marad el a finn versenyzőtől.
Még indig Hamilton vezet, de csapattársa jelentősen javított, és most már csak 287 ezred a lemaradása. Jelenleg csak a két Mercedes van kint a pályán.
A teljesen kiürült, így fél óra elteltével van idő egy kis összegzésre. Gasly révén az Alpha Tauri megint ott van a mezőny elején, közvetlenül mögötte pedig a Renault (Ocon) és a McLaren (áll). A Ferrari ezúttal is szenved, és csak a 15. és a 16. pozíciót foglalják el. Ráadásul Norris jelenleg az utolsó, de valószínű, hogy ő ennél jóval többre képes.
A közvetítésben kiírták, hogy utoljára Ludovico Scarfiottinak sikerült olasz pilótaként megnyernie hazája nagydíját. Mindez már több mint fél évszázada, 1966-ban történt. Nem valószínű, hogy a sorozat most fog megszakadni, legalábbis Giovinazzi diadalához mindennek borulnia kellene vasárnap.
Sainz nyitotta a sort, de egyre többen gördülnek ki az aszfaltcsíkra. A spanyol pilóta mellett a két Alfa Romeo és Williams, valamint Grosjean is a lágyakon próbálkozik.
Persze eddig is ez volt a helyzet, de most sikerült közvetlenül Bottas mögé feljönnie. Igaz, ez csak a helyezést tekintve igaz, mert egyébként közel 4 tizedmásodperccel marad el a finn pilótától.
A francia pilóta a 6., míg az olasz a 7. helyre jött fel. Eközben ismét megtelt a pálya, az egész mezőny kiment a garázsból.
Most láthatjuk, hogy mi várható holnap. Bottasnak jelentik, hogy 15 autóból álló vonat van a pályán.
Leclerc az 5., Vettel a 7. helyre jött fel. Kérdés, hogy ez mire lesz elég, mert vélhetően mindenki jelentősen fog gyorsulni.
Továbbra is Hamilton az első, aki 1:20.192-es körével 262 ezreddel előzi meg Bottast. Verstappennek a 3. helyen már több mint 1 másodperc a lemaradása. Ricciardo körét törölték, Sainz pedig nagyot hibázott, és kicsúszott a kavicságyba.
Az Alpha Tauri továbbra is remekül teljesít, és Bottas mellett Gasly az egyetlen, aki 1 másodpercen belül van Bottashhoz képest. Leclerc szerint most fel lehet készülni az időmérőre, de úgy véli, a forgalom miatt katasztrofális lesz a kvalifikáció.
A négyszeres világbajnok a Parabolivában futott szélesre, a rádióban pedig bosszankodott, mert azt hitte, még pont belefért. A Ferrarii helyzete így is sokkal jobban fest a pár perccel ezelőttihez képest, hiszen Vettel a 11., Leclerc a 8. helyen áll. Albon hasonlóan járt, ő a 13. pozíciót foglalja el.
Egyedül Vettel van a pályán, de ő is csak azért, mert a bokszutca kijáratánál gyakorolta a rajtot. A többiek vélhetően a versenyszimulációra készülnek alig több mint fél órával a vége előtt.
A McLarennel vélhetően már korábban sem volt minden rendben, mert még mindig a 20. helyen áll. Most viszont motorproblémákra panaszkodik, és be is hívják a bokszba.
A hatszoros világbajnok a piros oldalfalú abroncsokon kezdi meg a versenyszimulációt, a Ferrari viszont a közepesek mellett döntött. Norris egy kört még kint maradt, de a következőben valóban bement a bokszba.
Hamilton mellett Bottas és Verstappen is a C4-es gumikat tette fel. Sőt, a pályán lévő 17 versenyzőből Leclerc mellett csak Russell nem a piros oldalfalú abroncsokon megy. A Williams pilótája szintén a közepes keverékeken próbálkozik.
A Red Bull mégis a legkeményebb keverék mellett döntött, mint ahogyan Latifi esetében a Williams is. Norrist leszámítva mindenki a pályán van.
Ahogyan azt már megszokhattuk, a második szabadedzés végén nem szoktak javítani a legjobb köridőn, mert a versenyszimulációt teljesítik. Ennek megfelelően ki lehet jelenteni, hogy a második szabadedzés leggyorsabb körét Hamilton autózta, mögötte pedig Bottas végzett. A 3. helyet meglepetésre Gasly szerezte meg, Verstappen csak utána következik. Az első tízet Sainz, Kvjat, Stroll, Leclerc, Pérez és Ocon egészíti ki, Vettel a 11., Albon a 13. lett.
A négyszeres világbajnok az első Lesmo-kanyar kijáratánál megpördült, és autója kicsit veszélyes módon csúszott keresztül a pályán, de Ricciardo szerencsére tudott lassítani. A német pilóta autója nekikoccant a falnak, de látszólag nem szenvedett jelentős sérüléseket. Vettel a gumik számlájára írta az esetet.
A Mercedesek, Gasly és Verstappen is kiáállt a bokszba, hogy kereket cseréljenek. Hamilton és Bottas 6-6 kört tudott megtenni a C4-es gumikon, míg a Red Bull és az Alpha Tauri még ennél is eggyel kevesebbet. A brit és a francia pilóta közepesekre, a finn és a holland keményekre váltott.
A hétvége eddigi legnagyobb meglepetését szolgáltató pilóta a célegyenes végén kicsúszott a bukótérbe, most pedig azt mondja, hogy valami gond van, mert az autója pattog. Le is lassított, a kör végén pedig kiállt a bokszba.
Az autó sérülése valóban nem volt súlyos, mert a négyszeres világbajnok újra kigurult a garázsból. A Ferrarira kemény keverékű abroncsokat tettek fel.
Elhamarkodottan hirdettünk eredményt, ugyanis az eddig 20. helyen álló Norris hirtelen felugrott a 3. helyre, 32 ezreddel megelőzve Gaslyt. Úgy néz ki, a McLarennek sikerült orvosolnia a problémát.
Ezúttal nem a köridőket tekintve, hanem fizikailag. Az Alpha Tauri a célegyenes végén ért a Ferrari mellé, és a sikánban elment mellette.
A Haas pilótája már a 14. körét teljesíti a piros oldalfalú gumikon. Legutóbb 1:26.977-et autózott, ami több mint 3 másodperccel marad el Bottas utolsó, kemény abroncsokon futott körétől.
Vége a második szabadedzésnek, ezúttal már valóban hirdethetünk végeredményt. A Mercedesek mögött Norris végzett, a 4. Gasly viszont aggódhat az edzés végén fellépő hiba miatt. Verstappen így az 5. pozícióba esett vissza, az első tízet pedig Sainz, Kvjat, Stroll, Leclerc és Pérez egészíti ki.
Mára megköszönjük a figyelmüket, nemsokára jövünk az összefoglalóval és a nyilatkozatokkal. Élő közvetítéssel szombaton délben, a harmadik szabadedzéssel jelentkezünk legközelebb, tartsanak velünk akkor is!