Nem kell a Ferrari az olaszoknak

Vágólapra másolva!
Rendkívül gyenge évet zárt az olasz autópiac, az újautó értékesítések száma 33 éves mélypontra esett 2012-ben. Ugyanakkor érdekes, hogy a luxus szegmensben is drasztikus zuhanást lehetett megfigyelni. A Ferrari eladásai éves alapon 57 százalékot, a Maserati értékesítése pedig 72 százalékot zsugorodott, de a többi neves luxusmárka sem panaszkodhat.
Vágólapra másolva!

Mint arról beszámoltunk, elképesztően gyenge éven van túl az olasz autópiac, 33 éves mélypontra esett 2012 során az eladott autók száma. Számszerűsítve csupán 1,4 millió új személygépkocsit tudtak értékesíteni a kereskedők.

Ami viszont meglepő, hogy Olaszországban a luxusautók iránti kereslet is mélyrepülésbe kezdett. Az olyan ismert márkák, mint a Ferrari vagy a Maserati eladásai jócskán 50 százalék fölötti csökkenéssel szembesültek, de az Aston Martin és a Porsche is visszazuhanása is húsbavágó.

Forrás: [origo]

A Financial Timesnak nyilatkozó Exane BNP Paribas elemző kalkulációi szerint, az elmúlt 18 hónap során 15,7 milliárd euróra, mintegy 1 milliárd eurót zsugorodott az olasz luxuscikkek piaca. A visszaesésben szerepe lehet annak is, hogy Olaszországban az elmúlt hónapokban több megszorítóintézkedést is bevezettek. A luxusipari szereplők magasabb adókkal szembesültek és a kormány betiltotta a 1000 euró fölötti készpénzforgalmat is, ami a gazdaság fehérítését szolgálja.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!