Fel- és leszállás közben is lehet mobilozni a British Airways gépein
![british airways, mobiltelefon használat a repülőgépeken, illusztráció](https://cdn.origo.hu/2023/12/Pvn2-tPb0PnD-Y5zzq549pXRkWk7-MIGzRR_Wql5kSI/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50Lzk5MjUzMmYyOThlYTQ5MGNiMjg5NWQ1YzIyMjA3YjZj.webp)
Eszerint ugyanis a British Airways utasai attól a pillanattól, hogy a repülőgép fedélzetére lépnek, használhatják tabletjeiket, telefonjaikat és ekönyv-olvasóikat repülési üzemmódban az utazás teljes időtartama alatt.
Megismételjük: az utazás teljes időtartama, tehát a gurulás, a fel- és leszállás valamint a repülés alatt is.
Korábban ez elképzelhetetlen lett volna.
Mióta a mobiltelefonok elterjedtek bő tíz évvel ezelőtt, állandó probléma volt, hogy az utasok milyen elektronikai eszközöket használhatnak illetve különösen, hogy mobilozhatnak-e a repülőgépeken. A hivatalos magyarázat szerint a mobiltelefonok "interferálhanak a repülőgép biztonsági és navigációs berendezéseivel", ezért kellett őket kikapcsolni, de amint az Elnök Embereinek nyitó epizódjában Toby Ziegler találóan rámutat, ez a verzió elég valószínűtlen.
Az érvelés szerint egy sokmillió dolláros, biztonsági rendszerekkel telepakolt utasszállítót aligha tudna megzavrni egy olyan filléres szerkezet, mint a mobiltelefon.
Tudományosabbnak tűnik az a verzió, hogy a mobiltelefonok használatának a tilalmát maguk a mobilszolgáltatók szorgalmazták, a repülőgépen utazó mobiltelefonok ugyanis olyan sebességgel váltogatják az átjátszótornyokat, amikkel éppen kapcsolatba lépnek, hogy az a szolgáltatók rendszereit zavarja össze.
Bármennyire is hihetően hangzik, ezt a verziót eddig sehol sem láttam, hogy megerősítették volna.
Így hát marad ez a verzió, ami tulajdonképpen az egész további beszélgetésnek elejét veszi:
Amúgy azért jó, hogy mindez mostanra történelem.
Már persze, ha valaki a British Airways-zel utazik (reméljük azért a többiek is hamarosan követik a britek példáját).