Mint arról beszámoltunk, elképesztően gyenge éven van túl az olasz autópiac, 33 éves mélypontra esett 2012 során az eladott autók száma. Számszerűsítve csupán 1,4 millió új személygépkocsit tudtak értékesíteni a kereskedők.
Ami viszont meglepő, hogy Olaszországban a luxusautók iránti kereslet is mélyrepülésbe kezdett. Az olyan ismert márkák, mint a Ferrari vagy a Maserati eladásai jócskán 50 százalék fölötti csökkenéssel szembesültek, de az Aston Martin és a Porsche is visszazuhanása is húsbavágó.
A Financial Timesnak nyilatkozó Exane BNP Paribas elemző kalkulációi szerint, az elmúlt 18 hónap során 15,7 milliárd euróra, mintegy 1 milliárd eurót zsugorodott az olasz luxuscikkek piaca. A visszaesésben szerepe lehet annak is, hogy Olaszországban az elmúlt hónapokban több megszorítóintézkedést is bevezettek. A luxusipari szereplők magasabb adókkal szembesültek és a kormány betiltotta a 1000 euró fölötti készpénzforgalmat is, ami a gazdaság fehérítését szolgálja.