Nem valósult meg a legrosszabb forgatókönyv, a budapesti reptérről nem vonultak ki a bérlők, és csődbe sem ment egy üzlet sem, sőt újak is nyíltak - írta a Népszabadság. A Malév csődje után átrendeződött a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, az egyes terminált öt évre bezárták, a fapados járatokat pedig átterelték a kettesre.
A tavalyi összforgalom 26 százalékát adták a fapadosok, 74 százalékát a hagyományos társaságok, ez az arány idén eddig 55-45-re módosult. A Malév-csőd után úgy kalkulált a reptér, hogy 13 százalékkal lesz kevesebb idén az utas, mint a tavalyi rekordévben, amikor 8,9 millióan fordultak meg. Bár a Malév 3,2 utast szállított Budapest érintésével, amelyből 1,3 millió átszálló utas volt, a kiesése egyelőre kisebb hatást jelentett, a júniusi visszaesés a vártnál kisebb - írta a lap.
A forgalom mérsékeltebb csökkenése főleg a fapadosoknak köszönhető, a Ryanair és a Wizz Air versenye sok utast hoz a reptérnek. Az üzletek mégsem örülhetnek annyira, mivel a fapados utasok kevesebbet fogyasztanak a reptéren. A lap szerint többen a bérleti szerződés módosítását szeretnék elérni.