Mobilfizetés a Facebooktól?

Mobilfizetési felületet tesztel a Facebook
Vágólapra másolva!
Az "egyszerűbb felhasználói élményre" gyúrnak a közösségi szájtnál, de a piac egy része szerint a Facebook végül nekimegy a PayPalnek.
Vágólapra másolva!

Emlékszel, amikor tavasszal Mark Zuckerberg Magyarországon járt, és (sose derült ki, hogy komolyan vagy viccből) a Bitcoinra utalt? Persze végül egy pulival tért haza, de úgy tűnik, hogy a Facebook-vezért valóban komolyan érdeklik az online fizetési megoldások – olyannyira, hogy szeretne magának egy sajátot.

Az a pletyka röppent fel ugyanis, hogy a közösségi szájt a közeljövőben elkezdi a tesztüzemét a saját, mobil fizetésekre optimalizált virtuális fizetési hálózatának. A hírek szerint a hálózat egyelőre mobil-appok vásárlására lenne optimalizálva. Akik korábban megadták a Facebooknak a hitelkártya adataikat, azok tulajdonképpen a Facebook accountjukba belépve tudnának fizetni ezekért az applikációkért egyszerűen, a számlázási adatok külön megadása nélkül.

A Facebook ma megerősítette a hírt, és azt mondta, hogy az éles tesztek várhatóan szeptemberben kezdődnek.

Új piacra lépnek be

Ha a szolgáltatás valóban beindul, akkor a Facebook nemcsak a „hagyományos” online fizetési megoldásoknak támaszt majd konkurenciát, de a PayPal-en túl a Google-nek és az Amazonnak is, ezek a cégek ugyanis valamilyen módon mind kínálnak megoldásokat a könnyített online fizetésre.

És hát persze arról sem érdemes megfeledkezni, hogy azon az elképesztő mennyiségű információn túl, amit a Facebook már mostanáig is tudott a felhasználóiról, a jövőben esetleg betekintést nyerhet akár a vásárlási szokásaikba is.

Udvariassági körök

„Nagyon jó kapcsolatban vagyunk a Facebookkal, és reméljük, hogy ez a jövőben is így marad. A felhasználóink nagyon szeretik a PayPalt használni a Facebook felületén,” kommentálta az értesülést a PayPal közleménye. „2006. óta foglalkozunk mobil fizetéssel, és tavaly a teljes forgalmunk mintegy 10%-át, bonyolították mobileszközökről, összesen 14 milliárd dollár értékben. Ezzel együtt mindig örülünk a versenytársaknak, és várjuk, hogy mivel rukkol elő a Facebook,” áll az udvarias közleményben.

A közleményre egyébként a Facebook közleményben válaszolt, mondván: „továbbra is remek kapcsolatban vagyunk a PayPal-lel, a mostani tesztek pedig csak arra vonatkoznak, hogy hogyan nyújthatunk a felhasználóink számára egyszerűbb megoldást az online fizetésre. Nincs szó arról, hogy átvennénk a mostani szolgáltatóktól az online fizetés lebonyolítását.”

A Facebook korábban már megpróbálkozott belépni az online fizetés piacára, ám az a kísérlet tavaly nyáron végül kudarccal zárult.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!