Nyolc pilóta is rajthelybüntetéssel kezdte a Belga Nagydíjat, így az időmérő végeredményéhez képest alaposan felkavarodott sorrendben kezdték meg a versenyzők a 44 körös Belga Nagydíjat. Carlos Sainz és Sergio Pérez az első sorból, míg Max Verstappen és Charles Leclerc a 14-15. helyről indulhatott, a holland egész hétvégi fölénye alapján pedig arra lehetett számítani, hogy hamar áthámozza magát az előtte autózókon, Pierre Gasly bokszban maradásával pedig egy pilótát máris kipipálhatott.
Sainz, Bottas, Verstappen és Leclerc a lágy abroncsokat választotta kezdésnek, a többiek közepes keverékű gumikkal álltak fel a rajtrácsra. A pénteken és szombaton látott esőfelhőknek nyoma sem volt, így a tavalyi felhőszakadás miatt nem kellett aggódni a verseny során. Ráadásul a napos idő a levegő és az aszfalt hőmérsékletét is jóval a korábban látottak fölé emelte, így ideális körülmények között kezdődhetett el a futam.
A rajt után Sainz megőrizte a vezetését, Sergio Pérez viszont visszaesett, de a Le Combes-ban Hamilton ráhúzta az autóját Alonsóra, aminek következtében mindketten visszaestek, így a mexikói visszakerült a második helyre. A britnek ráadásul fel kellett adnia a futamot. Egy perccel később Nicholas Latifi és Valtteri Bottas akadt össze, a kicsúszásuk után a finn a kavicságyban ragadt, így beküldték a biztonsági autót – a Safety Car alatt Leclerc-t gyorsan kihívta a Ferrari a bokszba közepes abroncsokért.
Verstappen a biztonsági fázis után két körön belül a dobogós helyekre került, majd a 12. körben Sainz bokszkiállása után Pérez elengedte a hollandot, így máris átvette a vezetést. Noha Verstappen gumija láthatóan gyorsan kopott, a Red Bull nem reagált azonnal Sainzra, aki komoly forgalmon próbálta áthámozni magát – sikerrel. Pérez a 15. körben előbb jött ki a lágyabb abroncsokon haladó csapattársánál: a mexikói éppen hogy Leclerc elé, a 3. helyre érkezett vissza.
Egy körrel később a hollandnak is kereket cseréltek, így Sainzot 4 másodperces lemaradásban kezdhette üldözni a második helyen. Pérez és Leclerc közben csatázott a harmadik helyért, a két autó össze is ért, amit követően a monacói autója elkezdett jobban lassulni, Russell is megelőzte, a csapat pedig máris az új kiálláson gondolkodott.
A négy másodpercet Verstappen két kör alatt dolgozta le, a 18. körben már a holland vezette a versenyt, féltávhoz érve pedig már hatmásodperces volt az előnye. Közben Pérez is utolérte Sainzot, és a spanyol nem volt ellenfél a mexikói számára, így a 22. körben Verstappen, Pérez, Sainz, Russell, Leclerc, Alonso, Vettel, Ocon, Albon, Ricciardo volt az első tíz sorrendje.