A főváros csütörtökön ismerteti a taxis érdekképviseletek vezetőivel az ágazattal kapcsolatos stratégiát - közölte Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke a Napi Gazdasággal, amely szerint nyáron elfogadhatja a főváros a taxirendeletet.
A lap szerint a szakma a mostani nappali maximumon rögzített kilométerdíjat kívánja elérni, a szigorúbb ellenőrzésektől és feltételektől pedig a piac tisztulását várják. A Napi Gazdaság szerint a kompromisszum része lehet, hogy a személyszállítók nyitottak az egységes budapesti taxisarculat megteremtésére is, ami első körben az egyforma taxitáblák bevezetését jelentené az autókon.
Az elnök szerint Budapesten a piac által indokoltnál lényegesen több fuvarszervező működik, a literenként 450 forintos benzinár mellett pedig irreális a 160 forintos kilométerenkénti díj. A 12 évvel ezelőtti (akkor 220 forint volt a benzin literje), ma is érvényes rendelet szerint a nappali tarifa 240, az éjszakai 336 forint lehet kilométerenként. A tervek szerint a 240 forintos kilométerdíj minden napszakban érvényes lenne, illetve eltűnne a különbség a telefonos rendelés és az utcai leintés tarifája között.
Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója erre reagálva az MTI-nek azt mondta: ahhoz, hogy az egységes árakat be lehessen vezetni, először Budapestnek törvényben kell megadni a jogot arra, hogy rendeletet alkothasson a taxiközlekedés szabályozására, az autók életkorára, környezetvédelmi besorolására, méretére, formatervére vonatkozóan. Ennek teljes körű bevezetése több évet vesz igénybe - tette hozzá.