A magyar borszakma eljutott arra a színvonalra, hogy fel tudja venni a versenyt az európai borászatokkal, ám ez a kereskedelemben a marketing hiánya miatt nem mutatkozik meg - mondta Kállay Miklós, a XXVII. Országos Borverseny elnöke a háromnapos rendezvény szerdai sajtótájékoztatóján. Kállay Miklós becslése szerint évente egymilliárd forintra lenne szükség ahhoz, hogy mind a külföldi, mind a belföldi értékesítés megfelelővé váljon, és az európai uniós csatlakozást követően a magyar lakosság hazai borokat vásároljon a várhatóan tömegesen megjelenő európai termékek helyett.
Török Zoltán, a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium agrárrendtartási hivatalának szakfőtanácsosa elmondta: kedvező időjárási viszonyok esetén az idén a tavalyi 4,3 millió hektoliternél 15-20 százalékkal több bor kerülhet a pincékbe.
Az első félév tapasztalatai alapján az idén valószínűleg folytatódik az export tavaly előtt óta tartó 8-10 százalékos csökkenése, ami az egyre szűkülő európai kereslet következménye - közölte a szakfőtanácsos, hozzátéve, hogy a nyugat-európai borok exportja is a magyarországihoz hasonló mértékben csökken.
A belföldi fogyasztást tekintve évente fejenként 30-32 liter bor fogy az országban, ami a nyugat-európai átlag fele.
(MTI)