A cég ősszel került olyan pénzügyi válságba, amely csaknem magával rántotta az egyre jobb eredményeket elérő nemzetközi lányvállalat-hálózatát is. Az idén hatmilliárd forint forgalmat váró magyarországi Quelle Bt. az anyavállalat tervei szerint tovább erősíti pozícióját a régióban, jövőre például a magyar leányon keresztül szervezik meg a romániai egység alapítását és működtetését. Ehhez a cég a következő három évben 100-ról 200-ra növeli dolgozói létszámát és 30 százalékkal bővíti törökbálinti raktárterületének kapacitását.
A magyar piacon betöltött vezető szerepet a csomagküldés hátterének számító katalógusok példányszámának növelésével és kiskereskedelmi hálózatának továbbfejlesztésével kívánja erősíteni a társaság- mondta Kanizsai Zsuzsanna, a cég ügyvezető igazgatója. A magyarországi cég nem számít a legerősebbnek a régióban, mérleg szerinti eredménye tavaly nullszaldós volt, tevékenysége azonban nyereséget termelt. Ettől függetlenül az anyavállalat a jelek szerint továbbra is fontos egységként kezeli a magyarországit és a hírek szerint a Karstadthoz tartozó másik csomagküldő, a Neckermann is újra megjelenik a szegmensben.
A hazai forgalom 5 százaléka az internetről származik
A Quelle Bt.-nek jelenleg 300 ezer vásárlója van, ami meglehetősen jó eredmények számít a magyar csomagküldők között. A forgalom öt százalékát az interneten történt rendelés adja, amely rendkívül alacsonynak számít, ám a cég a jövőben, csakúgy, mint az anyavállalat, erősíteni kívánja ezt az üzletágát. A német anyavállalatnál jelenleg 20 százalékos az online megrendelések aránya, ezt rövid időn belül szeretnék megduplázni.
A nehéz helyzetből való kilábalást az e-kereskedelem erősítése mellett a szegmentált csomagküldés fokozásában (az olyan speciális katalógusok számának növelésével, mint a kerti eszközök, vagy moletteknek szánt ruházati cikkek) és a nemzetközi hálózat fejlesztésében látják Németországban. Ugyanis a Karstadt-csoport 7,8 milliárd euró csomagküldésből származó bevételében mindössze 200 millió euró jön a leányvállalatoktól. Ennek erősítéséért a cég 2005-2006-ban 14 új piac megnyitását tervezi és a 2006-ra szeretné elérni a csomagküldésből származó 8,5 milliárd euró forgalmat. A leányvállalatok bevételét 2015-re 1,5 milliárd euróra kívánják feltornázni.
A cég a veszteséges üzleteit workout vállalkozásba helyezi és igyekszik túladni rajtuk vagy végső esetben megszünteti azokat. Harald Gutschi, a vállalkozás kelet-közép-európai elnöke elmondta: elsősorban kiskereskedelmi egységekről van szó, közülük is azokról, amelyek 8 ezer négyzetméternél kisebb alapterületűek. Ugyanakkor a cég magasabb minőségi kategóriára vált, amelyben nagyobb árréshez juthat.